{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
561 visninger | Oprettet:

Motorlampe lyser 206 Gti {{forumTopicSubject}}

Hey.

Min motorlampe på min 206 Gti begynder at lyse i ny og næ. Det for det meste efter 5 mins kørsel, og gerne når man kører hurtigt (Motorvejskørsel)

Den har en gang slået til i et kryds, hvor den så tabte så mange omdrejninger at den gik ud motoren.

SKal siges at jeg syntes den er svær at starte. Men skal holde tændingen inde i ca 2 sek før den starter, og så "halter" den lidt der op ad inden den går fint i tomgang smiley

Samtidig med det har den en meget ujævn tomgang når den er varm.. Ca 600-750 omdrejninger /min.


Jeg tror termostaten er gået, da motoren er meget lang tid om at blive varm, og bliver kun normalt varm hvis man kører stærkt. Ellers holder den sig på 80 grader cirka, og er lang tid om at komme deropad. Så typisk tegn på en død termostat.. Men kan det have noget med sagen at gøre?

NB NB NB - På bilen er der monteret bananmanifold og cupinsugning og sportsudstødning. Kan se i motorrummet at der er en lille "tut" (rør) som går ind i noget system, som ikke er monteret noget sted, da der er sat cup indsugning på, hvor der ikke er tilslutningsmulighed for at den kan siddde der. Kan forestille mig det er den originale luftfilterkasse den har siddet på. Ved ikk om det kan spille ind?

Håber på svar fra nogle eksperter derude. Og ved godt jeg bare skal se og få tester på bilen, ville bare spørge herinde først..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorlampe lyser 206 Gti
Kommentér på:
Motorlampe lyser 206 Gti

Annonce