{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  escors køre op og ned i tomgang
  • #1   3. nov 2009 muligvis din tomgangsregulator

  • #2   3. nov 2009 hva bil snaker vi om??
    og andre symtomer??


  • #3   3. nov 2009 Nu siger du jo ikke noget om hvad det er for en motor men er meget sikker på at det er din lamdasonde den er gal med... Jeg har haft nøjagtig samme problem med den jeg havde... Og det blev fjernet med skift af sonden som sidder på forrørret mellem køler og motor (ihvertfald på 1,8 16v zetec)...

  • #4   3. nov 2009 Det kan være så meget.

    Vores havde pludselig kun halv kompression på den ene cylinder og kunne kun starte i kort tid, og mens den var startet farede den op og ned i omdrejninger. Resultat: Ny motor!

    Hvilken model er det?

    For de har en svaghed i sikringsboksene, der kan give mange mærkelige problemer.


  • #5   3. nov 2009 Jeg har haft samme "problem" .. i starten gik den bare ud nogle gange, hvor man tog gassen af. Så gav jeg den skrue, der bestemmer hvor langt den skal kunne lukke, lidt ind, så den gik lidt hurtigere i tomgang. Så begyndte den også at stå og kører op og ned i omdregninger, gav den så lidt mere, og så kørte den perfekt. Den skulle bare op og gå ca 900 i tomgang, så var der ingen problemer.

    Så hvis ikke den kører for hurtigt i tomgang, så prøv lige at gi´ den skrue lidt ind, og se om ikke det hjælper.


  • #6   3. nov 2009 det er en 1.8 16 v fra 97

  • #7   3. nov 2009 Kør forbi e værksted der har en "gas 4" tester... Og lad dem måle den... Jeg tror tallet ligger på omkring 4 og det skal være under 1... Jeg er stadig ret sikker på at det er lamdasonden...

    Så længe den er kold gør den det ikke, gør den??????



  • #8   3. nov 2009 nej ikke altid

  • #9   3. nov 2009 Nej jeg er ret sikker på det er det...

    Jeg fik en forklaring af en meget dygtig ford mekaniker i holstebro, at den gør det mest når den bliver driftsvarm fordi den ikke bruger sonden når den er kold... Sonden står for at måle hvor tyk blandingen må være i motoren og det bruger den ikke når den er kold....

    Også derfor tror jeg at du vil kunne se det på en gas 4 tester... Den lugter garanteret også af benzin hvis den bare står i tomgang og ruller... Det kan den gøre ihvertfald...


Kommentér på:
escors køre op og ned i tomgang

Annonce