{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.029 visninger | Oprettet:

Betinget frakenndelse af kørerkortet?? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Håber der er nogle der kender lidt til regler for ovenstående. Jeg fik en dejlig rudekonvelut ind ad døren i går. I lagt en fin skrivelse af at jeg skulle fortælle hvem der kørte bilen mm. men til min store undring intet girokort med. Da jeg fik det gennemlæst, var min kørselshastighed mere end 60% hvilket der jo er fratagelse af kørekortet.;0(
Så er mine spørgsmål så;

Er der nogle der har fået noget ud af at klage over automatisktrafikkontrol?
Hvad sker der hvis jeg ikke vil oplyse føreren?
Hvad betyder det at mit kørekort bliver taget betinget?

Jeg er klar over jeg skal op til en ny køreprøve, men tager de mit kørekort imellem tiden?

Det skal lige siges jeg som alle andre synes det er dybt uretfærdigt;0) Der var vejarbejde, og der er formentligt blevet skiltet med en fartgrænse på 50 km/t og jeg kørte (efter deres mål) 86 km/t. Dvs de fratrækker 3 km/t og bøden for at kører 3 km/t mere er fratagelse af mit kørekort. Vejen er 2 sporret, det var 19.30 det skete, og nej der var ingen der arbejde på vejen på denne tid!!!

Jeg er pisseafhængig af mit køretøj, da jeg bor mere end 60km fra mit arbejde, så jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig, da jeg er MEGET fortvivlet

Tina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Betinget frakenndelse af kørerkortet??
  • #2   5. maj 2005 Hvis du nægter at oplyse hvem der var fører af bilen. Får du 500 kr. i bøde for overtrædelse af en oplysningsparagraf i færdselsloven. (har sgu lige glemt nummeret).
    MEN!!!! du risikerer at politiet kommer på besøg hjemme hos dig for at se om der er nogle andre i husstanden der ligner personen på billedet. Og hvis de kan se det er dig på billedet, så kommer de almindelige konsekvenser ned oveni.

    Så dine valg må jo nok afhænge af hvor godt man kan se at det er dig der sidder bag rattet.

    CK


  • #3   5. maj 2005 okey. Så er jeg mere rolig. Tvivler egentlig lidt på jeg kan bestå en køreprøve. Jeg er skam dårlig til parallelparkering. Bor på landet..;0) men hvis det er sådan det hænger sammen, så er min dag reddet;0)

    Takker.....


  • #4   5. maj 2005 Hvis det var mig, så ville jeg ikke oplyse hvem der kørte i bilen


  • #5   5. maj 2005 men var det dig der kørte i bilen?, og kan man tydelig se at det er dig?

  • #6   5. maj 2005 Jeg mener ik den med at lade være med at oplyse hvem der kørte bilen holder! Hvis man gør sådan, så er det ejeren af bilen der får straffen. Det er hvad jeg har hørt..

  • #7   5. maj 2005 AAAARRRRGGGHHH...!!!!!!!!!!

    Havde skrevet en hel fristil til dig om emnet men et eller andet gik galt så det ikke kom på.... smiley

    Prøver lige igen.. *suuuk*


  • #8   5. maj 2005 Det er ikke så slemt som det lyder.
    Men du skal tage dit kørekort fra bunden af én gang til...
    Når du kommer til teoriprøve ligger dit kørekort oppe ved den motorsagkyndige og kigger på dig. Består du får du det igen, men dumper du beholder de det indtil du har bestået både teori og køreprøve.
    De 3 års betinget er fra domsafsigelsen... Dvs fra du får et brev om at dommeren har erkendt dig skyldig. For at den gøres ubetinget skal du lave noget tilsvarende inden for din prøvetid på de 3 år.
    Det vil sige at du skal snuppes for at køre 60% for stærkt igen... Hvis du bliver snuppet med 50% overskridelse får du bare en bøde, med mindre dommeren finder det er uforsvarlig kørsel. Og hvor tit er det lige det sker....
    Blev selv snuppet for ca 5 år siden, fordi vi lige havde trimmet en sierra xr4i jeg havde dengang, og vi skulle liiiiiige se om den kunne køre klokken ud... Det kunne den næsten, men det kunne policen altså også......
    Glem alt om at prøve at vinde den sag, det er spild af både tid og penge... Hvem tror du dommeren tror mest på, dig eller en politibetjent..??? Jeg prøvede min chance i retten, men det kostede en røvfuld og var nytteløst.
    Min mor prøvede et års tid senere og fandt også ud af at policen sidder med ALLE trumfrene på hånden, så glem alt om at smide penge ud på det...
    Brug hellere tid og penge på at finde en god og billig kørelærer og kom igang med at tage kortet på ny, og så æd de 3 år op med det samme...


  • #9   5. maj 2005 Anders(28) C jeg gir dig ret i det der.. æd straffen


  • #10   5. maj 2005 Så kan du lære det ........

  • #11   5. maj 2005 det kommer an på om du har haft det i mindre end 3 år. hvis du har det, mister du det imens du generhverver. men får ingen betinget dom bagefter. Jeg har selv prøvet det. du skal heller ikke starte forfra det er noget sludder, du skal derimod have 8 køretimer og 7 teori eller er det omvendt. og det skal siges at fordi det er en orienterende prøve skal du betale 870kr i prøvegebyr selvom den er magen til den anden prøve. alt i alt løber det ca op i 5-6000kr plus bøde..

  • #12   5. maj 2005 Nicholai P: Det er muligt der er andre regler hvis du har haft kørekortet i 3 år. Det er også muligt der er kommet andre regler siden jeg prøvede det. Der var ingen betingelser til hvor mange timer du skulle have af det ene eller det andet, men hvis du skal op til en ny teoriprøve og en ny køreprøve vil jeg kalde det at skulle starte forfra. Og det er da ikke noget sludder mener jeg..

    At du ikke får en betinget dom tror jeg ikke helt på, medmindre der er indført andre restriktioner for "unge" bilister der er endnu værre end de 3 år....


  • #13   5. maj 2005 hvis du starter forfra så er det jo 24 køretimer og gu ved hvor mange teoritimer. og i dag er det altså sådan at til en orienterende skal du ha et bestemt antal timer. det er ca et halv år siden jeg gjorde det. og kender flere som har haft det i over 3 år som blev busted for fart så de skulle til nye prøver og de fik 3 års betinget, vel og mærket ikke fordi at de kørte hurtiger end mig. men det er fordi at de ikke er af med det imens de generhverver det

Kommentér på:
Betinget frakenndelse af kørerkortet??

Annonce