{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.736 visninger | Oprettet:

Hvilke dæk på hvilke fælge ??? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en Ford Mondeo 2,0 fra 2004.
Pt. kører jeg på stålfælge som vist er 6,5 x 16" og på 205/55/16 dæk. Men de skal udskiftes med noget større.

Hvis man går op i fælgstørrelse, ved jeg godt at der findes regler om, at rulleomkredsen kun må afvige med 5 %.

Men hvis man en kort stund ser bort fra det, findes der så evt. en oversigt, hvor man kan se hvilke dækbredder der passer på hvilke fælgstørrelser? Eventuelt en oversigt der viser, hvilke dækbredder , der f.eks. passer på en 7,5 x 17" fælg ??

Her tænker jeg - bare som et eksempel - bl.a. på, at der i min Ford-instruktionsbog er en oversigt over dæktryk på de forskellige dækmonteringer på en Mondeo.

Her står f.eks. opgivet dækstørrelsen: 205/50/17.

Af erfaring ved jeg dog, at nogen af mine bekendte, der også kører Mondeo, har monteret 225/45/17 på 17" fælge.

Nu ved jeg så godt, at der findes 17" fælge i både 7" og 7,5" bredde.

Med andre ord - hvordan finder jeg ud af, hvilken dækbredde (i hvilket interval) der f.eks. lige passer til en fælg der er 7,5 x 17" eller for den sags skyld 8 x 18" ??

Man kan vel f.eks. komme ud fra. at både 225/40/18 og 235/35/18 (hvis det findes) ligger inden for de 5 % afvigelse fra standarden - og hvordan ved man så om begge dækbredder passer på en 8x18" fælg ???

Håber i forstår mit spørgsmål og har mulighed for at svare på det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke dæk på hvilke fælge ???
Kommentér på:
Hvilke dæk på hvilke fælge ???

Annonce