{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
687 visninger | Oprettet:

Michael J
Michael J
Tilmeldt:
8. nov 2007
Følger: 1 Emner: 96 Svar: 126

Dæk tryk? {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens var ude at få mit dæk lappet hos kvikpot i sidste uge og mekanikeren mente den bør køre med 2,5Bar det er en 16" OZ fælg som sidder på en toyota celica fra 90 og bilens vægt er vidst 1025 kg smiley
Nogen der ved hvor man kan finde info til hvor meget der skal fyldes på?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dæk tryk?
  • #1   14. nov 2008 tror du får nemmest ved at spørge en anden dæk-mand og se om svaret er det samme.

  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 96 Svar: 126
    #2   14. nov 2008 OKey håbede der en her inde der evt havde samme fælg og en bil på ca samme vægt :D!

  • #3   14. nov 2008 Han har nok ret, han arbejder med det hver dag ikk. ???

    Det er ikke alle der går så meget op i om dæktryk er 2 eller 2,5 eller 3 bar det er jo dig der må vide hvad du har det bedst med, du skriver jo kun 2 ting til info, tommer på hjul og vægt på bil, det ville jo nok være bedre at du også skrev yderligere dimensioner på dine dæk og mærke da du ellers vil få et usaglig svar...du ikke kan bruge til meget alligevel.


  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 96 Svar: 126
    #4   14. nov 2008 Okey kan ikke lige huske resten af dem men kan lige finde ud af det smiley
    Jespers S: Tak for svaret prøver mig lige frem. smiley


  • #5   14. nov 2008 Nu er jeg dækmand, og jeg synes 2,5 bar lyder lige i overkanten. Min erfaring siger mig der skal omkring 2,0-2,2 i sådan et dæk, men man kan på ingen måde opstille en ligning for for vores luft der skal i dækkene ud fra bilens væk, og dæk og fælgdimension, så kig i instruktionsbog

  • #6   14. nov 2008 16 " OZ fælge er ikke normalt "dækmand" så tror næppe det står i hans instruktionsbog...

    Bare en yderligere oplysning....


  • #7   14. nov 2008 Dan M - Dan M, nej, men jeg er RET sikker på, at der står et dæktryk for 16" fælge og en dimension der ligner hans min kløgtige ven..

  • #8   14. nov 2008 Ja ja så siger vi det....

    Står der også for kolde dæk, varme dæk, tung last , let last, lavprofil, alm, profil, om askebægeret er fyldt, osv. osv. du skriver jo selv at der ikke kan opsættes en ligning.
    Derfor som jeg skrev hvad han selv har det bedst med.

    Det var ikke mig der skrev at 2 - 2,2 var mere passende, end 2,5 og derfor som jeg skrev en gang til...NEMLIG ...Det han har det bedst med....
    For det er jo ikke en videnskab vi skal udføre, og du mener at hvis det evt. er brianfælge med meget lav profil, eller en 60,65 profil...er det ligemeget og at de skal have det samme ca. 2 -2,2 end 2,5 er da ligegyldigt, det var da noget andet end at han skrev 3,5 - 4- eller 1,2 måske....
    Hvis han ikke ved det må han da have en forklaring eller bare helt droppe at spørge, så hvorfor blive ved i uendelighedder.
    Jeg vil i hvertfald ikke, trælse spørgsmål, og vil da ikke bruge min tid på at overveje at svare på det....


Kommentér på:
Dæk tryk?

Annonce