{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
600 visninger | Oprettet:

Angående planer fra staten med afgift {{forumTopicSubject}}

Jeg undrer mig over det nye snak om afgift sænkninger.

Dvs. for eksempel. Jeg har købt en flot toyota avensis for 300.000 kroner. Satme den er fin. Men om ½ år så sænker de lige afgiften så¨samme bil kan købes for 220.000 kroner fra ny istedet. Skal man så bare æde tab i 100.000 kroner tallene?. Det sku da totalt langt ude..

Dvs alle de opsparede penge jeg har smidt i bilen for mindre lån. BOOM. Så de væk. For hvis jeg sælger bilen imorgen får jeg kun kontanter tilbage til at dække det resterende lån i den.

Syntes satme det er latterligt. De 30/40.000 kroner som jeg havde / har betalt fri. Det sku da pisse surt hvis de bare bliver ædt væk pga en pludselig ændring i afgifterne hvori de ikke gidder betale folk deres afgift tilbage så deres bil står i tilsvarende værdi som dem der så køber en efter de nye regler..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Angående planer fra staten med afgift
  • #2   2. dec 2008 kan du komme med link til evt diskussion?

  • #3   2. dec 2008 nogen som kan vise mig en evt artikel eller noget

  • #5   2. dec 2008 Det ændrer jo ikke på det er langt ude. Hvorfor skulle de ikke være i stand til at tilbage betale folk en hvis antal penge så de ikke står med økonomiske tab pga de skal lege med deres bil regler igen..

    Bil i danmark er en risky og meget dyr fornøjelse. Og så kan man da kun sige hvor pisse irreterende det er at bo et sted hvor man ikke kan undvære en. For det sku surt at miste mange af sine opsparede penge på 1 sekund (når de vedtager det). Især når det ikke ligefrem står millioner i forvejen på kontoen. Godt nok kunne jeg sælge den bil jeg har og købe en billig en. Men med det bilmarkede der p.t er fuldkommen dødt så det ikke engang muligt


  • #6   2. dec 2008 hva hvis man impoter en bil fra tyskland , hva skal der med den afgift ??

  • #7   2. dec 2008 Der kommer aldrig til at være så lav afgift som i Sverige fx. Tænk lige på hvordan bilmarkedet og en masse menneskers økonomi ville få en fatal vending, hvis bilerne pludselig kun var det halve værd.

  • #8   2. dec 2008 Og ja, hvor dælen står der at afgiften falder med 33% om et halvt år?

  • #9   2. dec 2008 Ja det ikke smart at købe / importere indtil du ved om det noget de vil gå 100% hele vejen med endnu,. Indtil du får mere info på det. SÅ køb noget billigt som du ikke kan miste meget på og vent og se tiden an

  • #10   2. dec 2008 33%?

    Hvis du regnede ud fra mit eksempel så skal det siges det er et rent eksempel som kun illustrerere princippet. Kunne ikke forestille mig de ville sænke den så meget og pådrage folk sådan et tab


  • #12   2. dec 2008 Men mener at jeg hørte i radien at det var noget med en 20-30.000 kroner max de kan falde med. Det kommer an på flere ting self. Jeg er ikke sikker. Men er sikker på at de er meget hot på at lave den ordning med vej afgifter og sænket afgift på bilen

  • #13   2. dec 2008 er det ikke først når selve roadpricing tingen engang bliver vedtaget at der er tale om så stort et værdi tab. der skulle jo gå 6- 8 år før det træder i kraft.
    Det de taler om at indføre nu her er jo kun en midlertidig løsning hvor man skal betale 1500 årligt for motorvejskørsel, imod at de så sænker afgiften en smule nu her. Hvor meget de vil sænke den nu her ved jeg ikke helt.


  • #14   2. dec 2008 Registreringsafgifterne giver så mange milliarder i statskassen, at det virker usandsynligt at de vil blive reduceret så markant over så kort en tidshorisont.

    Hvis der skulle ske en generel sænkning af afgiftsniveauet (hvilket jeg dog ikke tror vil ske - med mindre der kommer et EU-direktiv), så vil det blive over en lang årrække, tror jeg.

    Men ja... det er absurd, som du også skriver - der vil nok være en del bilejere der bliver sorteper.


  • #15   2. dec 2008 hvis ikke afgiften falder mere end 20.000 til 30.000 så håber heg sgu ikke selve prisen for roadpricingen er alt for høj... For satan jeg fryter det!!!!

Kommentér på:
Angående planer fra staten med afgift

Annonce