{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
873 visninger | Oprettet:

BMW M3 Cabriolet - skal / skal ikke.?? {{forumTopicSubject}}

Hey BG!

Jeg har en 1995 BMW BMW M3 Cabriolet på hånden, som jeg overvejer at køre...problemet er bare at en E36 blir set som en brianslæde og som en "andengenerationsbil", hvilket jeg ikke sys er så fedt...er nu mere til nyere biler, men sys den kunne være sjov at have, ikke mindst pga den fine motor, som er ok vild...

Nu kommer spørgsmålet så - og tror allerede jeg kender svaret, men here goes...

Er det ok at bygge kompl. E46 front (evt. den faceliftede) på en E36 M3 Cabriolet...?!?!

Jeg er bare så meget mere til E46 fronten, men ved godt at mange nok sys at man ikke ændrer ved en orig. M3 osv osv...men hvad siger folk...??

Kom frisk... :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW M3 Cabriolet - skal / skal ikke.??
  • #1   1. apr 2009 Hvis du syntes det er en bil med et image-problem, så går det da først galt med E46 front.
    Måske det bare er mig......Men HADER-HADER-HADER når folk laver deres E36 til E46 og Audi fra gammel front til ny front..

    Whyyyyyyy? Det stinker da MAX

    /Jens


  • #2   1. apr 2009 En E46 Cab er vel også en "andengenerationsbil", eller bliver det om ganske kort tid. Så hvis det er det du vil undgå, så vil det være spild af arbejde smiley Ville ikke lave noget om, men bare lade den være som den er. Den er jo køn nok som den står standard.

  • #3   1. apr 2009 Plus at holder du den std. så ligner den jo ikke de fleste. smiley

    Hvad koster sådan en? Omkring 200.000?
    Skulle pengene være der så ville jeg foretrække: http://www.bilzonen.dk/find-din-bil?body_type_id=1&make_name=BMW&model_year_from=2001&model_year_to=2008&sort_by=5&altTemplate=bilzonen.dk+-+search+detail&ad_car_id=544010&ad_number=5&dt=201&tab=&

    /Jens


  • #4   1. apr 2009 Det er da TOTALT ligegyldigt hvad folk betegner den som. Hvis DU syntes den er fed, så skal du da klart købe sådan en. Ville rage mig en skid hvad andre syntes, hvis jeg fandt en bil jeg følte for.

    <b>PAPPI


  • #5   1. apr 2009 det er en fed bil ... køb den og hold den standard....

    dog er jeg ikke så vild med at det er en cab .....

    M3 og Cab hører i mine øjne slet ikke sammen .... M3 = Race og Cab = morforkørsel og blødt karosseri ...


  • ED
    ED Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 40 Følgere: 41 Svar: 1.611
    #6   1. apr 2009 Det skal du slet ikke bekymre dig om. Jeg kan spotte en ægte M3 på flere hundrede meters afstand, så ved at lade den forblive standard og flot som den er undgår du netop indvandrebil imaget, for sådan ville en typisk indvandre aldrig lade den forblive. Ved at gejle på den bliver den da først det du hentyder til. Så køb bare en M3, men lad den for guds skyld forblive original smiley

  • ED
    ED Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 40 Følgere: 41 Svar: 1.611
    #7   1. apr 2009 Og så er jeg desuden enig med thomas i at hvis du skal have en M3 så spar da oven i købet nogle penge og køb den som coupe smiley Det er selvfølgelig bare min mening, men jeg synes sku cabriolet er lidt homo smiley Og som thomas siger er en M3 en sportsvogn, og vi har jo hørt det igen og igen hvordan en fed bil bliver ødelagt når toppen bliver skåret af.

  • #8   1. apr 2009 Ja jeg er nok mere eller mindre enig med jer...nok federe at holde den standard, men til gengæld ren, stilet og fin...den er sort og med hardtop...en gevind undervogn og evt. et sæt 18/19" M3 alu kunne måske gøre tricket...

    Har bare verdens største dilemma...har også en Dodge Magnum på hånden og er lidt i vildrede, hvad jeg skal vælge...har jo en E91 Touring på gule plader nu og Magnum'en er også på gule...bimmeren er på hvide...motor mæssigt er de nok hen af det samme i og med at Magnum'en har 345hk og M3'eren har 286hk...hmm...


  • #9   1. apr 2009 Homo og homo...havde for 1 års tid siden en A4 Cab fra 2003...den sys jeg sgu er flottere end den med tag...men smag og behag igen...jeg kan sgu også godt lide at køre uden "klud" en varm sommerdag... ;o)

  • ED
    ED Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 40 Følgere: 41 Svar: 1.611
    #10   1. apr 2009 Jeg havde taget magnum'en. M3 er skide fed, men jeg kan alligevel ikke køre en M3 som den skal køres, og langt det meste af tiden ligger du med marchfart på lande/motorvej, så hvorfor have en racerbil, når du kan få en cruiser der er bedst til det du gør det meste af tiden. Jeg er til tyske biler det er slet ikke det, men magnumen er bare så rå, stor og lugter af rigtig mand smiley

    Og at den er på gule er vel ikke et problem når den anden bil du har i øje er en cabriolet hvor bagsæderne alligevel ikke kan bruges til andet end børn uden ben. Så er du jo lige vidt smiley


  • #11   1. apr 2009 M3 - fordi ///M er det ultimative kvalitetsstempel indenfor sportsvogne. Basta.

  • ED
    ED Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 40 Følgere: 41 Svar: 1.611
    #12   1. apr 2009 Ok ok homo er måske så meget sagt, var heller ikke for at fornærme nogen (har det bare med at udtrykke mig meget direkte) det er bare ikke lige mig smiley Jeg forbinder for det meste cabrioleter med pigebiler, og synes det ser ud som om der mangler noget på cabrioleter, hvilket der jo så også gør.. taget. Jeg havde valgt coupe udgaven af enhvert cabriolet til hver en tid, men det er selvfølgelig smag og behag smiley

  • #13   1. apr 2009 @ I KILL YOU!

    Du har evig ret.

    Men! Sgu ikke når vi snakker M + Cab.
    Har selv prøvet M3 3,2 Cab. Og nogen super M-vogn bliver det faktisk ikke. Den er ikke så stiv og vejer mere. En 286hk med 5-trins kasse er endda et tak ned af stigen.. smiley

    /Jens


  • #14   1. apr 2009 Og lige for at vende emnet om homoseksualitet:

    En M3 bliver aldrig nogensinde en feminin bil. Om så du skærer taget af den (som den nævnte) og mangler den pink samt monterer "MINXY" indtræk, er den stadig indbegrebet af maskulinitet. Desuden er motoren en perle (på den gode måde. haha.) - raffineret, kraftig og godt skruet sammen - modsat den i Magnum'en der bare er typisk V8 - slasket sammen, og så er der håbet på heste nok til at drive det hele rundt.


  • #15   1. apr 2009 Jamen helt enig...der er mere mand i Magnum'en...den er 110% gangsta og har en go' kontakt til et sæt 24" krom i USA...Magnum'en jeg har på hånden er en sort 5.7 HEMI...en gevindundervogn på og vupti...så er der dømt gangsta ride, som vender hoveder...! ;o)

    Hmm...tror jeg har set skriften på væggen...Dodgen var også planen fra start af, men så faldt jeg jo lige over den her M3 Cab, som jeg sys kunne være meget sjovt her til sommer...meeeen mon ikke man skulle nappe en Magnum... :o)


  • #16   1. apr 2009 JensGT500 > En bunke tårnstivere er en god løsning på problemet. Stiv i chassiet bliver den aldrig, men det må man da heller ikke forvente af en cab. smiley

  • #17   1. apr 2009 Tror helt ærligt du fortryder den Magnum. Kromfælge og pimpstil er sjovt det første stykke tid, men uha du ærger dig, første gang du hører en række-sex'er skrige forbi med knapt 8000 omdrejninger, og vind i håret.

  • #18   1. apr 2009 @ I KILL YOU

    .....Og netop derfor køber man ikke en M-model som cab......

    Så kan man ligeså godt nappe en 328 eller lign.

    /Jens


  • #19   1. apr 2009 Ja, og nøjes med en kedelig M52'er... Motoren er langt den største del af en bil, kvalitetsstemplet med ///M. Det er ikke for sjov at BMW stadig er benchmark for køreegenskaber.

  • #20   1. apr 2009 For helvede...både imod M3 cab og Magnum...så er man jo nødt til at genoverveje situationen... :o(

    Kunne være man lige skulle sove på det natten over og så er man frisk og afklaret i morgen tidlig... ;o


  • #21   1. apr 2009 At have den fede kværn, men et slapt chassis bliver jo cirka det samme som en lækker tøs -med en kønssygdom.

    En cab. er cruise BASTA! smiley

    /Jens -og godnat


  • ED
    ED Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 40 Følgere: 41 Svar: 1.611
    #22   1. apr 2009 Arh nu er lyden af en V8 jo altså heller ikke det ringste smiley Den tvivler jeg på man lige sådan bliver træt af. Og som sagt, en M3 er en sportsvogn der skal køres på grænsen for at du kan mærke hvor god den er. Hvor tit er det lige man smider bilen igennem en stribe bakkede hårnålesving? Langt det meste transport er jo til og fra arbejde osv på lande og motorvej hvor det går ligeud og ligeud, så jeg ville stemme på en fed cruiser selvom M3 også er en lækker maskine. Se det på den her måde, du køre 90% lande/motorvej og 10% er du ude på nogle små biveje hvor der er mulighed for noget udfordrende kørsel..

    Magnum er bedst til lande/motorvej og M3'eren er selvfølgelig lang foran på de små biveje. Det vil sige at 90% af tiden ville du være glad for at du købte en magnum, og kun 10% af ville du kunne gå til ilden i din m3 og virkelig nyde at du købte en M3.

    Kan sku godt være det er mig der er helt ude i skoven, men sådan ser jeg alt på det smiley Håber du kan følge mig


  • #23   1. apr 2009 Jeg er nok mærket af at have ejet mange BMW'er, men... Min kammerat, Cawdy, har en del amerikanere, og har været med ude i en del, nye som gamle... De har bare ikke den charme og sjæl som en M3'er, ej heller qualitätsgefühlet.

  • #24   1. apr 2009 Dentzo > Til gengæld var jeg gerne ligeglad med de 90% - for M3'eren er også en vanvittigt lækker cruiser, med drop-top muligheden - de sidste 10% er bare ALT værd. M3 er også andet end hovedet-under-armen-kørsel. Det kan godt ske du ikke kan se det - men beklager - det er det.

  • ED
    ED Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 40 Følgere: 41 Svar: 1.611
    #25   1. apr 2009 Selvfølgelig er den det, og som sagt er den så meget federe i kabinen, hvor magnum'en tilgengæld ligner noget kia har lavet.

    Har ikke prøvet en M3, eller en magnum for den sags skyld, så skal ikke kunne sige hvor gode de der sidste 10% er, eller hvor ringe de 90% er i magnum, men jeg snakker bare ud fra hvordan jeg ville vælge smiley Kan jo være det smittede af på Ruben.


  • #26   1. apr 2009 Jeg har kørt en M3 286 hk's Cab, dog ikke en Magnum. Synes M3'eren er et fint "legetøj" stadigvæk, og kombinationen med intet tag og ///M Power, kan ikke overgås. Kan I-K-K-E overgås.

    Prøv begge biler. Hvis du kan vise kontanterne, er det heller ikke et problem at få lov.


  • #27   1. apr 2009 Jeg har faktisk heller ikke kørt nogle af dem...eller jo, lidt drift som passager, da min kammi har en M3 til drift...blev bare smask forelsket i Magnum'en da jeg så den...den er rå og brutal...MEN den ligner pis indvendig - total amerikansk - den er 20år bagud designmæssigt indvendig desværre, men det kunne jeg leve med...de lyder begge to rigtig godt...jeg venter spændt på jeg få et kald fra de højere magter og at det vil stå soleklart hvad jeg skal vælge...! ;o)

  • ED
    ED Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 40 Følgere: 41 Svar: 1.611
    #28   1. apr 2009 Hvis du gad smide penge i det kunne du jo få flere dele af instrument bordet betrukket med læder? smiley

  • #29   1. apr 2009 Dentzo > Jo, men. Så har du stadig modificeret for at opnå noget der udholdeligt. Det skal du ikke med M3'eren. smiley

  • #30   1. apr 2009 Noget helt andet er: Jeg tror meget mere på gensalgsværdien af M3eren end med Magnumen.

  • #31   1. apr 2009 Det er ikke kontanterne...kunne såmænd have begge to, men nok lidt smartass her midt i finanskrisen...hehe...gider heller ikke have så mange penge til at stå i bil/biler...blir nok svært at finde en Magnum at prøve...jeg er også typen som først prøver en bil, den dag jeg køber den...lidt impulsiv...min E91 har jeg fx kun haft en måned ca...rigtig fed vogn, men døjer lidt med at have den samme bil over en længere periode... :o)

  • Nikolaj P
    Nikolaj P Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 30
    #32   1. apr 2009 gør hvad du har lyst til. gør det som du syntes er fræk og du syntes er fedt ! Jeg syntes det fedt nok når folk skifter front osv.

Kommentér på:
BMW M3 Cabriolet - skal / skal ikke.??

Annonce