{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
20.750 visninger | Oprettet:

Alexander S
Alexander S
Tilmeldt:
5. apr 2009
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14

Forskel på kvalitet af diesel?? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har altid købt diesel ekstra hos Shell og Shell Express eller superdiesel hos Q8 eller F24.

Men er der reel forskel på kvaliteten som der påståes? Er der virkelig forskel? Betyder de rensene additiver, at kvaliteten hos de to selskaber, er anderledes end hvis jeg køber andetsteds?

Vil jeg få nøjagtig samme gode resultat osv, med diesel der fx er købt hos Statoil?

Håber der er et klogt hoved eller to herinde, som kan give mig et svar!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forskel på kvalitet af diesel??
  • #2   9. apr 2009 jeg har set via. 2 lastbil værksteder i randers, Volvo & MAN de havde 2 på værksted hvor den ene havde tanket på en Discount diesel tank mener det var 123 den hed, i synderjylland, den anden havde tanket på en tilsvarende tank i midtjylland, .. pludslig havde begge biler langsomt mistet trækkraft, .. og nu står de på værksted, og skal have udskiftet dyser, og højtrykspumper.. såå tror nok de holder sig til alm. diesel

  • #3   9. apr 2009 og det samme med benzin, har set en køre på rullefelt med en turbo bil der sku trimmes ind, første gang var på alm. benzin, han blev anbefalet at tanke vpower på ved næste rulning.. og det var Meget bedre.. stor forskel på papiret.

  • #4   9. apr 2009 ja og discount er ekstrem ringe, kan gå til gamle biler.. men det svare jo næsten til fyringsolie.. som også kunne ødelægge nyere diesel biler.

  • #5   9. apr 2009 B4NDIT ™ - klart der er forskel når man ændre oktan tal, det kan man jo ikke rigtig sammenligne på nogen som helst måde...

  • #6   9. apr 2009 hvor er i dog dumme jag køre rundt og fylder tanke op og vi alle sammen tanker fra samme sted til forsk..
    om jeg køre til DK /OK eller statoil det er sted det samme sted


  • Alexander S
    Alexander S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #7   9. apr 2009 @ robert H

    Betyder det, at jeg får nøjagtig samme diesel, uanset hvor jeg køber den? Og betyder det så ikke også i praksis, at Shell og Q8 lyver, når de skriver, at de i modsætning til andre selskaber, har tilsat dieselen rensende additiver?


  • #8   9. apr 2009 Hold nu op med det der. Diesel i DK skal overholde visse krav, og dertil kommer de enkelte kæder ikke har deres eget rafinaderi.

    Min HDI (som er commonrail = følsom overfor "forurenet" brændstof") kører ALTID med det billigste diesel. Der bliver tanket 65-70 liter når tanken er tom, og der er tanket fra ALLE de forskellige kæder vi har herhjemme. Der har på intet tidspunkt været noget forskel.

    Selvfølgelig skal der ikke tankes fyringsolie, da der er andre krav ift. svov-/parafinindhold og cetantal!

    Man kan ikke sammenligne alm. 95 blyfri med f.eks. shells v-power, da v-power har et andet oktantal!!!


  • Alexander S
    Alexander S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #9   9. apr 2009 @ Peter H

    Vil det efter din opfattelse betyde, at alt diesel på markedet er ens og af fuldstændig samme kvalitet?

    Det at diesel, og iøvrigt benzin, skal overholde visse krav, betyder vel ikke, at nogle selskaber ikke må gøre det bedre end de fra myndighedernes fastsatte krav - eller hva´?


  • #10   9. apr 2009 Selvfølgelig må de gøre det bedre - dvs hælde diverse additiver i dieslen. Men grundlæggende er det den samme diesel. Der findes to rafinaderier, hvor alt Danmark diesel bliver raffineret!

    MEN - en velserviceret dieselmotor har det absolut ingen betydning på. Når man f.eks. kører sin bil til service ved f.eks. peugeot kan man få forskellige "servicerens" - både hældt i brændstoffet, og sprøjtet ind i indsugning imens motoren kører. Såfremt man passer på sin bil er der ingen grund til at tro at ens bil køre bedre med det andet. Men tro flytter bjerge, og hvis man vil "narres" bliver man narret!

    Se det sådan her - fordi du pudser dine ruder to gange behøves de ikke at bliver renere, såfremt du har pudset dem ordentligt første gang!


  • Alexander S
    Alexander S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #11   9. apr 2009 Jeg er godt klar over, at Statoils rafinaderi leverer alt brændstof til Sjælland, mens Shells leverer alt i det jydske.

    Men jeg kunne ikke gennemskue, om der alligevel og til trods for dette, er forskel på produkterne.

    Jeg tolker dine svar som, at kvaliteten er ens - og jeg takker selfølgelig for den tid du har brugt på at svare smiley



  • #12   9. apr 2009 Iøvrigt er "123" en ubemandet Statoil-station. Ligesom F24 er en ubemandet Q8-station, Metax er ejet af Shell, Uno-X er ejet af HydroTexaco.

  • #13   10. apr 2009 Ok, det havde jeg ikke lige in mente. Jeg har ellers godt hørt det:-)

  • Alexander S
    Alexander S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #14   10. apr 2009 Jeg ved godt at 123 er ejet af Statoil, men jeg ved stadig ikke med sikkerhed, om Statoil diesel er af samme kvalitet som Shell´s og Q8´s.

    På Q8´s hjemmeside kan følgende læses:
    Q8 Super Diesel

    Q8 Super Diesel - forøger glæden ved din bil.

    Super Diesel har erstattet Q8s almindelige diesel. Kvaliteten er blevet opgraderet, men prisen har vi ikke pillet ved.

    Hemmeligheden bag den nye Diesel er en øget mængde af aktive detergentstoffer. Stoffer der renser og vedligeholder din motor og som reducerer dannelsen af belægninger i din motors indsprøjtningsdyser og forhindrer rust i brændstofsystemet.

    Med en ren motor vil du opleve en blødere motorgang og en bedre brændstoføkonomi.

    Du vil også opdage at Super Diesel er hurtigere af fylde på, da den skummer mindre og pistolen dermed ikke slår fra. En lille behagelig detalje for dig, der skal hurtigt videre.

    Q8s Super Diesel

    Renser og vedligeholder bilens motor
    Giver blødere motorgang
    Giver bedre brændstoføkonomi
    Er hurtigere at påfylde
    Har samme pris som almindelig diesel
    Kan benyttes af alle diesel motorer
    Har du spørgsmål eller kunne du tænke dig at vide mere - så læs vores spørgsmål og svar. Du er også velkommen til at kontakte vores Produktservice på tlf. 45 99 25 75.

    På shell´s hjemmeside står følgende:

    Ny diesel. Extra motorbeskyttelse til samme pris.

    Diesel som beskytter motoren…

    Efter omfattende forskning og testkørsel introducerer vi nu Shell Diesel Extra, en ny generation af diesel som er designet til at give bedre motorbeskyttelse.




    Ny generation af diesel udviklet af Shells forskere
    Hjælper med til at holde motoren fri for belægninger
    Resultatet af omfattende testkørsler
    Anbefales til alle typer dieselkøretøjer


    …. til samme pris

    Shell Diesel Extra erstatter Shells almindelige diesel. Du får en bedre kvalitet, uden at betale Extra.



    Forgængerens velkendte rustbeskyttende egenskaber er bevaret. Det gælder også de gode skumdæmpende egenskaber, der gør det hurtigt og let at tanke op uden spild.

    Udviklet til at holde motoren ren

    Ved brug af diesel kan der dannes belægninger, som med tiden medfører tilstoppede indsprøjtningsdyser. Shell Diesel Extra hjælper med til at vedligeholde en effektiv forbrænding ved at forhindre opbygning af belægninger, der tilstopper indsprøjtningsdyserne.



    Beskytter motoren

    Som den gamle diesel danner Shell Diesel Extra en beskyttende film på nogle af de vigtigste og kostbareste motordele. På den måde bidrager brændstoffet til at forebygge rust.



    Gennemtestet

    Forskerne hos Shell har omhyggeligt gennemført omfattende tests og målinger af Shell Diesel Extras evne til at forebygge belægninger. I et halvt år blev et bredt udvalg af populære dieselkøretøjer testet over en halv million kilometer med den nye diesel. Disse tests blev gennemført under virkelige kørselsforhold som vejtests og er nogle af de mest omfattende dieseltest som Shell har udført.



    Sørg for at du beskytter motoren med Shell Diesel Extra hver gang du tanker.

    Ingen af de andre selskaber skriver noget tilsvarende om deres diesel, og jeg havde derfor håbet at kunne få afklaret om denne forskel reelt er til stede, eller om der blot er tale om reklamestunts??


  • Alexander S
    Alexander S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #16   10. apr 2009 På Q8´s hjemmeside kan man også se motorbilleder, hvor man kan se den påståede forskel i brug af almindelig diesel og deres "Super Diesel"

    Ingen tvivl om, at biilederne der er lavet i forbindelse med brug af "Super Diesel" ser langt bedre ud...

    Men igen: det kan jo sagtens være reklamestunts...


Kommentér på:
Forskel på kvalitet af diesel??

Annonce