{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.115 visninger | Oprettet:

:: Hvordan man holder en mat bil :: {{forumTopicSubject}}

Der er flere der har spurgt mig om det er nemt at holde en mat bil…

Det er det ikke! Det er meget godt ud men hold kæft noget lort af holde!

Du kan ikke vaske en mat bil i bilvask, SÅ BLIVER DEN RISSET…
Du kan ikke polere en mat bil, SÅ BLIVER DEN BLANK.
Du kan ikke vaske den med ”poste vand”, SÅ KOMMER DER KALK PLETTER…
Du kan ikke vaske hele bilen på en gang, DU SKAL TAGE DEN I BIDER! (Forklaring kommer)

Man skulle tro at med en mat farve kunne man ikk se snavs, WRONG! Man når dårlig at forlade indkørslen så er der synligt støv på…

Men bortset fra det…
Så er det en SUPER FED FARVE!

------------------------------------------------------------


Hvis dette ikke har skræmt jer, vil jeg fortælle lidt om hvordan jeg holder den…
Undlad mig for ”dumme”, ”sjove” indlæg selvom jeg selv ligger op til det smiley

Når jeg skal vaske min bil, vasker jeg en side af gangen fordi den tørre super hurtigt, (selvom solen er gået ned) og derfor efterlader mærker efter sæben. Det vil sige at den skal skylles ren inden at den tørrer. Det med kalk pletterne er faktisk det største problem! Man kunne jo bruge destilleret vand. Men da det nok koster lidt i de mængder man skal bruge for at vaske en bil en gang om ugen, så har jeg fundet på noget andet…

Det vil sige en anden jeg kender nævnte at når man vaskede bil skulle man lige skylle den efter med regn vand fordi der intet kalk var i.
–Det blev han rimelig mobbet med!

Men nu er det mig der skyller min bil med regn vand, det vil sige: vand fra min lokale sø…
Det lyder komisk og totalt til grin men det er altså tricket.
Sørgeligt men sandt…

Når du har vasket hele bilen skal du skylle den igen så den er helt våd og tørre den efter med en klud.

Til sidst for at fjerne de sidste mærker fra kluden skal bilen tørres efter med rude rens (sprit) med et tørt viske stykke.

Så er den lækker igen! For en kort stund…


(Advarsel)
Man ser ikk særlig cool ud når man render frem og tilbage fra søen med en spand sø vand!


Ps.
Hvis nogen har en bedre måde at pleje en mat bil på, er jeg meget villig til at hører jeres alternativ.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  :: Hvordan man holder en mat bil ::
  • #1   24. jun 2005 Damn der er meget der skal gøres iforholdtil en alm farve på en bil smiley

  • #2   24. jun 2005 Vil lige indskyde at i skal passe på med at få noget af bunden fra søen med op i spanden og i skal også bruge det vand til at vaske bilen med, med tilsat auto-sæbe...

    God fornøjelse…


  • #3   24. jun 2005 jøsses kineser...

    troede jeg havde et problem med striber på min =)

    men din bil er stadig superfed i matsort - selvom den skal vaskes med sø vand.

    hvis du bor i hus, så skaf dig en kæmpe tønde til at samle regnvand i - så skal du da i det mindste ikke ned til søen hver gang...

    (undskyld humoren, men det er seriøst ment...)


  • #4   24. jun 2005 tjaaae min holdes matsort på følgende måde : ingen vak,et par spraydåser et par gange årligt !..... så kan du lære det !

  • #5   24. jun 2005 Wow så var det vist godt jeg ikke lavede min i matsort, generalt er sort bare en svær farve at holde pæn :0( men det ser skide godt ud! ingen tvivl om det...

  • #6   24. jun 2005 Som Dennis K. Skriver, så anskaf dig en STOR tønde til regnvand, du kan måske finde en af de store firkantede.?
    Derefter kan du investere i et lille husvandværk, det fungerer som en dykpumpe men tænder først når trykket falder i røret og det tryk burde være fint til at vaske bil, og så ser det ikke så SKUMMELT ud :o)

    God weekend til jer alle!


  • Henning N
    Henning N Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 166
    #7   24. jun 2005 Hold da fast mand - rigtig god fornøjelse (og hver sin fornøjelse). GODT det ikke er mig der skal bruge mit halve liv på sådan noget - der har jeg da heldigvis andre og sjovere ting at bruge min fritid på:-)

  • #8   24. jun 2005 Hvad med at give den engang voks/lakforsegler eller ligende, så kalk og skidt ikke sætter sig så nemt.

    Ved at tørre den af i sprit åbner du jo lakken, så alting sidder supernemt fast.

    Men måske bliver den blank af lakforsegler eller ligende?

    Har nu heller ikke forstået pointen med matte farver.

    En bil skal skinne så man får ondt i øjene når solen skinner, og stå som et spejl når man kigger på den.


  • Has san
    Has san Tilmeldt:
    apr 2004

    Følger: 1 Emner: 89 Svar: 1.199
    #9   24. jun 2005 Hørt Benny Z.... ingen kritik af din den A3´er.. men fatter ikke at matsort eller grå m.m kan vinde en konkurrence... hvis jeg nu kom en en manta, eller whatever som var matblå, ville folk da synes det var til grin... og Bjørns bil, tja anderledes, havde nok oz vundet med anden lak.... by the way the mat grå Golf 4 fra vmax er ejet af en rocker, så intet har lavet på bilen selv... det er sku plat....

  • #10   24. jun 2005 Nu er D'Angels bil jo bare matsort indtil den skal have den endelige lakering, da bilen ellers havde været en masse forskellige farver grundet ombygning.

    Jeg synes at det er fint som Temp-lak og det ser da ud til at A3'eren er ved at blive fed.


  • #11   24. jun 2005 Audi'en er da møgfed i matsort.

  • #12   24. jun 2005 franke du min ven men du skylde penge.. smiley

    Kan det ik være ligemeget om manden er rocker?.. Sys nu bilen ser okay ud men jeg vil ik gå hen og betegne den som den fedeste bil jeg længe har set..

    Nu vi snakker farver og flotte biler.. er jeg den eneste der syntes det er lidt træls at se på de samme kamæleon farver, chrom ruller osv?.. fordi noget er fedt til nogen biler så farer alle folk ud og køber det.. brug jeres fantasi smiley bare lige mine vise ord smiley

    En anden ting er også at det ik er alle der kan få en mat farve til at se pæn ud ;).. den kan også ligne noget der er malet i baghaven med en spray dåse smiley


  • #13   24. jun 2005 Benny Z
    Matte farver er fede, det er godt vi ikke alle er ens.
    Hvis du syntes at det var fed på bjørns pug 206, dels fordi selve bilen var fed. Fristes jeg til at spørge dig om hvad du syntes om min.
    Det er heller ikke alle der vil have matte biler selv om de kan li farven, langt fra.
    Du skal også lige huske at det var heller ikk bjørn der startede det. Jeg har haft og set matte biler lang tid før han kom med sin til DHB

    Niels J
    Du må ikke give den lak forsegler så bliver den blank. Det er jo ikke det der er hele idéen med en mat bil.

    Franke
    Den grå har ikk vundet noget efter hvad jeg ved af.

    Alle der ikke kan li matte farver.
    I skal også passe på at i ikke forveksler en MAT og en SOFT farve. De er meget ens og SOFT er på vej frem i dk. Den har lidt mere glans men er meget diffus. Det bliver noget af det nye. Og det ser sq godt ud

    Franke
    En soft blå er faktisk fed.
    Nu er den her grøn men den er soft: http://www.alsacorp.com/products/softtouch/images/soft3.jpg
    En sidste ting. Jeg har lavet ALT selv på min.

    Marthin S
    Enig. Kamæleon farve er jeg ved at blive træt af. Jeg er sikker på at ”soft” bliver det nye smiley


  • #14   24. jun 2005 Når du har "vasket" bilen skal du skylde den med alm vand og derefter skal du bruge afspændingsmiddel du ved det kan bruger i en opvaskemaskine, det får vandet til og prelle af og du får ingen klak pletter...
    Kan købes billigt når du køber et no name mærke.
    Fyld det evt på en forstøver flaske eller dem der er lidt større som man bruger til haven..så skal du se løjer...
    Bruger det selv hvis jeg ikke lige har tid til og tørre mig bil af med et vaskeskind...vandet preller af som på en gås


  • #15   24. jun 2005 Claus A
    Ja det kan der være noget om...
    Bortset fra at du ikke må bruge almindeligt vand da der KOMMER kalk pletter i løbet af 1½min. Den tørrer super hurtigt! Hvis jeg ikke viste bedre ville jeg sige at den suget vandet ind i sig...

    Kan man putte afspændingsmiddel i vandet måske?


  • #16   24. jun 2005 Ja, det kan man godt, jeg fylder faktisk kemikalie dåsen på min højtryksrenser med afspændingsmiddel og det virker på min...og så får den jo begge dele samtidig.


  • #17   24. jun 2005 Jaa... Vi nærmer os... Så kan det være at man kan få lidt af sin værdighed tilbage... hehe...

  • Has san
    Has san Tilmeldt:
    apr 2004

    Følger: 1 Emner: 89 Svar: 1.199
    #18   24. jun 2005 Respekt for du selv har lavet alt.... det med at aflevere bilen og og et sekscifret beløb, det holder sku ikke...

  • #19   24. jun 2005 Godt det kun er mit instrumentbord der er lakeret mat smiley

    SØVAND, SØVAND, SØVAND smiley


  • #20   24. jun 2005 Fingerne væk fra min sø! ;P

  • #21   25. jun 2005 Det havde jeg jo helt glemt i det gode vejr! Man kan selvfølgelig også vaske den i regnvejr. Det er lige så godt...

  • #22   1. dec 2005 ...

Kommentér på:
:: Hvordan man holder en mat bil ::

Annonce