{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.208 visninger | Oprettet:

Fusk eller i orden? KM oplysningspligt {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg ikke ondt i røven eller har et had et en anden bruger..

Men hvis man se sin gamle bil tilsalg og man mistænker sælger for fusk, når han ikke har oplyst bilens orginale KM.
Så hænger man da ikke en anden bruger ud.. man blot advare andre om at bilen har kørt utolig mange KM.

ville i ikke advares? eller skal man håbe på at sælger overholder oplysningspligten?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fusk eller i orden? KM oplysningspligt
  • #1   17. mar 2009 jo jeg ville helt klart gerne have den korrekte oplysning.. og ville slet ik turde handle med den sælger som kommer frem med ukorrekte info om en bil

  • #2   17. mar 2009 svært at vurdere.
    Jeg skrev en PB til en hvor jeg vidste at bilen havde gået mere, det vidste han også selv indrømmede han.

    Han var lidt træt af jeg skrev og håbede jeg ville holde min kæft.

    Så det er svært,


  • #3   17. mar 2009 André M.. sælger påstår at have skifte motor.. men ingen steder står der hvad bilen har køret før han skiftede motor og speedo..

  • #4   17. mar 2009 http://bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=733587

    den var svær smiley


  • #5   17. mar 2009 NU hænger jeg ham ud smiley

  • #6   17. mar 2009 Jeg er lige blevet tilbudt en bil af en, som havde købt den lidt tidligere af en anden som, tilsyneladende, ikke havde oplyst om bilens kilometer. Jeg er da glad for at jeg lige slog sidste synsrapport op. Jeg konfronterede ham med det, og gjorde ham klar over det, og fortalte så iøvrigt at jeg ikke havde yderligere interesse i bilen. Jeg tror han står med en lidt lang næse nu.

    Det er direkte fusk at oplyse et andet km-tal end selve bilen har gået.
    Karossen har jo oftest gået længst, men alle forhold som er km-afhængigt, skal da oplyses. Altså karossen, motor, gear o.lign.
    Og hvis man prøver at skjule dette, er det bedrageri.


  • #7   17. mar 2009 Kusse-Kurt ^.. haha tak.. smiley men du hænger ham jo ikke ligefrem ud. du advar blot om KM på bilen

    at hænge ham ud ville være at nævne bruger navn.. eller link til hans profil..
    du linker blot til hans annonce.. Syntes selv det er okay


  • #8   17. mar 2009 Rasmus E.. uhatteligt at folk kan være så bedrageriske

  • #9   17. mar 2009 Super B.. ja men jeg holder stadig i at det Kusse-Kurt ^ gør er det helt rigtige..

  • #10   17. mar 2009 Men jeg kan nu ikke se det er fusk.. Personen skriver bare ik km på bilen.. Hvis en køber er intra spørger han vel selv hvad lortet har kørt.. Jeg vil nu altid selv skrive km på bilen selv.. men hvad andre gør, er jeg endelig ligeglad med..

  • #11   17. mar 2009 Det havde været fusk, hvis han skrev bilen har kørt 100.000 og du ved den har kørt 170.000..

  • #12   17. mar 2009 Jeg blev taget GROFt i røven af en der hedder BRIAN J herinde.
    Jeg byttede min 206 XT'er for den Orange Honda jeg har haft. Den skulle males og laves ved. Men på en eller anden måde fik han tingene til at lyde som om det var lige til. Og bilen skulle kun have kørt 160.000 km.

    Servicebog osv osv ville han sende med posten, for han kunne ikke lige finde tingene pga. flytterod.

    Fik ingenting, og så tjekkede jeg op på tidligere synsrapporter. Og i 2004 havde den kørt 320.000 km! Så havde den sikkert kørt 400.000 km. da jeg byttede mig til den.

    Og så var den pludselig MEGET mindre værd. Og han vidste det udemærked godt. Han tog bare røven på mig!

    Så jeg tabte ca 30.000 kr på den bil bare pga. de km. SÅ da jeg skulle sælge den videre ville jeg jo ikke lyve, og tabte derfor meget på det.

    Selvfølgelig skal man advare andre. Jeg syntes det er ens pligt hvis der er en der er ved at tage røven på en! helt hundrede. Og selvfølgelig bliver sælger sur, for han kan jo så ikke sælge den til samme pris sikkert. Men det sku da hans eget problem. Man skal ikke snyde folk på den måde, og folk som står i god tro og er ved at lave en handel med en fusker, han skal sku advares i tide!


  • #13   17. mar 2009 Længere er den ikke!

  • #14   17. mar 2009 Jonas A: Hørt hørt

  • #16   17. mar 2009 folk der fusker med kilometertallet skal hænges ud i alle medier man kan komme afsted med...og er det én af ens venner er der stadig ingen nåde...det kunne jo være dig han tager røven på næste gang, selvom man ikke vil tro på det...taler af dyrt købt erfaring...så NO MERCY..

  • #17   17. mar 2009 syntes også det er noget svineri. men er det ikke noget med man har kun pligt til at oplyse hvis der blevet spolet/skiftet speedo hvis køber spørger, sådan mener jeg det er juridisk, men er ikke 100% sikker

  • #18   17. mar 2009 =SSJ= Kenned B


    det er da sprøjtende ligegyldigt hvad der er jura her....ville du kunne sove om natten hvis du bevidst havde snydt en ung mand for alle sine sparepenge og solgt ham noget lort du vidste der var fusket med...??? jeg ville ihvertfald ikke kunne det


Kommentér på:
Fusk eller i orden? KM oplysningspligt

Annonce