{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.762 visninger | Oprettet:

Johnny L
Johnny L
Tilmeldt:
28. maj 2004
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Den ny Suzuki swift og benzinøkonomi ? {{forumTopicSubject}}

Jeg er en glad ejer af den nye Suzuki Swift 1.5 men jeg undrer mig meget over dens benzinforbrug.
Jeg har f.eks kørt en tur Aalborg-Odense tur/retur og fik kun ca 11 km/l. Med min gamle Corolla 1.6 fra 84 kunne jeg klemme den op på 14-15 kml/l.

Tror i der kan være noget galt med Swift'en eller hvad for den skulle kunne køre 15.4 km/l i blandet kørsel og hele 18.9 på landevej/motorvej og det er der altså lang vej op til for mig.
Jeg synes generelt at jeg kører "økonomisk" og farten på motorvejen lå på 120-140 det meste af vejen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den ny Suzuki swift og benzinøkonomi ?
  • #1   24. jun 2005 Først og fremmest tillykke.. Total vild med den bil..

    For det andet... ØV, bommer med det benzin forbrug


  • #2   24. jun 2005 Hvor mange omdrejninger lå den med ved de. 120-140 ?

  • #3   24. jun 2005 Jeg tror du lige skal vente og se når den er "kørt til";-)

  • #5   24. jun 2005 Er ikke glad for at indrømme det, men købte for et par år siden en fabriks ny 1,3 Wagon GLS, som også skulle være noget så økonomisk ;o)
    Mener at den skulle have et gennemsnit på 16, et eller andet, men i de 1½ år vi havde den tror jeg at vi havde et gennemsnit på 11.
    Vi købte den for at have en "langt på literen bil" ved siden af en benzinslugende Alfa som "kun" kørte omkring 10 km/l, men nej..........
    Den blev solgt for højestbydende dengang, bare for at komme af med den ;o)
    Problemet er at hvis man køre bare det mindste frisk i den, presser du motoren og den tager VILDT mange omdr. og så slugere den.
    Tag feks. vores nuværende JTD som skulle køre 16,7 km/l. Den har fået chip og har nu et kæmpe kraftoverskud og selvom at der ikke bliver kørt "morfar" har vi de første 30K kørt 18,8 i gennemsnit.


  • #7   24. jun 2005 Palle L skreve : 24-06-2005 11:02:12

    Købe en Wagon? Hvordan kan man det? smiley

    LoL

    Jeg skrev også at jeg ikke var glad for at indrømme det ;o)



  • #8   24. jun 2005 Som en har nævnt, små motorer som bliver presset (March fart på motorvej mm.) skyder deres brændstof økonomi til himmels....vil formode at den Swift skal køres til, samt nok ikke cruise på 130-140 km/t...

    Det er noget lidt andet med Diesel, hvor de fleste større diesel motorer ikke går over 3000 rpm ved fx. 130 km/t.

    Mange HDI 1.4 ejere brokker sig også over deres økonomi, og det er også pga. af kørestil/hastighed.

    Min 2.0 HDI er jeg tilfreds med, går nemt 18 km/l, og jeg kører næsten kun motorvej.


  • #10   24. jun 2005 hehe.. købe en civic 1.5ils fra 96-00.. min civic kører 14-15 km\L i byen ved pænt kørsel og 24 km\L på motorvej.. ved flere forsøge ku´ jeg ikke få den under 12.9 km\L i byen

  • #11   24. jun 2005 Lad os nu ikke glemme hvem der kører bilen, det kan sagtens være personen der er noget i vejen med smiley

  • Johnny L
    Johnny L Tilmeldt:
    maj 2004

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #12   24. jun 2005 Jeg vil mene den lå omkring 3000 omdr/min det meste af tiden.
    Jeg håber at det er fordi den skal køres til først ellers må det da være falsk reklame at sige at swiften har et forbrug på landevej/motorvej på 18,9.... end ikke ved 80 km/t passer det...


  • Johnny L
    Johnny L Tilmeldt:
    maj 2004

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #13   24. jun 2005 Vægtforskellen på Corollaen og Swiften: Swiften er ca 50-75 kg

    Jeg kører ganske roligt og ikke noget med at gasse op og bremse hele tiden eller overhale alt og alle ;o)


  • #14   24. jun 2005 Fuck det....den skal køres til, så tolerancerne i motoren passer bedre sammen.....
    Havde samem problem med min Honda VTI, gik 8km pr. liter til jylland, men efter 15.000km, ja, så var den oppe og ligge omkring de 12km.
    har lige været i Århus i min MX-5, den gik 13.3på literen hele vejen....og det var med taget nede.
    Forresten jeg er totalt VILD med den Nye Suzuki Swift, totalt nice i den bronche farve og med tonede ruder og et par 17"....mums...


  • Kim K
    Kim K Tilmeldt:
    jun 2003

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 341
    #15   24. jun 2005 Det bliver som andre også nævner ofte bedre efter en periode nå bilen er tilkørt, selv om instruktionsbogen måske fortæller at den ikke skal tilkøres. Du lære også bilen bedre at kende hen af vejen, det hjælper også. Kører du med de originale hjul, brede hjul er jo også med til at ødelægge brændstoføkonomien. I forhold til det jeg har oplevet med syntes jeg dog at du ligger et godt stykke fra, men det bliver forhåbentlig bedre.

    Med venlig hilsen Kim


  • Johnny L
    Johnny L Tilmeldt:
    maj 2004

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #16   24. jun 2005 Ja det er rigtig at det også kræver lidt tilvænning... f.eks har jeg endnu ikke vænnet mig til at jeg ikke kan høre motoren når jeg kører... I corollaen kunne man sgu høre når den fik gas smiley

  • Morten  F
    Morten F Tilmeldt:
    jul 2005

    Følger: 1 Svar: 1
    #17   12. jul 2005
    Motor har lige prøvekørt den nye Swift, og 1.3 modellen som stod til 16,4 på literen (mener jeg) fik de til at køre 17 pr. liter, på trods af de kørte den på samme måde som andre testede biler. Derudover målte de motore til at yde 102 HK i stedet for de 92 som angivet.

    Noget jeg er interesseret i at høre er hvordan folks opfattelse er af støjniveauet i bilen. Motor mener den støjer mere end ventet. Jeg har selv en gammel bil så støj er ikke ukendt - jeg er vandt til det. Men hvis der er en swift-pilot derude med en holdning, kunne det være sjovt at høre.


Kommentér på:
Den ny Suzuki swift og benzinøkonomi ?

Annonce