{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.356 visninger | Oprettet:

Online underskrifts indsamling {{forumTopicSubject}}

Så er der også oprettet en lille undersriftindsamling på nettet.
Vi kan jo håbe på at politikerne vil blive opmærksomme på hvor mange dette lovforslag vil gå ud over.

Så jeg vil opfordre alle til at gøre andre opmærksomme på både facebook siden: http://www.facebook.com/group.php?gid=78152342888

og underskrift insamlingen på:
http://gulplade.skrivunder.dk/

Og når du nu alligevel er online så send en mail afsted til en eller flere af følgende mails og fortæl hvorfor du synes afgifterne ikke skal stige!
Husk at holde en pæn tone!

Skatteminister Kristian Jensen (V): min@skm.dk
Finansminister Lars Løkke Rasmussen(V): fm@fm.dk
Torsten Schack Pedersen (V): torsten.schack.pedersen@ft.dk
Peter Christensen (V): peter.christensen@ft.dk
Økonomi- og Erhvervsminister Lene Espersen (V): lene.espersen@ft.dk
Klima- og Energiminster Connie Hedegaard (V): kemin@kemin.dk
Pia Kjærsgaard (DF): dfkala@ft.dk
Kristian Thulesen Dahl (DF): dfkrtd@ft.dk
Peter Skaarup (DF): dfkrtd@ft.dk


Hilsen Esben i Odense, som må sælge sin elskede caravelle hvis afgiften stiger!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Online underskrifts indsamling
  • #1   8. mar 2009 Ja de bliver nok taget omkring ligeså seriøst som en facebook-gruppe lol

  • #2   8. mar 2009 Tror jeg vil sende en email som tak for det store stykke arbejde med at hæve afgifterne på biler der er forbeholdt erhver men som der er private der udnytter.

  • #3   8. mar 2009 Tror jeg vil sende en email som tak for det store stykke arbejde med at hæve afgifterne på biler der er forbeholdt erhver men som der er private der udnytter.



    Totalt enig. Bedste initiativ jeg længe i har hørt.


  • #4   8. mar 2009 º Scapegoat º
    hørt


  • #5   8. mar 2009 Scapegoat og Andrea: Vil i uddybe den kommentar? Hvad er forskellen på, om private har 2 sæder eller 5?.. Jeg kunne da også købe en på hvisde plader. Men til samme pris vil det så være en der forurener mere, ikke er lige så sikker, osv.

  • #6   8. mar 2009 Snakken er jo på de biler fra før 98 som også sviner mere og ikke er mere sikre end så mange andre biler.

  • #7   8. mar 2009 Der er bare for mange brodne kar, og der skal rydes op, så dem der svindler og bedrager og tror de kan snyde alle ved at køre privat rundt i en gulpladebil, bliver stoppet.

  • #8   8. mar 2009 Nu _kan_ private jo faktisk godt have et fint udbytte af en gulplade.

    F.eks min mor der kører i en gulplade G2'er, så hun har plads til hundeburet omme bagi. Det duer ikke helt med en hvidplade.

    De må gerne hæve vægtafgiften osv, hvis bare de så gider gøre noget ved 180% afgiften på selve bilen. Det er direkte lamt. De vil gøre det ubetaleligt at have en gammel bil, og bibeholde det ubetaleligt at købe en ny bil.

    Jeg kører sgu ikke gammel bil af lyst, men af nød!


  • #9   8. mar 2009 OG så sviner de ganske forfærdeligt, de fleste af dem.

    Miljøzoner for lastbiler skal også gælde disse syndere.


  • #10   8. mar 2009 Igen: Jeg kørte gerne mere grøn bil - hvis jeg havde råd!

  • #11   8. mar 2009 ja super træls at se sin bil blive 0 kroner værd natten over.

    Det kan også ses her på BG og andre salgs steder at der ligepludselig er kommet mange gulpladet især diesel tilsalg fra før 98


  • #12   8. mar 2009 Andrea. ... Det er fint at du ikke har brug for pladsen.. Men det kan der være andre der har, og det er lige meget om det er privat eller erhverv.

  • #13   8. mar 2009 Andreas:*

  • #14   8. mar 2009 min pointe er, gulplade afgifter til erhver, hvidplade afgifter til private, om du vælger at havde 2 eller 9 sæder bør efter min mening ikke ændre på vægt miljø afgiften.

  • #15   8. mar 2009 Nej, det burde det ikke, så derfor burde erhverv betale det samme som privat, idet de samtidigt kører meget mere end den gennemsnitlige privatvogn! smiley

  • #16   8. mar 2009 Scapegoat: Så er vi enige smiley

  • #17   8. mar 2009 Køber sgu bare en hvidplade og rykker sæderne ud...ikke det store problem der...

    Men nogen der kan fortælle mig om det er sandt at det er for at få de gamle slidte og farlige gulpladebiler væk fra vejene? For i mine øjne er det jo en underlig udtalelse...for det første så er jeg ret sikker på der kører flere gamle hvidplade-golfer og polo osv. rundt, end gulplade...bare kør en tur...

    For det andet, så vil dem der kører gulpladebil af økonomiske årsager da bare finde en endnu ældre og billigere hvidpladet...

    og for det tredje, så skal de biler, som alle andre biler jo stadig til periodisk syn og tjekkes...så det er jo ik fordi der kommer en gammel vogn der ikke har været til syn i 20 år, og torpederer nogen...:-P

    Om man vil kalde det svindel må stå for egen regning...jeg anede ikke gulpladebiler var forbeholdt erhverv, for det må jo være lovgivningen der gør at man kan købe en som privatperson...og for det andet, så kompenserer den billigere afgift vel meget godt for den mindre slitage man laver ved ikke at køre 5 personer rundt i en lille hatchback?


  • #18   8. mar 2009 jeg ville godt se (Andreas F og º Scapegoat º ) hvordan I ville have en halv m2 sand eller 50 meter kloark rør med i en personbil på hvde plader



  • #20   8. mar 2009 Gnuen > Igen, GERNE - hvis man havde råd!

  • #21   8. mar 2009 Klaus B hvorfor ville jeg ha' det i en person bil ? hvis jeg skulle havde brug for at køre med sådan noget, ville jeg købe en bil til det formål. forstår ikke din besked ?

  • #22   8. mar 2009 Eksempel:

    http://shor.ter.dk/712234221 : 21978.98 kr.
    http://www.bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=715381 : 58000 kr.

    De 22.000 kr kan klares - det kan de 58.000 sgu ikke.


  • #23   8. mar 2009 Så tager vi endelig et skridt hen imod ideen om, at man ikke skal slippe for at betale afgift for at have en bil på gule plader.

    Jeg har svært ved at se, hvorfor en person med gulpladebil skal slippe med lavere afgift...


  • #24   8. mar 2009 Kasper O
    det der med mere plads det er jo laterligt at mene du har mere plads i en gulplade,hvidplade er sgu da lige så store,det eneste der skiller er prisen,og i det tilfælde er der sgu mange der køber netop gulplade fordi de kan få en fed bil til halv pris,og det er dem der snakkes om,dem der ikke har erhverv til at skulle bruge den,jeg bryder mig ikke om de folk der køber en gulplade for at ligge og blæse til bilka og andre steder for at handle,det er så min mening


  • #25   8. mar 2009 Hvorfor skal erhvervet slippe med en lavere afgift? Det er stadig en person der ejer det / en person der kører i den smiley



  • #26   8. mar 2009 Men ja, alle knejterne der køber Altea på gule plader for at være smarte, kan jeg da godt se det er lidt nederen for smiley

  • #27   8. mar 2009 noget helt andet...skal pickups så også på hvide plader? De fleste har jo i forvejen kun 2 sæder?

    Men underskrift osv. det tror jeg ik nytter noget...de vil ha penge, og de skal nok få dem...


  • #28   8. mar 2009 º Scapegoat º da jeg arbejder som anlægsgartner sker det da at jeg har sand og ander ting med det kn man jo ikke have med i en person bil. Jeg kender da flere der har guleplade biler fordi der ikke er plads nok i en på hvideplader


  • #29   8. mar 2009 Klaus B
    Som der skrives, så er der ingen forskel på gulplade- og hvidpladebiler. Du kan jo bare pille bagsæderne ud, hvis du skal køre med sand...


  • #30   8. mar 2009 Klaus B - hvis du er anlægsgartner er du jo også erhverv også er det iorden med en gulplade bil. så igen forstår ikke dit spørgsmål og har du brug for en bil med 2 sæder til privat brug køber du jo sådan en og betaler den private afgift som alle private betaler på hvide plader.

  • #31   8. mar 2009 º Scapegoat º
    netop det er lige det jeg mener,og så har vi den evige debat her på BG om folk der ikke overholder BG regler.mange af dem herinde opretter firmabiler altså gulpladebiler og det første der står i oprettelsen er det skal være din egen bil.hvordan forklarer man lige at en der arbejder som sælger i et firma,at det er hans bil.


  • #32   8. mar 2009 bent T - afviser også gulpladebiler jeg ser.

  • #33   8. mar 2009 Min mor har behovet for en bil med plads til et ret stort hundebur bagi, og det kan hendes gulplade G2 klare.?

  • #34   8. mar 2009 . I KILL YOU! .
    det kan en hvidplade g2 også


  • #35   8. mar 2009 I KILL YOU!
    Hun kan da bare købe sig en G2'er og pille bagsæderne ud, hvis hun har behov for pladsen. Jeg kan ikke se problemet...


  • #36   8. mar 2009 Det sjoveste ved det her er, at det jo ikke rammer folk med hvide plader, at dem der har behov for en gulpladebil skal betale det mindre...og det kommer dem heller ikke til gode med det nye der er kommet....

    Så vi er vist ved at være der, hvor de fleste der er glade for det her bare har haft ondt i røven over noget der i princippet ikke berører dem...

    Tror sgu jeg skriver til folketinget og hører om ikke man bør betale mere i forsikring for veteranbiler, og om de ikke bør synes hvert halve år, istedet for hver 6. fordi det jo altså er nogen rådne gamle kasser allesammen...:-P

    Eller...jeg kunne ik være mere ligeglad...


  • #37   8. mar 2009 Brian O
    Det er jo noget vås, du skriver. Det berører da alle i Danmark, eftersom det koster staten penge, at folk, der kører i biler på gule plader, ikke betaler den samme afgift, som de ville have gjort, hvis den havde hvide plader.

    Ændringerne betyder, at det bliver mere rimeligt for dem med hvide plader, fordi de i lang tid har betalt langt mere i afgift.


  • #38   8. mar 2009 Ved ikke om jeg vil give dig ret, men man kunne godt støtte din tanke gang.

    Men det ændre ikke på at de lige pludselig, og lige meget hvad I siger så er 1-2 år sgu lige pludseligt når man taler så kraftige stigninger. Så har men fuldstændigt reduceret værdien af flere tusinde biler på markedet.
    Tænk på dem der har en bil de har givet 70-80 tusinde for for et år siden eller mindre, deres er intet værd nu. Det betyder sgu' en hel del.

    Så kan det godt være at mange her inde mener at det er bare ærgeligt så kunen de have købt hvide plader. Det ændre bare ikke på at det er enormt hurtigt at denne læmpe økonomiske indgribning i folks privat økonomi bliver indført.


  • #39   8. mar 2009 Man er bare nødt til at gennemføre ændringerne før eller siden, hvis man vil have rimelighed i Danmark. Det vil i en periode påvirke nogle mennesker - det er klart. Det vil også påvirke mennesker, hvis man sætter efterlønsalderen op...

    Det kan ikke lade sig gøre at gennemføre noget i Danmark, uden nogen bliver påvirket af det. Det er klart.


  • #40   8. mar 2009 Brian O
    du er sikkert også en af dem der skider det hele et stykke.

    Super B
    ja der er mange der lige har købt og bla bla men faktum er at gulpladebiler skulle være kun til erhverv for der er sgu for mange brianer der ligger og blæser i seat,vw og andet og de har ingen relationer til et firma de biler,og så vil jeg skide på om lille fru larsen har købt g2 gulplade for at kunne fragte hendes høns eller,vi andre hvidpladekørere skal også fragte en masse,så må vi jo bare betale,og det må fru larsen også,selvfølgelig hvis hun har en hundekennel er det iorden.


  • #41   8. mar 2009 Bent du lyder virkelig som en der er top misundelig over at visse folk "nyder" godt af det og har en...." seat vw og andet"
    Beklager hvis jeg har misforstået det. Og de seat altea'er som nogen brokker sig over bliver jo ikke dyrer da de er så nu at de er starffet.

    og lig mærke til at selvom jeg syntes det er mega træls at min bil intet er værd nu, så er det jeg undre mig mest over nemlig overgangs perioden.

    I sidste ende kommer vi alle til at betale da jeg vil vædde med at der sker en markant stigning, endda mere end finans krisen i forvejen har medført, af biler der bliver "stjålet" og brændt af


  • #42   8. mar 2009 º Scapegoat º
    Jeg er ikke erhverv da jeg ikke er moms reggistret.


  • #43   8. mar 2009 Klaus B - så må du jo betale som alm. personbil eller blive moms reg.

  • #45   8. mar 2009 Super B
    det er da meget muligt jeg er misundelig,men det gør mig stadigvæk ikke til en bedrager,for at spare momsen.
    tænk hvis alle folk havde samme indstilning som du åbentbart har,så vil de købe gulpladebiler alle sammen og så finder staten ud af at hæve det hele igen


  • #46   8. mar 2009 leo P
    Du har fuldstendi redt.


  • #48   8. mar 2009 leo P
    ja ja vi er misundelige,og vi er også misundelige fordi du er vip,
    danskere er bare såå misundelige på hinanden,det har ikke en skid med misundelse,det er det samme når nogle har ondt i røven over folk arbejder sort,så er vi igen misundelige,det har noget at gøre med jo flere der snyder staten jo flere kommer til at bøde.


  • #49   8. mar 2009 De skulle lave en regel med at hvis du vil have en gulplade bil som privat skal der være en hvidplade på sammeadr, så den på gule plader er bil nr 2. Og så sætte vægt afgiften til det samme som en på hvide plader.

    For jeg bruger varerummet daglig i min til tig som ikke skal ind bag i en med bagsæder.


  • #51   8. mar 2009 leo P
    hvis du nu er så klog som du åbentbart er,læser du hvad jeg skriver,jeg vil væde på at over halvdelen af de unge og andre ligger og køre i de biler som skal momses.
    og så skriver jeg ydermere at efter min mening,syntes jeg at gulplade biler burde være firmabiler,og ikke private.


  • #53   8. mar 2009 leo P
    jeg har absolut ikke skrevet du er bedrager,det må være noget du har læst forkert.jeg skriver at der er mange brianer som udnytter det med at købe en gulpladebil,og ligge og fise rundt i dem,plus er der mange som køre firmabiler som ikke er momset,uden for arbejdstid og ikke i arbejdets interresse


  • #54   8. mar 2009 jamen lige en til alle jer der syntes at det er fair at pille ved afgifterne, så kan vi jo lige så godt hæve afgiften på brændstoffet så prisen bilver mere urimelige ind de er, og så kan i jo nok få røven op af stolen og brokke jer.

    LOVFORSLAGET skelner ikke på om din bil har veteran status eller om den er en classisk status , den vælter hele gruppen over en kam, tænk hellere på at en gammel puch forurener det samme som 5 nye biler, at udlanske vognmænd snyder med vejafgiften her i dk , vi er sku tynget nok nede med afgifter på alle biler og mc i dette land og nu kan det være nok


  • #55   8. mar 2009 det er ikke fair det rammer alle også dem der har det som hoppy..

    http://nyhederne.tv2.dk/video/index.php/nodeId-20912717.html


  • #56   8. mar 2009 > T4-dk <
    ja lad os alle nakke polle på hans puch


  • #57   8. mar 2009 @bent T

    ja i teori kunne de godt finde på at overfalde de 2 hjulet næste gang, med afgifter


  • #58   8. mar 2009 Bent T kan ikke se at jeg er bedrager fordi jeg har købt en bil der i tidernes mogen er sparet penge på i afgift. Forklar lige det.

    Og mange af de "unge Brianer" der kører rundt i deres nye gulpladede biler de betaler da misundelses afgiften + momsen da det ikke er momsfrie biler.
    Det eneste de sparer og som nogen engang har sparet på min bil er et nedslag i registrerings afgiften.

    Så ved ikke lige havd der er galt med min "Indstilling" som du skriver???? Forklar venligst


  • #60   8. mar 2009 og vil de sparer på Co2 udledningen så er det bare at få noget rapsolie i dieselbilerne for det udgiver ikke Co2 efter experternes udsagn og skal du handle det til dit oliefyr så er der ikke afgift på men er det til bilen så er der Co2 afgift på det, så de er og bliver underlige inde på borgen

  • #61   8. mar 2009 jeg troer jeg ville skrive til folketinget og forslå at de skulle sætte skat på personbiler med anhængertræk

  • #62   8. mar 2009 B A Y> jamen hvad regner du med sker med de penge? Tror sgu ikke de på nogen måder kommer folk med hvidpladebiler til gode, ligesom vi næppe kommer til at mærke det på andre måder, ud over at der bare ryger flere penge i statskassen...

    Bent> jeg er ik sikker på hvad du mener med at jeg skider det hele et stykke?


  • C B
    C B Tilmeldt:
    aug 2006

    Emner: 11 Svar: 346
    #63   9. mar 2009 tja jeg har forrige weekend købt en Punto Van, som normalt koster 1400 i årlig vægtafgift, mandag morgen annonceres lovforslaget.....fuck jeg føler mig bollet i røven, godt at punto ikke var særligt dyr, så nu må den komme på hvide plader istedet.
    Stakkels dem der har en Vito eller caravelle fra før 98, som de troede var 50K værd....nu er det nok nærmere 0K.....godt jeg ikke havde købt sådan en forrige weekend....

    Jeg har altid stemt venstre eller konservativt, og troet på skattelettelser og liberal politik.....den slags afgifter har INTET med liberal politik at gøre....det er da ren komunisme og har for mit vedkommende intet med miljø at gøre...den kører glat væk 18km/L...... Nå men vi kom fra liberal politik, de har altid sagt at de ville sikre lavere skat, men i sidste ende har vi gang på gang betalt mere og mere i afgifter.....når man ser på bundlinien har jeg ikke fået flere penge til mig selv tværtimod, mindre skat men tilgengæld væsentligt forhøjede afgifter....jeg er FÆRDIG med de liberale partier når de laver sådan et elendigt kompromis de trækker ind mod midten...så kan jeg sq lige så godt stemme på de røde partier og så få velfærd......(hvis de røde kan holde hvad de lover!?)

    mvh Kedde Æ Mann (har stadig ondt bagi)


  • #64   9. mar 2009 Hvorfor skal hun til at ombygge hendes bil, bare fordi regeringen lurer en smart måde at tjene penge på?

    Hvad er der galt i at købe en bil TIL FORMÅLET, istedet for at skulle til at ombygge?

    Hvad med alle musikerne? De har ikke registrerede firmaer, men har behov for pladsen i en gulplade - som f.eks. i min fars Boxer. Skal de nu heller ikke kunne udføre deres "hverv" længere?

    Når man har musikudstyr for mange MANGE tusinde kroner sætter man pris på at det ikke bare låses inde i en fesen trailer!


  • #65   9. mar 2009 Det rabler totalt for dem de skulle satme ta og køre deres fine v8 biller i havnen hvøm skal bruge en kæmpe motor i danmark som person bil lol 130 maks

    men os andre der kører motocross og sådan som har en lille varevogn til at køre i ja vi skal betale bilen pris vert år så

    og så kommer vi til at køre med tregler på motor vejen så der kommer i andre til at vente bag ved når vi ligger i overhalingsporet


Kommentér på:
Online underskrifts indsamling

Annonce