{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.941 visninger | Oprettet:

P-Bøde efter salg af bil {{forumTopicSubject}}

Har været så heldig at få en fin kuvert med en regning på 510 kr ind af døren idag, problemet er bare at jeg solgte bilen d. 8 maj, og afgiften er fra den 13. maj...

Har slutseddel liggende som vi begge skrev under på, har jeg så ikke reel chance for at slippe for at betale, for det gider jeg godt nok ikke...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  P-Bøde efter salg af bil
  • #1   30. maj 2009 der burde være hold i den ja.

  • #2   30. maj 2009 Du sender bare bøden videre til ham som købte den, er han en reel fyr, så skal han nok betale. Hvis ikke bør slutsedlen være rigeligt bevis i retten.

  • #3   30. maj 2009 Har bare ikke hans adresse kuns hans tlf nummer, men skal lige ringe til motorkontor på tirsdag om han overhovedet har omregistreret den endnu... Så burde de kunne give mig adressen..

  • #4   30. maj 2009 nej du ringer til politiet og fortæller dem det først, og derefter skat. politiet fortæller så bøden skal smides ud, og får du en rykker skal du kontakte dem hvor du får bøden fra. men bliver det trukket ud undersøger de ejerskabet af bilen og så kan de se du har solgt, derfor er det vigtigt at beholde salgsaftalen, har selv lige prøvet med mit salg af min saxo, fik 2 fartbøder og 2 p bøder. så derfor er fremgangsmåden sådan.

  • #5   30. maj 2009 Jeg fik 8 p-afgifter ind af døren efter jeg havde solgt bilen... Ringede til dem og fortalte dem hvordan det hele var og de sagde ok... Gav dem den nye ejers kørekort nr og har ikke hørt fra p-selskabet efter...

  • #6   30. maj 2009 Min var heller ikke blevet omregistreret og bilen var solgt videre 2 gange efter mit salg og ingen af dem havde gjort det, så bilen var faktisk min hvis jeg meldte den stjålen, da man ikke må sælge i andres navn og kan straffes for det. i følge Nakskov politi.

  • #7   30. maj 2009 Okay takker, må lige ha fat i dem på tirsdag...

  • #8   30. maj 2009 Du burde da have hans adresse hvis I har skrevet en slutseddel ?

  • #9   30. maj 2009 Anders L
    Er det ikke også ulovligt at sælge en bil og få penge for den. For derefter at anmelde til politiet at den er blevet stjålet?



  • #10   30. maj 2009 har prøvet præcist det samme en 5 gange ca.


    hver gang har jeg kontaktet skat (hvis det er eks. en kommunal p-bøde) plejer SKAT at indrive pengene for kommunerne., taget personlig kontakt, mødt op med en slutseddel, de har fået kopi af.. og så har jeg ikke hørt mere i sagen

    har haft nogen stykker ved Carpark, og Danpark mener jeg de hedder, dem emailede jeg en indscannet kopi til. og har ikke hørt mere siden.


  • #11   30. maj 2009 motorkontor, politi, osv må ikke oplyse dig om hans addresse.. medmindre de fucker i det... det er ulovligt at give person info vidre på den måde.

    søg hans TLF nr på google evt. og se hvor der fremtræder på nettet.


  • #12   30. maj 2009 anders L .
    Er det rigtigt ?
    Min gamle bmw er blevet solgt ca 6-7 gange uden at blive omregistret .
    da jeg i december efter et halvt år tjekkede var den stadig ikke omregistret .
    men jeg står bare stadig som ejer af bilen .
    der er ingen plader på den .
    men alt er afmeldt.


  • #13   30. maj 2009 jeg har hentet reg. attest til en solgt bil engang og meldt den nakket fordi idioterne ikke har omreg. har aldrig hørt mere til den bil... den må være død og borte...


    du kan jo hent indhente en ny reg. attest som ejer af bilen, og hvis der ikke er nogen slutseddler er det jo bare at melde den nakket, så får du jo måske bilen igen + penge go deal ... handler om at være KOLD smiley


  • #14   30. maj 2009 OG hvis du Køber en bil


    vidre sælger den uden at den er i dit navn, kan du blive sigtet for Hæleri.

    såå det sku bare at melde den nakket.



  • #15   30. maj 2009 Bandit .
    . Problemet er at jeg jo har meldt og afmeldt forsikring og der skal man vise slut sedl og det har jeg .
    Men altså der er ingen plader på eller jo men ikke de rigtige .
    for politet har ringet 2 gange og sagt hvordan det kan være jeg har stukket af 2 gange på falske plader .
    Ved dog ikke hvordan de har kunne finde ud af noget som helst om bilen da det var falske plader men det var da min gamle bil de beskrev .
    men så maatte jeg jo forklare at bilen ikke var min men jeg havde et nummer til ejeren jeg solgt til men kunne de ikke bruge til noget .
    så da de ringede anden gang fik de en god sviner om at sidst ville de jo ikke bruge de oplysninger jeg kunne give dem og lagde på smiley har ikke hørt fra dem siden .


  • #16   30. maj 2009 okay, men ham der køber en bil, uden at oplyse sælgeren om hans korrekte info, eller info generelt, som udelukkende går efter at få en bil, uden oplysninger imellem parterne, og som køre gratis og vidre sælger, (han er Hæler), og han er ikke bedre end ham der indhenter nye papire, .. og melder den stjålet.

  • #17   30. maj 2009 BanDit .
    Har bare lært når ting skal sælges .
    Er det uden plader. smiley
    så kan de snakke for deres syge moster.
    Men synet udløber til januar næste år.
    så håber jeg bare ikke de når at gøre noget alt få dumt i den .
    for så kommer de sku til at betale resten af deres liv .
    Har heldigvist underskrift på at bilen kun må bruges på bane og at ny ejer ville aflevere pladerne med det samme .


  • #18   30. maj 2009 Det du gør er at du stiler et brev til den instans som har udskrevet bøden,forklarer dig og vedlægger kopi af slutseddel.
    Derefter smutter du på skat og underskriver et stk. papir hvor du erklærer pladerne for afmeldt.
    Har selv haft samme problem.
    Hvis politiet så ser bilen klipper de pladerne.
    Måske ikke 1. gang måske heller ikke 2.gang men 3.gang lykkedes det efter et raserianfald fra min side.
    Held og lykke med det smiley


  • #19   31. maj 2009 Bjarke: Jo det er det selvfølgelig, men det var politiet som sagde jeg skulle melde den stjålen, så skulle ejeren nok selv brokke sig og så havde de ham jo. hehe

Kommentér på:
P-Bøde efter salg af bil

Annonce