{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.314 visninger | Oprettet:

lavede en skade på en bil :( {{forumTopicSubject}}

hej, har nogle spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med, men først får i lige historien:

jeg kommer kørende og er ikk helt opmærksom på at jeg skal standse for rødt, jeg kommer kørende med 50 kmt og bremser langsomt ned, men det var bare lidt for langsomt, så jeg kørte op i bilen foran mig som holdt for rødt med MAX 15-20 kmt, jeg får så trykket hendes kofanger ind så min kølerhjelm går op i hendes bagklap og laver en ond lille bule smiley samtidig bliver hun skubbet op i bilen foran som har anhænger træk og hun får så også bukket kofangeren osv i fronten, der skete intet alvorligt med min bil, kølerhjelmen blev bukket lidt op, men det er ikk noget man lægger mærke til, så det skal jeg ikk have lavet, hun anmeldte skaden dagen efter.

her er mine spørgsmål så:

1. skal jeg også anmelde skaden og hvorfor?

2. er det mig som kommer til at betale både front og bagende? bilen med anhængertræk stak af.

3. sker der noget ved jeg først får anmeldt skaden 1 måned efter det er sket?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lavede en skade på en bil :(
  • #1   22. aug 2005 jeg ville mener du skulle betale hele gillet..... meeeeen er ik helt sikker på det med ham med anhængertrækket..... hende du bakende op i, skal jo ogsp holde afstandt til den forankørende også selvom man hlolder for rødt...

  • #2   22. aug 2005 du skal ikke betale for hendes front.

  • #3   22. aug 2005 hvis hun har dit forsikrings selskabs navn og dit navn og tlf nummer så skal du ikke fortage dig mere så klare forsikrings selskaberne det ...og ja du kommer til at betale for hele gildet ..eller det gør dit selskab

  • #4   22. aug 2005 har prøvet det samme du skal betale for alle 3 biler

  • #5   22. aug 2005 martin n jeg har prøvet at lave et lille harmonikaq sammenstød i en firmabil og min chef skulle betale for alt skade på bilerne

  • #6   22. aug 2005 ok min fejl så

  • #7   22. aug 2005 Mener altså ikke at du skal betale for hun ryger op i anden.

  • #8   22. aug 2005 hun skal selv betale for den bil hun er blevet skubbet op i ! det er hamrende unfair, men sådan er det altså... det lyder vildt forkert..

    min bror holdt i en lang kø.. næsten bagerst da et lorte-pizzabud kommer og brager ind i hans pæne golf 3, og de næste par biler foran bliver trykket sammen..

    pizzabudet skulle kun betale for min brors bagskade.. MIN BROR skulle betale for den foran, foran ham skulle betale for den næste... selvom det er den bagerste der er skyld i det hele.

    du skulle nok lige have ringet og fortalt dem det... så har du jo din sti ren...


  • #9   22. aug 2005 okay, så jeg skal altså betale for både front og bagende smiley

    hva med at anmelde? skal jeg anmelde skaden selv når hun har gjort det?


  • #11   22. aug 2005 RING TIL DIT FORSIKRINGS SELSKAB OG SPØRG ..DE VED FANME BEDRE IND OS TÅBER HERINDE PÅ BG:)

  • #12   22. aug 2005 mener ik du ska betale for hendes front da det viser hun os har haft for lidt afstand til den foran holdene.. har selv lige været ude for det samme.. og mener ik jeg ska non'e for at han røg op i den der holdt foran ham..

  • #13   22. aug 2005 bagerste betaler ALT. det er 100% sikkert.

  • #14   22. aug 2005 Lyder lidt vildt, hvis det er sådan der. Hvis det så er på motorvejen, og 100 biler, banker op i hinanden, er det så stadigvæk den bagerste?? Siger ikke at det er forkert, bare en syg regl.

    Ellers hvis de allerede er kørt galt, og ham bagi ikke når at bremse. Så selvom han ikke startet det, han skal så betale for 100 andre biler - ja ja så er der bremseafstand, men alligevel?!? Så gælder det om at holde forrest for rødt


  • #15   22. aug 2005 Må sku også lige grine! du skal da betale for både front og bag.

    Og dem der siger at damen skal holde afstand til den foreste! ja det skal hun! man skal holde 2sekunders afstand men da man holder stille ja så kan man holde lige så tæt man vil for der er jo stadigvæk 2sekunder frem til den foreste smiley





  • #16   22. aug 2005 jo jo, men nu er det sådan at forsikringerne ikke altid er den rene logik, og de oftes deles om skylden. De fusker.

    Kender en som holdte parkeret, og en anden kørte ind i hende. De skulle deles om det. Se det er fuckede, ligesom jeg også tror, at der er noget specielt der. Lad os sige 100 biler, og hver skade løber op i hver 10000 i igennemsnit. Tror jeg ikke kun at den "skyldige persons" forsikring dækker. Tror altså at de har nogen snuge regler.


  • #17   22. aug 2005 Daniel G
    lol mand... du kan da ikke sammenligne dette tilfælde med en historie hvor man KØRER ude på en motorvej...
    DET ER 112% SIKKERT AT BAGERSTE BETALER ALT...!


  • #18   22. aug 2005 Normal praksis ved harmonikasammenstød er nu at man betaler for bilen foran. Altså at så mange som muligt skal af med noget selvrisiko smiley

  • #19   22. aug 2005 Hvis bilerne holder stille, så får den bagerste AL skyld på bilerne... Men hvis i kører eller bare triller hen til et kryds, så skal der holdes afstand... Taler også af erfaring, da min tidligere corolla blev smadret...

    Personen bag mig prøvede at "slippe" fra regningen ved at sige at det var den bil som pressede ham op i mig... Men eftersom han påkørte mig og DEREFTER blev skubbet op i mig, så havde jeg 2 buler som han ikke kunne lyve sig fra...

    Fik det forklaret af forsikringsselskabet hvordan sådanne skader bliver afgjort...


Kommentér på:
lavede en skade på en bil :(

Annonce