{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er Peugeot en dårlig bil?
  • #1   15. jun 2009 Prøv også fortæl os det efter smiley

  • #2   15. jun 2009 hejsa jeg hører det samme.. ser lige med smiley

  • #3   15. jun 2009 PUG har lige vundet Le Mans, så en helt dårlig bil er det vel ikk smiley



  • #4   15. jun 2009 min lillebror er mekaniker hos peugeot og han har haft sådan en og han siger at den var okay men at han godt nok var glad for at komme af med den igen fordi den var alt for træls at køre i og for dyr at holde kørende fordi der altid var noget galt med den og benzin økonomien var elendig i den den gik aldrig over 10km/L ligemeget hvor pænt han kørte

  • #5   15. jun 2009 Der er jo en grund til at de har fået det ry. Et rygte starter sjældent uden grund, men tag et kig på de utallige indlæg der findes om samme spørgsmål.

  • #7   15. jun 2009 Jeg er da en glad ejer af Peugeot, og har haft en del gennem årene, både af Peugeot og citroén, og jeg har ALDRIG haft problemer med nogle af dem.

    Så jeg kan kun sige at jeg er tilhænger af fransk, har haft Mazda, og Toyota ... Det skal jeg ikke ha igen.

    Men som de andre skriver, det er smag og behag. Det rygte der kører kommer nok mest fra 80'erne, da de ikke var så gode.

    c",)


  • #8   15. jun 2009 http://mandagsbil.dk/

    Bare et kig på den side, burde være nok til at skræmme de fleste væk fra franske biler. smiley


  • #9   15. jun 2009 Det et rygte fra man gik i trompetbukser og brugte udtryk som "knæhøj karse"

  • #10   15. jun 2009 heller ingen probs her fra smiley

  • #11   15. jun 2009 havde da en 309 i 5 år den var fra 88..dejlig bil

  • #12   15. jun 2009 "Færrest fejl har Porsche, Toyota, Mazda, Subaru og Honda - uanset om bilerne er to eller 11 år gamle." uddrag fra den artikkel..

    Læs den og tænk lidt over det inde du køber noget..

    Evt gå ned til din lokale mekaniker og spørg hvad han skruer mest i.


  • #13   15. jun 2009 Der er altid gode og dårlige erfaringer med ALLE bilmærker. Gør dig dine egne erfaringer og ikke andres. Folk har tit hørt eller set en fransk lorte æske holde i vejkanten og derfor er det bare noget lort.

    TU5JP4 motoren er super lækker. Den trækker rigtig godt og går langt på literen. Jeg kan få berlingoen med samme kværn til at gå 16 på literen så hvorfor der er en højere oppe der skriver hans bror aldrig kom over 10 må vel have noget at gøre med højre fod eller noget andet galt (lambdasonde måske). Alt i alt meget bil for pengene, men dår får ikke tysk samlekvalitet skal du være obs på. Der er noget kvalitets forskel når man kigger overall. Og jeg kan da mærke hver dag jeg sætter mig ud i min bil fra at have kørt i C1, C2, C3, C4, C5, Berlingo, Picasso ect at Golfen faktisk er grundigere bygget, hvilket jeg specielt lægger mærke til når jeg lukker døren.


  • #14   15. jun 2009 Tror dem der har flest problemer med dem, der dem der har haft dem fra fabriksnye af. Men de har haft en del børnesygdomme, især deres EL. virker som dag/nat.

  • #15   15. jun 2009 Der er flest fejl i de franske biler - Uanset om de er 2 eller 12 år gamle.

    Det er et fact, og det kan ingen frankofil stodder løber fra smiley


  • #16   15. jun 2009 er selv mekaniker på et autoplus værksted (alle mærker) det er lige så meget tysk som det er fransk vi laver

    og har selv haft diverse peueotér uden problemer og skal helt sikkert også ha en igen på et tidspunkt..


  • #17   15. jun 2009 Er også ganske tilfreds med min Pug.. Og den er også ganske økonomisk synes jeg..

    Men køb en selv, der vil altid være folk der er for og andre i mod...


  • #18   15. jun 2009 tak for de mange svar. Det er dejligt med noget seriøsitet!

  • #19   15. jun 2009 Jeg har haft en citroen xantia 2.0 fra 2000. Der var alt af udstyr og det var ikke fordi at der var nogle fejl på den, men man bliver bare aldrig glad for den af en eller anden grund. Så vil jeg 1000 gange heller køre i den a6 1994 jeg har nu.

    Desuden fandt man mere rust på den xantial fra 2000 end den audi fra 94.

    Jeg vurderede at Citroen og Peugeot er noget af det samme, men jeg ved ikke lige med din 206..

    I øvrigt larmede den citroen lige så meget ved 130 som min gamle audi gør ved 240, jeg jeg ved af erfaring at det ikke er et særtilfælde:P

    Men det er vel en okay bil i den forstand en Peugeot:P


  • #21   15. jun 2009 er selv ejer af en 406 st.car fra 04 smiley jeg er også glad og tilfreds med den .. har heller ikke nogle problemer med den overhovedet ... km. pr. liter passer som det skal . olie forbrug m.m. passer som det skal jeg har intet at klage over smiley

  • #22   15. jun 2009 livet er for kort til franske biler.... ! ! !

  • #23   15. jun 2009 det er vel en okay bil.. personligt ville jeg ikk vælge en 206 da den virker meget pap agtig at køre i.. bare tag en lille ting som gear skiftet, det føltes helt forkert.. men den er vel ikk meget værre end så meget andet.. det er en pålidelig bil.. så det vel bare en smags sag.. smiley

  • #24   15. jun 2009 Jeg er japaner fan smiley ingen tvivl om det..

    men men men, nu har jeg jo fået mig en 406'er og jeg må jo indrømme at den går meget godt.. og udstyr kontra pris er jo i top...

    jeg bryder mig ikke om den langsomme speeder respons der er på de fleste franske biler (hvis man er hurtig kan man smække speederen i bunden af bilen og slippe den igen inden den reagere, dette gælder for ALLE franske biler jeg har prøvet)

    Jeg bryder mig heller ikke om den meget løse gearkasse der er i mange af de franske biler


  • #25   15. jun 2009 Generelt mener jeg egentligt at en fransk bil er en kone bil... også selvom designet mange gange er rigtigt fedt på dem

  • #26   15. jun 2009 efter min smag ville jeg helst ikk ha en franske bil igen. men min mor købte en citroen fra 91 for 5 år siden, og hun har kun skift slid dele bremser oli osv. og bilen har kørt over 250000 km ind til vider

  • #27   15. jun 2009 Min kammerat havde en 206 S16er der kun havde gået 90k da han fik den vidstnok.
    Lækker nok bil at se på og kørte da også ganske fint.
    Men inden den havde rundet 100.000km stod gearkassen af.
    Og det GØR de på Peugeot og den slags franskmænd.
    Har haft en 205er sammen med en kammerat der også bankede gearkassen i stykker.
    Og hjalp lige en mekaniker inde ved siden af arbejdet med at sætte en ny på en Saxo også der var smadret..
    Så sørg for at ha tjek på om gearkassen er skiftet osv.
    Det vil jeg ihverfald gøre da de er et svagt punkt på dem.

    Og så skruer franskmændene altså også bil på deres helt egen måde.


  • #28   15. jun 2009 Pug er fine biler!

    Specielt 206 modellen. Franske biler ry er MEGET gammelt!


  • #29   15. jun 2009 Egen erfaring:
    NÅR du har regnet ud, hvor meget du kan/vil ofre på en bil over fx. 2 år, så tag dig lige tiden til at regne igennem, hvor meget du vil komme til at køre for pr. km..
    Der er Fanden til forskel, om du køber en bil til 20.000,- og kører for 4,26 pr. km, eller om du køber en fabriksny bil til 170.000,- og kører for 3,18 pr. km.!!

    Måden du regner det ud på:
    ((Indkøb/månedligt afdrag) + forsikring + (vægtafgift/grøn ejerafgift) + (slidtage + serviceomkostninger) + evt.) / (forventede antal mdr. for ejerskab x årligt forventet km-tal) = km. pr. kr. !!

    Det er et lidt langt regnestykke, men det KAN betyde alverden til forskel, om du kører i en ældre spand (der hele tiden ender på værksted), eller en væsentligt nyere (der er dækket af garantiordninger), og bundlinjen taler ALTID sit tydelige sprog, når du regner ud pr. km.! smiley
    De fleste danskere beholder dog deres vognpark længere end 2 år, så gør dig klart, hvad du vil ha´ i en bil af udstyr, hvordan dit daglige kørselsbehov er, og hvor meget du er villig til at gå på kompromis med "dit image", hvis regnestykket ikke lige peger på drømmebilen. Besparelsen over fx. 2 år kan jo bruges på en "værdiforringende optimering", bedre kendt som styling.. smiley


  • #30   15. jun 2009 Og så er jeg iøvrigt rimeligt ligeglad med, hvilket mærke der står på bundlinjen.. Resten er KUN personlig præference..

    Personligt er jeg mest til Opel og BMW, og lidt Toyota, og det er udelukkende pga. kørestilling..
    Opel er ikke blandt de mest totaløkonomiske biler jeg har haft gennem tiderne, men rustudbedring har man sq bedre tid til at spare sammen til gennem længere tid end el-fejl.. smiley (Og så er de billigere i indkøb pga. mangeårigt dårligt rygte af førnævnte, he he)


  • #31   15. jun 2009 Jeg har haft en 206, S16 fra 2001, og der var mange ting galt, sæde gik i limningen ved side airbag, den spildte olie fra gearkasse, toppakningen blev skiftet, ventil topdæksel pakning var altid utæt, meget slør i gearstang, den begyndte at tikke underligt fra motoren, og flere værksteder sagde at den skulle jha nye ventiler, viste sig så at det var det ene tændrør der var raslet løs... og den havde kun kørt 65000km, så hvis nogen påstår det er en god bil, så har de bestemt været mere heldige end jeg.. kørte 35000km i den.



  • #33   15. jun 2009 Jeg har lige været en tur i tyskland og så i kbh i weekenden og der var 2 gange vejarbejde, hvor vi måtte holde i kø i ca 1½ time begge steder, der var 11 biler som var skubbet ud til siden, 4 x 206, 2 x 406, 1 x 306, 1 x volvo 460, 1 x jeep grand cherokee og 2 andre jeg ikke kan huske, men konen og mig har lige købt en octavia og valget stod imellem peugeot og skoda og vi syntes det var lidt skræmmende af så mange peugeoter bukkede under, det gjorde os bare meget gladere for vores valg..

  • #34   15. jun 2009 Thomas: Det er vist ret tilfældigt. Jeg har selv oplevet at der primært holdte VAG-biler efter en optælling af biler i nødsporet fra Sjælland til Nordjylland og retur.

    Personligt turde jeg godt købe fransk bil igen. Man får meget for sine penge i fx en 406'er, og mit indtryk er at det er en forholdsvis stabil og velkørende familiebil.

    Kan du lide bilen, og virker den velholdt, så are køb den.


  • #35   15. jun 2009 - På et tidspunkt, var 7 ud af hver 10. bil en fransk... Selvfølgelig hører man om der er problemer med nogle af dem, det er jo dem der kører flest af... ! ! !

    Er selv uddannet ved Peugeot, og har selv haft mange af dem og har selv pt 2 stk holdende i carporten...

    Jeg synes ikke der er nogle problemer, har til gengæld haft uendelig mange problemer med de opel og VW jeg har haft... Men så dan er vi alle så forskellige... ;o)



  • #36   15. jun 2009 Man skal bare huske på at de taber altså værdien hurtigere end f.eks en tyskerslæde...

    Har haft tyske, franske, tysk/spanske og japaner biler.. færrest problemer var i japaneren.. men til trods for at de fleste har været fra nye af, årg 2002-2006, så kan jeg med 100%sikkerhed sige at en lille bil som en BMW 316 fra 1995 overgår de nye biler hvad støj, kvalitet og køreglæde angår.. så lad ikke alderen af en bil skræmme dig.. smiley


  • #37   15. jun 2009 PEUGEOT FEJLER IKKE MERE END ANDRE BILER ...


  • #38   15. jun 2009 jeg synes altså ofte man ser mercedes holde i nødsporet.

    Anyway har selv haft 2 pugger og konen køre rundt i en 205'er fra 88 og selv den er bare en lækker lille bil at køre i, den fejler ikke det mindste, da vi købte den skiftede vi bare bremser remme olie olie filter tændrør og sådan, den køre hverdag uden at give nogen form for problemer.

    min tidligere pugger har ikkke haft store problemer, de har kørt som en drøm og bil kontra pris for man meget mere for pegene end f.eks tysk, hvor det faktisk kun er audi a3'ern jeg har haft, der ikke har været problemer med, ellers har mine 3 golfer været noget mekaniske bælort.
    Man skulle tro motor gearkasser på tyskebiler er sliddele som bremsere.


  • #39   15. jun 2009 Tror ikke vw , ford og især opel har noget at lade nogle høre ;o)

  • #40   15. jun 2009 Du kan sagtens finde 206'er der er smadret efter 70.000 km og andre spinder som en mis ved 200.000. Kommer fuldstændig an på hvordan de er blevet kørt i mange tilfælde.

    Jeg har selv kørt i en 206'er i lidt over 2 år nu og den har aldrig lavet en eneste mislyd. Det eneste jeg har skiftet på den er tandremmen som jo skal passes ellers er det kun alm. service den har fået. jeg har kørt ca 65.000 km i min så den sammenlagt har kørt 123.000.

    Jeg kan kun sige jeg er tilfreds. Har kammerater der har bandet og svovlet over deres BMW, Opel og Toyota så man kan sku være uheldig ved stort set alle mærker og modeller.


  • #41   15. jun 2009 Jeg har prøvet franske, og kvalitetsfølelsen er langt fra den samme, som tilsvarende biler i samme "klasse", her snakker jeg 106, 309 i forhold til Vento og Golf 2, samtidigt har jeg ikke den store lyst til at pille ved en fransk.

    Men jeg er en hel del mere glad for de tyske, og har fundet mig godt til rette hos BMW, og der bli´r jeg helst :o)


  • #42   15. jun 2009 Dez.
    Men hvad ligger sig til grunde for deres udsagn ??

    For det er sjældent jeg hører om folk der er utilfredse med deres Mercedes, BMW eller andre "store" mærker.


  • #43   15. jun 2009 nu skakkker vi jo ikke 309. men nyere biler, kvaliteten er jo blevet meget bedre jeg har squ prøvet en del mærker der var ringere...

  • #44   15. jun 2009 Sørg for at få en kasse med pærer med når du køber bilen, de sprænger nemlig hele tiden i sådan en 206er... Pisse træls...

  • #45   15. jun 2009 Who am i - er der ikke noget med at man kan få smidt en modstand i lygten, så pæren ikke springer ? mener jeg ellers jeg har hørt nemlig.

    Er dog ikke sikker, måske det var til 407'ern.


  • #46   15. jun 2009 º Scapegoat º - Jo, det prøvede værkstedet også at sætte i, men det ændrede ikke rigtig på noget... Den bil kunne nemt sprænge en pære i ugen :S pænt belastende...


  • #47   15. jun 2009 hvad forventer du af en bil ?? hvis det bare er fra a til b ja så kan man jo kører i næsten alt. men jeg gider ikke bare et kedeligt transportmidel :0)
    Ttror nok jeg for en rimelig "JUHUU feeling" af at køre fra alle , de
    t hansen gejlet biler med op til 200hk mere end min på de små veje , det bringe sgq det STORE smit frem , i min PEUGEOT 205 som både kan styre , trække og bremse ...... !!!!!


  • #48   15. jun 2009 elsker bare disse tråde. . smiley

    elsker min peugeot. . smiley


  • #49   15. jun 2009 Sjovt som brugtbilstest altid kastes op i disse tråde! Hvorfor ind i helvede skal man dog tro på andres valg frem for at gøre sine egne? Skal vi forholde os til de test må vi vel også forholde os til at peugeot de sidste 5 år har været den mest solgt bil over alle i DK og det er der vel også en grund til?

    Når vi snakker papagtig er en G2'er sgu meget mere pap og elending i kabinen samlinger og meget andet end en 306 eller en 206 for den sags skyld. Som helheds indtryk får man langt mere fra peugeot end fra vw eller bmw eller tilsvarende biler for de samme penge.


  • #50   15. jun 2009 Custom Car Crew - Sammenlignede du lige nogle biler der er over 10 års forskel på og brugte det som argument? smiley

  • #51   15. jun 2009 Steffen C, nej jeg kørte bare videre på Bluezcats argument. Forresten kommer 306'eren i 93 hvor golf2eren jo slutter produktionen i 91 smiley Men pyt nu med det

    Dez, nej, men det er jo lavet af folk der får penge for at lave disse tests smiley Og de private må jo have en grund til at vælge som de gør selv om der foreligger disse tests smiley


  • #52   15. jun 2009 Skulle man have noget tysk skulle det være BMW, selvom de under overfladen også lider af kvalitetsproblemer (Læs: UNDER OVERFLADEN). Mercedes lever ikke længere op til deres rygte, VAG-gruppen er ved at genindføre udtrykket "mandagsbiler", endda så kraftigt at man kunne mistænke dem for, kun at producere om mandagen?? Opel er da så røv syg en bil, at den får Toyota'er til at ligne et festfyrværkeri. Ford?? Ud over at de er 10 år bagefter med udviklingen, og ikke har lanceret noget nyskabende siden 1972 fungerer de jo tilsyneladende ret godt. Men igen - De er 10 år bagud!

    Der er myter, skrøner og ikke mindst lystfiskerhistorier om franske biler. Hvorvidt de faktuelt er værre end så mange andre biler eller ej vil for en gennemsnitlig BG bruger være et evigt mysterie, da de ikke har blodomløb nok i hovedet til at gøre sig sine egne ræssoneringer, danne sig sin egen mening eller generelt frislippe sig fra den mainstream kultur de er en del af. Mainstream kulturen, for hvem hvis motto er "VAG, Cult shaker, turbo, gashåndtag, Bullrott tøj og muskelhund" i bedste primitive "stil", hvilket henleder en til en markant vomerende, men alligevel sørgelig fornemmelse, bare ved tanken.


  • #53   15. jun 2009 plet skud fra René.

  • #54   15. jun 2009 Den er ikke dårlig

    den er bare elendig smiley


  • #55   15. jun 2009 præcis rene ø....
    b4ndit hvad har du det, at ha det i ????


  • #56   15. jun 2009 jeg har haft en 206Gti og den fejlede aldrig noget og gik over 13km/l hvis jeg kørte pænt i den

  • #57   16. jun 2009 Kasper J:
    Gør min BMW e21 fra 81 da også? (:
    Okay med nyere motor men stadig en BMW motor ældre end 206eren selv smiley



  • #58   16. jun 2009 Hvor er det imponerende at denne snak kan blive ved og ved

    c",)


  • #59   16. jun 2009 Dez, mon dog. Tror folks tiltro til FDM er lige overvurderet nok. Og deres kontrolrapporter at "nye" brugte biler er helt hen i vejret. Vi har været ude for at de sender brugte biler ud til os fordi der er mistanke om at gearkassen kan være slidt samt at et krystal i en 12 år gammel bil ikke virkede. Og at en udstødning var blevet utæt efter kunden havde skrabet på et vejbump. Det er ting man må indfinde sig med når man køber brugt bil det siger forbrugerstyrrelsen også!

    Ud over det får FDM skam penge for at lave deres test. De skriver det jo naturligvis ikke nogle steder men sådan er det faktisk. Der er også en grund til de tager de biler de gør. Ud over det har jeg en bekendt som har en verserende sag hos FDM med en campingvogn der blev skadet hvor skaden blev udbedret uden at være lavet rigtigt. Nu ligger der et skyldsspørgsmål om hvem der skal betale for at det er blevet lavet rigtigt og da ham der lavede det før påstår han ikke modtager mails fra FDM kan de ikke komme videre. Sådan har det været i nu 4½ måned. At man som FDM jurist ikke kan finde ud af at sende et anbefalet brev er mig en gåde!


Kommentér på:
Er Peugeot en dårlig bil?

Annonce