{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.444 visninger | Oprettet:

Skoda Fabia - Olieforbrug!... {{forumTopicSubject}}

Hej

Har en kollega der kører rundt i en Skoda Fabia 1,4 16V fra 2001. Det er en 101 hk motor.

Han har fået at vide af forhandleren at han skal tjekke olie minimum hver måned, da den sluger en hel del olie.
Kan det virkelig passe?

Mange biler kan da køre mange tusinde kilometer uden at skulle have olie på.

Håber på lidt respons fra Skoda folket smiley

Vh Lasse


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skoda Fabia - Olieforbrug!...
  • #1   13. jan 2009 Hmm.. Vores Skoda Octavia 2.0 TDI gjorde det kun i starten, da den var helt ny.. Men det skulle vist være meget normalt. Men når forhandleren siger det, så må det jo desværre være sandt nok.

  • #2   13. jan 2009 Kan have noget at gøre med er service ikke er overholdt på bilen?

  • #3   13. jan 2009 service skulle være overholdt til punkt og prikke. BIlen har gået 144.000. Jeg har søgt lidt herinde og kan se at der er en anden som har samme bil og samme problem, så det er nok ikke et engangstilfælde.

    Inde på bilbasen er der flere folk der har skrevet det samme.
    Det må være reelt nok så, men det virker da bare ekstremt.
    Den er vel lavet på en VW platform og de bruger da ikke så meget olie.


  • #4   13. jan 2009 VW godtager forbrug på op til 1 L pr 1000 km.....

  • #5   13. jan 2009 Hold da helt op. 1L pr. 1000 km! Det er da for vildt.

    Min HDI har kørt 208.000 km, og har kørt 18.500 km siden sidste service. Den er ca. kommet halvvejs ned på olie-pinden ~ 0.5 liter..

    Det ville VW så have tilladt at jeg havde hældt op imod 18.5 liter på?

    VAG har virkelig et bedre rygte end de har fortjent!


  • #6   13. jan 2009 Har din kollega ejet den fra ny? Og hvordan kører han den? Hårdt eller normalt?

  • #7   13. jan 2009 har en altea fr tdi, og den er også godt olietørstig... har også fået at vide ca. 1- 1,5 L mellem service (15.000km) 1L per tusind, ej det er sq for meget,

  • #8   13. jan 2009 nej han har ikke haft den fra ny. Han kører ganske normalt.
    Nej 1L pr. 1000 km lyder helt vildt. Jeg har kørt 15000 i min siden jeg fik den i maj, og der er stort set ikke brugt olie der.



Kommentér på:
Skoda Fabia - Olieforbrug!...

Annonce