{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.349 visninger | Oprettet:

Veteran forsikring {{forumTopicSubject}}

Hey Mates...

Sidder og prøver at finde ud af hvordan veteran forsikring virker jeg har fået skrabet følgende informationer sammen så hvis der er noget forkert så ret mig endelig: Før det er en veteran skal bilen være 35 år gammel og når den er veteran så falder forsikring meget og man skal kune betale 25% i vægtafgift og at den kun sakl til syn hver 8. år. Men så kommer der nogle ting jeg er i tvivl om for er forsikringen stadig billige hvis man i mit tilfælde kun er 20 og jeg køber en chervolet camaro fra 1970 og er det ikke rigitg at man kun må køre i den halvdelen af året?

på forhånd tak...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Veteran forsikring
  • #1   13. jun 2005 Giv da forsikringsselskaberne et kald.... afhænger jo af mange forskellige ting..


    Men husk lige hvor langt en camaro kører på literen...

    (btw. hvis du skal, så vælg en 69´er istedet)


  • #2   13. jun 2005 www.forsikringsluppen.dk er god.. smiley Ellers grib knoglen som Sten siger.

  • #3   13. jun 2005 Det med en camaroen var også bare et eksempel på en veteran med mange hestekræfter hvordan forsikringen så ville være...

    men tror lige jeg vil ringe til dem så... tak for de hurtige svar smiley


  • #4   13. jun 2005 8 års syn er ikke indført ved 35 års grænen endnu.. Bilen skal stadig være fra før 1960 for at skulle synes hvert 8. år

    Betingelserne for at tegne en veterankøretøjsforsikring hos Nordisk Veteran (alm brand):
    Du skal have et andet køretøj til din daglige transport (registreringsnummer oplyses på forsikringsbegæringen)
    Du benytter kun din veteranbil til hobbykørsel (max. 6.000 km. pr. år)
    Du er medlem af en klub for veteran- eller liebhaverkøretøjer
    Din veteranbil skal opbevares i lukket og aflåst garage
    Du skal informere Nordisk Veteran, hvis du har flere end tre veteranbiler under samme tag
    Din veteranbil skal være forsynet med 2-kg. ildslukker
    Køretøjet skal være i korrekt historisk stand


  • #5   13. jun 2005 Hej Jimmy...næsten korrekt. Har selv veteran og reglerne er som følger:

    Nordisk Veteran definerer veteranbiler som bevaringsværdige liebhaverbiler, der er over 35 år gamle - det vil sige til og med årgang 1970.

    Betingelserne for at tegne en veterankøretøjsforsikring:
    - Du skal have et andet køretøj til din daglige transport (registreringsnummer oplyses på forsikringsbegæringen)
    - Du benytter kun din veteranbil til hobbykørsel (max. 6.000 km. pr. år)
    - Du er medlem af en klub for veteran- eller liebhaverkøretøjer
    - Din veteranbil skal opbevares i lukket og aflåst garage
    - Du skal informere Nordisk Veteran, hvis du har flere end tre veteranbiler under samme tag
    - Din veteranbil skal være forsynet med 2-kg. ildslukker
    - Køretøjet skal være i korrekt historisk stand

    Hvis du bruger bilen til kørsel med brudepar, studenter eller lignende, skal du huske at indhente særlig tilladelse hos os.

    Når du sender forsikringsbegæringen til os, skal du vedlægge to fotos (skråt forfra og skråt bagfra - fra hhv. højre og venstre side).

    ------------------------------------------------------------
    De er ligeglade med din alder og ancienitet.....veteranbiler skal stadigt synes hvert 2. år, dog er reglerne under ændring så det bliver til hvert 8. år men det er IKKE vedtaget endnu.

    Skriv hvis du vil vide mere

    /A


  • #6   13. jun 2005 PISPISPIS, martin kom først.....men vi kunne næsten skrive i synkron smiley

  • #7   13. jun 2005 Tak Martin og Anders det var nogle gode informationer i kom med der...

    Hey anders ved du så hvordan reglerne for klassiske biler gælder... har lige fundet ud af at der var noget der hed det nu og der skal bilen bare være fra før 1976...


  • #8   13. jun 2005 Ja, det kender jeg en del til idet jeg selv har forsøgt at få en bil over 25 år forsikret...mange af forsikringerne tilbyder samme vilkår som til veteran MEN MEN MEN pga. forsikringsfusk er rigtig mange (incl. Nordisk og Runa) holdt op pr. 1.1.05 med at forsikre klassiske biler.....dvs. klassisk bil begrebet er ved at forsvinde. Beklager....hvis du vil have dette bekræftet, så ring til Nordisk og snak med dem

    /A


  • #9   13. jun 2005 Takker så er jeg da blevet så meget klogere på veteran området så må jeg se hvad jeg finder ud af smiley

  • #10   13. jun 2005 og jeg er foriøvrigt enig med Sten K, overvej en årg. '67-69 camaro istedet, de har en markant anden stil end de nyere.....
    Camaroen er jo en gennemført vogn så jeg vil se frem til at se hvad du køber

    /A


  • #11   13. jun 2005 Btw. husk at det er kun forsikringsvilkårene der er ens for klassisk og veteran, man betaler FULD afgift af en klassisk bil smiley

  • #12   13. jun 2005 Det er ikke helt rigtigt, for så vidt jeg husker så skiller det ved 30 år om man betaler fuld afgift.
    Bare for at gøre forvirringen total smiley


  • #13   13. jun 2005 Ja camaroen er nu en lækker bil men jeg kan nu godt lide begge biler 69éren og 70éren men så er der jo også ford mustang, pontiac trans am og Buick skylack osv...

    Men humlen i det hele er at jeg er stor fan af amerikanske muskler og at jeg en dag skal have en koste hvad det koste må så ville bare høre hvor meget man skal betale hvis man skal have sådan en til at køre i en gang imellem...


Kommentér på:
Veteran forsikring

Annonce