{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
944 visninger | Oprettet:

valg af bil {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Ja - jeg ved godt der er 100000 emner om valg af bil.. og hvem skulle tro der skulle komme et fra mig.. men... det er nu ikke til mig selv...

Min bror vil gerne have en ny og rummelig bil... han har følgende kriterier:

* MAX PRIS 70.000
* skal være rummelig
* ikke med en alt for stor motor (gerne så lille som muligt)
* økonomisk i drift
* ikke ældre en ca. år 2000

Han har selv overvejet følgende to:

Ford Fokus 1,6 stc - faktisk også mit bedste bud.. mener det er er en fair nok bil, men hvis der er nogen der har en anden synsvinkel, hører jeg den gerne :o))

Citroen Berlingo - er i min verden ganske ukomfortabel og ikke særlig økonomisk - både med rep og forbrug... men.. tager jeg fejl??

Citroen C5 / Xantia / Xara - ved jeg intet om udover de sædvanelige citroën fordomme.. jeg mener.. ruster de ikke og går hæve sænke undervognen ikke altid til???

MazdMazdMazda 323f - også et godt bud i min verden.. fuldt på højde med fokus'en

Skoda fabia 1,4 - ja.. den er da også fin, men er det en "rummelig" bil???

Konstruktiv feedback modtages gerne... andre forslag modtages også gerne... han kører PT Golf IV, men er åben overfor alle mærker og modeller.. det eneste han absolut IKKE vil have er en zusuki Wagon R, hehe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  valg af bil
  • #1   18. feb 2009 nu er jeg slet ikke til ford men kender et par der ejer sådan en focus, og de er yderst tilfreds med den

  • #2   18. feb 2009 Hvad med en Roomster (staves det ikke sådan)

  • #3   18. feb 2009 Fabia har altså i tide og utide nogle problemer. Nu ved jeg ikke hvilken af motorerne der er tale om. men jeg ville ud fra indtryk absolut vælge en Mazda mht driftssikkerhed og så pleje den med en hinde af tectyl smiley

  • #4   18. feb 2009 En skoda fabia combi er meget rummelig, og den kan også nemt fås indenfor budgettet, og stadig opfylde samtlige krav.

    Fx en Fabia Combi 1,4 årgang 2001-2003 burde kunne fås til prisen.

    Berlingo falder meget hurtigt i værdi.

    Men hvorfor ikke beholde den Golf?


  • #5   18. feb 2009 Jo, det staves Roomster :o)
    Men den er jo "en lille smule" over i pris!


  • #6   18. feb 2009 Vil sige C5 er et godt bud.. Der får du rigtig meget for pengene, og de er ikke så slemme ang rep.

  • #7   18. feb 2009 Onkel Per>>> roomstar'en er desværre for dyr... vi har ellers været ude og teste den... desværre synes vi ikke den var så komfortabel som den så ud til

    Brian D>>> golfen er desværre ALT for tørstig - stor rap benzinmotor er jo svær at køre stille og roligt, hehe

    Arne N>>> hvilke problemer har de?? noget generelt eller bare en masse tilfældige småting???


  • #8   18. feb 2009 Vi har selv en Fabia fra 10/2002, den fejler bestemt intet og har ikke haft nogen problemer, heller ikke med motoren.

    Det er en 1,4 MPI, og den har kædetræk, dermed ingen tandrem.

    Men til prisen kunne man også tage Seat Leon, Golf4, Skoda Octavia med mindre motorer, de er også tæt på at kunne fås indenfor de krav.


  • #9   18. feb 2009 Jeg ville snuppe en focus. Den har langt de bedste køreegenskaber + et rigtig lækkert gearskifte. Derudover det flotteste design af de nævnte biler imo.

  • #10   18. feb 2009 Nogle gange vil jeg da også gå ind på mandagsbil.dk og tjekke modellerne ud inden et endeligt valg. for der får man tit et input fra total uvidende bilejere...
    Derudover kan man tjekke på Bilboksen hvor mange biler de syner indenfor er bestemt mærke og en top ti fejlliste..
    Men det viser jo bare ikke alle bilsyn i DK , kun dem de har foretaget...
    C5 syntes jer er rummelig, men de har en del fejl, bla. udsættere og lyset der blinker (elektronik)osv. man da en komfortabel bil..
    Men ruster ? det gør alle biler jo der er bare nogen der gør det mere eller mindre end andre..
    Tror man skal ud og rører ved bilerne og føle på dem..., men input er da en god ting, men fokuser på fejl i første omgang for, de 70 kg. kan nemt blive til en del mere....



  • #11   18. feb 2009 C5 i de første årgange havde mange problemer - så det skal nok være en fra 2002 el. 2003.

    Der findes mange Opel Astra wagon G-modeller i dette prisleje.

    Men Ford Focus er bestemt ikke en dårlig vogn.


  • #12   28. jan 2013 Passat 3bg TDI kan fås for under 70000 og med forholdsvis gode km vis man kigger underligt efter

  • #13   28. jan 2013 andreas s: Emnet er fra februar 2009 - så dit indlæg er nok ikke så relevant:-)

  • #14   29. jan 2013 Heh så jeg ik lige smiley

Kommentér på:
valg af bil

Annonce