{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Parabol / DE Linser - forskellen?
  • #1   18. feb 2009 en DE linse ligner sådan en rundt kugle når du ser lygten udefra. mens i en parabol kan du se pæren smiley

  • #2   18. feb 2009 De linsen kan du nemt se. Det er ligesom en rund kugle smiley

    Den lyser meget bedre end en med parabol fordi den kan udnytte lyset fra pæren med 53% mener jeg, hvorimod at en gammeldags parabol er en % i 30'erne.


  • #3   18. feb 2009 I hovedtræk, er DE linsen meget mere præcis og fokuserer lyset ET sted hen.

    Hvor den traditionelle parabol spreder lyset mange flere gange og har nemmere ved at blænde.

    Men ellers kan du læse lidt mere specifikt omkring hvordan de to typer er opbygget her -> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/2042C1AC-8F79-4FBF-8CF4-01E4619256C8/0/8889.pdf


  • #4   18. feb 2009 Du kan også bare skrive hvilken bil du har? og hvor gammel den er?

    Så kan vi sige dig om den er født med DE.
    Men det er du slet ikke i tvivl om hvis den er.
    Det lyser på en anden måde syntes jeg...

    Har det selv, med xenon.
    Det er meget præcis lys/mørke grænse. altså nærmest en helt lige grænse på 5-10cm

    Hvor at alm. halogen i paraboler bare flader ud og bliver svagere og svagere. altså en større lys/mørke grænse


  • #5   18. feb 2009 Hold da kæft hvor er I kvikke med hjælp allesammen... Tak, det lyder meget præciseret... Der er tale om en ny Scirocco... Prøver at se om jeg kan se dem selv... Men hvis du ved det må du da gerne sige til... smiley

  • #6   18. feb 2009 http://www.bilbladet.net/mediashare/ra/yxn8m9t8nm1bj1d6ajwheo7g0swav7-org.jpg

    Det har den IKKE

    Skal ikke kunne sige om den kan fås med DE linser i en GT udgave eller noget?!


  • #7   18. feb 2009 Sådan noget billigt bras jeg har købt... Hehe...

    Tusind tak for hjælpen... smiley


  • #9   18. feb 2009 Michael...

    Hvis det er, så tag min Supra i stedet.. smiley Der er DE linser ! smiley Så tager jeg din VW.. smiley


  • #10   18. feb 2009 Michael -> hehe! jah.. smiley

    Kasper -> sikke noget fis at sige...
    Pæren har absolut intet at sige der. enhver pære kan sidde i DE linser. det giver hverken ringere eller bedre lysstyrke og der skal ikke bruges specielle pærer til linser.

    Slet ikke...! Det eneste der kan være! er at Xenon pærer er længere end alm. pærer og derved ikke kan låses på samme måde bag på linsen.

    Jonas -> NEJ! så dybt synker du ikke...
    Er du da gal...! hehe! smiley


  • #12   18. feb 2009 Ok skal jeg ikke kunne sige så.

    Men sådan som det fungerer har det intet at sige. evt. kig mit link

    den ene type pærer, halogen har glødetråd. xenon har ingen glødetråd.

    ellers ingen forskel på om de er beregnet til DE linser eller ej.
    Og selv hvis Philips har fundet på noget smart, så for man ikke et "frygteligt" lys ved at bruge en ganske alm. type pære.

    Jeg kan forestille mig at de har en bestemt beregnet længde i forhold til linsen. da der ikke er så meget plads inde i sådan en fætter


  • #15   18. feb 2009 Ja, men det ene med det andet... Og forresten...

    2.0 TSI er blevet så populær at de ikk kan levere en før juni/juli nu... Jeg fik en der svarede næsten overens med det jeg bestilte... Kun lidt forskel på ekstraudstyret hvilket jeg fik til samme pris trods merpris på 5.000...

    Men havde nu heller ikk bestilt den med xenon...


Kommentér på:
Parabol / DE Linser - forskellen?

Annonce