{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.858 visninger | Oprettet:

TotalSkadet Bil? {{forumTopicSubject}}

Hey skulle til at købe en bil som blev ståjlet og totalskadet... og den er bedømt "totalskadet" af forsikringen fordi at motoren er brændt af pga uden kølervæske efter en biljagt...

Men det viser sig jeg nu kan købe bilen direkte af forsikringselskabet uden de smider den på deres aktion efter en aftale med mig, ejeren af bilen og forsikringen... hvis jeg nu køber bilen... og sætter ny motor i, og går til omsyn, så må der gerne komme plalder på igen ikk ??


og hvis man kører uden kølervæske så det kun en helt motor jeg har brug for ikke? der er ikk andet der tager skade??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TotalSkadet Bil?
  • #1   5. jun 2009 hvis du køber en totalskadet bil som genopbygger

    medfølger der jo en taksator rapport du skal forholde dig til, når du laver skaden, eks. skal taksator se bilen når den er lavet klar til maler dvs. før og efter en lakering, og se hvilke dele man har brugt, hvis der står nye dele i rapport, kan man ikke sætte brugte på osv..

    så den skal godkendes før du kan få den på plader igen


  • #2   5. jun 2009 nej men motor er helt sikkert 110% død ,og hvis den har brændt el net af osv, men det står jo i taksator rapport hvad der er defekt...

  • #3   5. jun 2009 Der er ingen skader overhovedet på den.. hvis du ser den stå.. så står den helt smuk, men det er ligeså snart du åbner motorhjelmen.. så er motoren ved at ryge... den kan fandme starte og kører endnu smiley

    men hvem har sagt det skal være nyt ??

    BMW havde bedømt en motorskift til 76.000? come on.. jeg kan gør det selv med en helt bil og skift for max 25.000?

    Og de kan da heller ikk købe ny motor mere.. så det er da en brugt en ? det er tale om en BMW e38 740i 4,4 fra 1996.


  • #4   5. jun 2009 ja men det motorskifte, skal du jo forholde dig til, hvis den er takseret så skal du tænke på at grunden til den er død er pga. motor koster 76.000 kr

    og det står jo i rapport så det er meget tvivlsomt at taksator godkender du bare finder en motor på dba og smider i bilen, du skal helt sikkert ud og købe en med kvittering, og lidt noget ged hvis den er Takseret til Fabriks ny motor


  • #5   5. jun 2009 hvis den koster 76k er den da fabriks ny... de kan da godt få dem fra BMW af.. det er ingen problem de står da på paller

  • #6   5. jun 2009 du skal snakke med taksator af bilen, yderst sjælden de køre ud til private at kontrollere sådan nogen sager her, skal somregl gå igennem et værksted når man fremviser bilerne, men nogen er ligeglade..

    men du skal ha snakket med ham om, hvad han siger ang. det motor der skal købes til bilen..


  • #7   5. jun 2009 Jamen når du først køber bilen... så det jo din bil, også skal den bare bestå i syn, ikke sandt ??

    så synes jeg det lyder dybt idiotisk at en dum taktator skal til at blande sig.. det da bare dem der sender den ind til original bmw forhandler, når en anden forhandler kan gør det til meget under det halve.. kan du følge mig ? men er du sikker.. for ringede os indtil politiet, og han sagde hvis du henter en motor i tyskland og sætter i, så du kørende igen.. det ikk noget i motorkontoret at den erklæres død.. det bare forsikring der vil sparer tid og penge... så allerede fra jeg fik reg. aftesten så sagde manden at hvis den kunne kører, så må jeg kører hjem med den ? en betjent fra politiet


  • #8   5. jun 2009 spørg forsikrings manden.. han burde vide hvad de gør, og hvad de ikke gør.

  • #9   5. jun 2009 Hvis en bil er totalskadet så skal der betales afgift igen.
    Hvis den er til genopbygning må den genopbygges , dvs af den kan komme ud at køre igen og bliver genopbygget ifølge taksatorrapporten.


  • #10   5. jun 2009 En bil må gerne genopbygges efter totalskade.
    Du betaler bare ny registreringsafgift af bilen, syner den og så er du ude og køre


  • #11   5. jun 2009 Nej der er langt fra Du køber bilen til den kan komme på vejene igen.. den skal først godkendes af en taksator, Før du får den synet og smækket plader på igen

  • #12   5. jun 2009 B4NDIT
    Dette er ikke korrekt.
    Min bil er totaltskadet, og jeg har købt den af forsikringen.
    Jeg har registringgsattesten på bilen, og den skal laves, toldsynes og til alm syn. Bagefter skal jeg betale afgift, og så er det bare at hente plader til den.


  • #13   5. jun 2009 ja hvis det er sådan den er død, men så er den jo totalskadet,... men han skriver denne her sku ha været sat på auktion på nettet så gik jeg udfra, det var en genopbygger... tyveriskadet biler, ryger tit ind som genopbyggere, ved godt du kan betale ny afgift af en totalskade

  • #14   5. jun 2009 og hvor meget er afgiften på den?

  • #15   5. jun 2009 Det kommer jo an på om Forsikringen trækker afgiften ud af bilen. Hvis de vælger at sælge bilen med papire og afgiften i behold så er det jo lige til.

    Men det er noget du skal tale med forsikringen ok, ikke Bilgalleriet, for her er der ingen der kender fakta om netop den bil og de betingelser slaget foregår under.
    Med andre ord, der er ingen her der vil kunne give dig det rigtige svar.


  • #16   5. jun 2009 Enig i at spørgsmålet er lidt kryptisk.
    Men hvis den er totalskadet, og forsikring har modtaget afgift tilbage, ja så er de ude af billedet.
    Med en genopbygger, er det helt korrekt at den skal genopbygges efter taksatorrapporten.


  • #17   5. jun 2009 uanset hvad hvis den er skadet, skal den også takseres og være lavet i henhold til taksator rapport før den er lovlig igen.

  • #18   5. jun 2009 hør bilen holder hos en mekaniker med plader på.. den blev nakket i mandags, fundet i onsdags.. og nu skal jeg bare have bilen.. der er ikk trukket noget fra den .. så det jo bare købe den på stedet.. ikk?

  • #19   5. jun 2009 Ok så var vi ikke så enige alligevel.
    Du kan læse lidt om det her:

    http://www.skat.dk/display.aspx?oId=110567&vId=202197


  • #20   5. jun 2009 Evolution

    Medfølger registreringsattesten på bilen ?
    Hvis den gør, er der så stemplet på den " kan ikke registreres uden ny afgift betales"
    Eller står der genopbygning stemplet på den.


  • #21   5. jun 2009 reg. aftesten har den ejeren stadig... han har stadig ikk underskrevet og sendt papir osv til forsikringen ang. godkendelse af pengene han får... han vil først fortælle taksatoren at jeg som var den rigtige køber skal købe bilen af takstatoren uden de piller overhovedet ved den.. og hvis det ikk kan lade sig gør, så skal den bare rep.. så vil han ikk have den totalskadet, så vil han have sin bil igen..

  • #22   5. jun 2009 han får ikke både penge og bilen igen... og han KAN ikke bestemme hvem der køber bilen,... hvis de får flere penge ud af at sætte den på auktion så kommer den derind.. men kan være han får 150.000 kr og gir 10.000 kr for bilen, yderst sjælden man kan det mere men nogen gange lykkedes det, så er bilen kun til stumper.

  • #23   5. jun 2009 okay nok om det.. må tage snakken med manden selv.. men hvis bilen står som værdiprisen til 100-110.000kr.. og manden får det udbetalet.. hvor meget forlanger de så for prisen forsikringen..?

    10.000? 25.000? kan det være 50.000 også?


  • #24   5. jun 2009 bilen*

  • #25   5. jun 2009 han får vel mere end 110 for en 740 ??

    vil skyde på hvis du køber den som genopbygger koster den omkring 50 så skal du også kun betale "rep / Skaden" men hvis du skal betale afgift, kan det jo ikke betale sig


  • #26   5. jun 2009 nej ikke mere.. manden mener den kun er 100kg værd..

  • #27   5. jun 2009 Det er intet problem at købe bilen af forsikring.
    Men indtil manden har godkendt erstatningen, ja så ved man ingenting.
    Bilen kan han kun få, hvis den bliver totalskadet eller genopbygning.
    Totalskade = ny afgift = kan købes billigt af forsikringen ( De får afgiften tilbage )
    Genopbygning = noget afgift eller ingen afgift = dyr bil, da forsikringen ikke får afgiften tilbage.


  • #28   5. jun 2009 hvad er bedst at købe som .. totalskade, eller genopbygning?

  • #29   5. jun 2009 Det er meget svært at svare på, før man har nogle priser fra forsikringen.
    Hvis de nu vil have 30000 kr for bilen, og taksatorrapporten siger at der skal laves for 76.000 kr incl arbejdsløn, ja så kan du jo selv lave bilen og derved spare arbejdslønnen.
    DEt kommer jo også an på hvad en tilsvarende bil koster i handlen uden skade.


  • Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

    Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #30   5. jun 2009 Er den totalskadet altså over 75% af handlesværdien så skal du betale ny afgift af bilen

  • #31   5. jun 2009 den koster 100-110kg

  • #32   5. jun 2009 okay det koster 76kg + arbejdsløn.. hva'så hvis jeg kan hente en motor fra tyskland og sætte det i for alt i alt 20kg.. er det også i orden ? bare motoren bliver skiftet ?

Kommentér på:
TotalSkadet Bil?

Annonce