{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.294 visninger | Oprettet:

Sjov bil i prisklassen 25.000-40.000 {{forumTopicSubject}}

Hej, nu søger jeg lige lidt inspiration, kunne jo være der var noget man havde overset...

jeg har altid været vand til at køre i noget som var hurtigere end det meste andet på vejene (noget mere end andet) men har nu det sidste halve år været strandet med sølle 88 hk og det er begyndt at gå mig på.. min bil er det jeg vil kalde DIREKTE SLØV!

kan i hjælpe? alle forslag overvejes smiley jeg vil meget gerne have en grund sammen med forslaget... overstiger prisen niveau'et en smule gør det ikke noget, men det er ca grænserne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sjov bil i prisklassen 25.000-40.000
  • #1   17. maj 2009 har en escort RS Turbo til 20K den er sjov og hurtigere en de fleste nyere biler...

  • #2   17. maj 2009 Golf 2 g60, eller golf 3 vr6... Lige den sidste kræver lidt mere tålmodighed før man finder det til den pris

  • #3   17. maj 2009 Starlet turbo smiley

  • #4   17. maj 2009 Du skal have en e30 325 smiley

  • #6   17. maj 2009 K-FINN" DAS ÜBER MONTØR": hvad koster sådan en egentligt? jeg kan finde mange af dem.. men dem jeg finder er med eftermonteret turbo motor og det er jo nok også fint nok, men jeg vil have noget legalt smiley

    Who Am I: jeg er generelt meget imod vw's ældre modeller, men vr6'eren kunne være spændene... den er dog som du selv nævner nærmest umuligt at finde i ok stand i det prisleje smiley


  • #7   17. maj 2009 corolla gt

  • #8   17. maj 2009 Bjørn A: det er ikke noget dumt forslag smiley men de fleste er bare på renden til døden hvis jeg ikke tager meget fejl? smiley kan sagtens være jeg gør, kender ikke meget til dem, det er bare hvad jeg hører hehe

    Det ku vi godt li, det ku vi rigtig godt lide !: den kunne faktisk være sjov smiley


  • #9   17. maj 2009 Ricko: Bar sørg for og få den forsikret som en turbo.
    Så skal du kun pille manifold og turbo af til syn


  • #10   17. maj 2009 mit bud vil være en bmw e30 325i turbo .

  • #11   17. maj 2009 K-Finn: og det er godt nok noget der holder? smiley altså bilen sådan som helhed? den kan godt tåle at få lidt tæsk?

    Peter L: ja, det er bestemt ikke nogen ringe bil smiley har bare prøvet den.. savner den som en gal, men må indrømme den blev for dyr for mig så tør næsten ikke gøre det igen hehe


  • #12   17. maj 2009 Ja der er mange der er rådne men der er stadig fine eksemplarer smiley min finder du mindre rust i bunden end du gør i nogle biler fra 2000 smiley

  • #13   17. maj 2009 Starlet er nok en af de stærkeste biler man kan få.
    Min har kørt med over 200hk længe, der er intet skiftet ud over normal sliddele, så som bremser og udstødning.


  • #14   17. maj 2009 Og vores gamle starlet racer fra 86 kørte med over 465hk, den holdte den fint til, selv de orginale trækaksler.

  • #15   17. maj 2009 Køb en G40,.

  • #16   17. maj 2009 K-Finn: det lyder lovende, det er bestemt en bil jeg vil kigge nærmere på smiley kan også godt li det "sleeper" look sådan en har smiley

    Bjørn A: ville gerne have en i god stand... ville endnu heller have en e36 faktisk, men jeg må indrømme jeg tror det ville blive for dyrt for mig smiley


  • #17   17. maj 2009 Jesper her har en til salg, godt nok til 44995,- men hans ting plejer at være i orden, måske du kunne slå en handel af med ham
    http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=55107


  • #18   17. maj 2009 K-Finn: med originale trækaklser? utroligt! men fair nok smiley du fik vidst slået din pointe fast smiley hehe det lyder ret nice

    Nick: har haft den, synes det er noget skrammel smiley no offense.. men det er min oplevelse af dem smiley


  • #20   17. maj 2009 Renault Megane williams
    Citroën Xsara Coupé
    Fiat Bravo HGT
    Fiat Punto GT (turbo)

    Der er masser af fine muligheder


  • #21   17. maj 2009 Lasse: det er jo bare en carina 1,8? smiley den er der ikke meget mere skub i end min egen smiley

    Rasmus E: williams modellen gad jeg godt prøve...
    fiat holder jeg mig så godt nok helt fra smiley
    citroen kunne jeg måske godt finde på, men så ville jeg tage en saxo vts da de fåes utroligt billigt i forhold til alder


  • #22   17. maj 2009 Kadett GSI Champion

  • #23   17. maj 2009 Så ville jeg anbefale at prøve Xsaraen først. Der er stor forskel mellem de to biler, hvor Saxoen er en minibil, kan man Bruge Xsara til stort set alle formål (lige udover off-road naturligvis smiley ) Var utrolig glad for min Xsara 1,8er faktisk.
    Jeg var vældig tilfreds med min Bravo HGT. Hvis bare man finder et velholdt eksemplar er de sgu lige så gode som enhver anden bil i den alder/prisklasse. Især den 5-cylindrede HGT er næsten ikke til at slå ihjel. Det er den samme blok der sidder i en Fiat Coupé Turbo. Kører og lyder kanon, bare sørg for at tandremmen er skiftet, da det koster knaster.
    Williams kører også rigtig godt. Jeg venter bare på at få min Williams cabriolet på plader, så skal jeg ud og cruise, det er helt sikkert. Den er endda hurtigere end min Bravo HGT var, det synes jeg er fedt!


  • #24   17. maj 2009 Løve: Kadett har jeg aldrig overvejet, tror heller ikke umiddelbart det er noget for mig smiley men vil ikke udelukke den..

    Synes det er sjovt ingen har nævnt nogen hondaer smiley


  • #25   17. maj 2009 106 GTI
    astra
    nogte volvo med en go stor kværn

    der er jo så meget
    gode gamle opeler med baghjulstræk
    osv osv


  • #26   17. maj 2009 hondaerne er for dyre måske derfor smiley

  • #27   17. maj 2009 Løve: det kan der måske være noget om smiley en crx'er ses da med jævne mellemrum i ok stand i den prisklasse smiley men ellers er det nok rigtigt nok, faktisk sjældent man ser de 1,6 vtec motorer til under 50.000, fatter ikke helt hvorfor de skal være SÅ dyre, men ville godt nok gerne eje en smiley

    Volvoen er no go smiley hehe synes den minder mig for meget om en traktor smiley


  • #28   17. maj 2009 Peugeot 306 S16, den har 155 hk (Havde den i hvert fald da den blev lavet..)
    De kan da fåes fra 30,000 kr og op efter.


  • #29   17. maj 2009 Rasmus E: glemte helt at svare på din! jeg har ikke brug for en "stor" bil på nogen måder smiley så skulle det udelukkende være grundet den komfort man finder i mere plads smiley men kan godt forstå dig, de williams modeller blir jo skamrost... ville selv gerne have en, så skulle det nok bare være en clio smiley

  • #31   17. maj 2009 faktisk ville jeg hellere købe en Fiat Bravo end jeg ville købe en Xsara. Synes godt nok der var lidt for meget med Xsara, ihvertfald væsentlig mere sammenlignet med Bravoen.

    Eller prøv at se på en Ford Puma hvis du er interesseret i det Coupé agtige. Har set et par 1,7 VCT med kun omkrung 100k på tælleren til omkring 40.000. Den har også vundet hæder for sine køreegenskaber i diverse bilblade, og de 125 hk er ganske fint til at få den op i fart.


  • #32   17. maj 2009 Daniel J: trods de mange hk er den stadigt utroligt sløv i mine øjne... at en hatchback med 155 hk ikke kan snige sig fra 0-100 på under 9 sek er jo faktisk utroligt ringe.. mine erfarringer med den er endda at den er tættere på 10 sek end 9 smiley nej så ville jeg faktisk hellere have den almindelige 1,8'er og så tune på den.. eller 2,0 xsi'eren

  • #33   17. maj 2009 Rasmus E: jeg har bare en forbi for fiat smiley når jeg ser en fiat kan jeg godt se det fede i den... men kunne aldrig selv tåle at eje en smiley
    sådan har vi vel alle et bilmærke eller 2 smiley
    det coupe agtige look er helt okay, men hvis jeg har muligheden for at vælge foretrækker jeg hatchback


  • #34   17. maj 2009 Hehe, okay, så skal man nok heller ikke foreslå en Alfa Romeo 145. Den kan ellers også godt være ret kvik i optrækket. Eller hvad med en BMW 318ti compact??

    Denne her ville jeg bestemt ikke have noget imod at eje
    http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Alfa-145-2,0-3d.-TS-16V-Quadrifoglio_ID444528.htm

    Måske kunne du overveje en Mazda MX3 V6?
    En Nissan 100 NX gti, hvis du vil have targa-tag
    En Ford Escort XR3i cabriolet, hvis du vil have åben bil.
    En Seat Ibiza 2,0 GTI?
    Hvis du kunne tænke dig noget sjældent, og ikke just kønt kan du jo også overveje en Volvo 480 ES 1,7 Turbo. Det er ihvertfald en sjælden bil, OG en hatchback smiley


  • #35   17. maj 2009 Maxda mx3 tiltaler mig ret meget smiley men ved fra en kammerat at den er meget dyr at reparere på og det er egentligt det der har holdt mig fra sådan en smiley selvom jeg synes det er en rigtigt fin bil!
    synes virkeligt nissan fejlede mht designet på den 100 nx smiley synes ellers de klarer det rigtigt godt...
    skal ikke være en escort tror jeg smiley
    Seat ibiza kunne godt tænkes.. den skal kigges lidt på
    Volvo holder jeg mig også fra, deres nye biler er meget nice, men det ældre minder mig alt for meget om tanks og traktorer smiley


  • #36   17. maj 2009 Ja MX3erene er ikke billige at reparere på, men på den anden side, det er de færreste 'sjove' biler i den prisklasse. Men den har samme problem som en Bravo HGT, det koster en arm at få skiftet tandrem på den f.eks. Desuden deler den ikke så mange dele med andre mazda modeller, hvilket netop gør den dyr i reservedele. Ellers er det en god bil. En af mine venner har en 1,6er med 110hk. Omend den ikke er nær så hurtig som williamsen eller HGTeren, så er det da også en nogenlunde kvik bil. Men det bliver ikke under 9 sek, så skal du skal du over i V6eren.

    Ja NXeren var sgu ikke ligefrem den kønneste bil. Og det siger jeg også som tidligere ejer af en. Men targa-taget var en gimmick som opvejede for det. Selvom den var grim og halvrusten, var jeg egentlig glad for min alligevel. Min havde nogle fejl og var sløv i 1,6eren, men jeg tror sagtens jeg ville kunne se meningen i en 2,0er.
    Ellers er der jo også en Nissan Sunny 2,0 Gti. Er ikke klar over hvilket prisleje de ligger i, men er det ikke nogenlunde det samme? Almera fandtes også i en 2,0 Version der burde være værd at overveje. Koster måske lige en lille smule over budgettet dog.


  • #37   17. maj 2009 Subaru Legacy 2,0 4x4 Turbo

    200 HK

    260 Nm

    0-100km/t på 6,7


  • #38   17. maj 2009 Mr Blue: koster sådan en ikke mere end 40.000? altså meget mere? for det troede jeg egentligt...

    Rasmus E: kan sagtens følge dig i det med targa taget... havde det selv på min hvide supra smiley det er sku en lækker lille detalje, men jeg kan ikke rigtigt se bort fra specielt forenden af bilen smiley
    mx3'eren ligger ret højt på ønskelisten må jeg indrømme... hvis man bare kunne finde et eksemplar i god stand mht rust og sådan så ville jeg meget gerne have en smiley


  • #39   17. maj 2009 Hvad med min Nissan 200SX.

  • #40   17. maj 2009 Flemming: jeg abbonnerer faktisk på din annonce... det eneste problem for mig er at finde en fair forsikring til den smiley

  • #41   20. maj 2009 Jeg har en rigtig god Megane williams til salg, og sikkert en af de bedste i landet, tag et kig i min annonce.

    Fordele: Billig i benzin - lynhurtig - relativ billig forsikring - super stabil - gode køreegenskaber - billige reservedele - ruster ikke så meget som sine tyske og japanske kollegaer af samme årti - ser godt ud - kører godt mm.

    Ulemper: Lille bagagerums åbning - besværlig adgang til bagsædet - sit rygte

    Det er min mening, og folk der ikke har haft en, eller kørt i en skal ikke kommentere dette!


Kommentér på:
Sjov bil i prisklassen 25.000-40.000

Annonce