{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.199 visninger | Oprettet:

535d E61 chiptuning...?? {{forumTopicSubject}}

Hey,

Har en tid til min nye E61 535d Touring hos RH Motorsport her på søndag. I tlf mente han at jeg bør få den komplet opdateret hos BMW, hans begrundelse er at den skulle køre bedre med en opdatering. Har godt nok en tid hos BMW i morgen, men er det nødvendigt...?!?! Bilen kører 100% perfekt pt, så kan ikke forstå at det skulle være nødvendigt, ved heller ikke om den er opdateret fornylig, iDriven er ihvertfald en nyere opdatering end min gamle E61 fra samme årgang, kan jo godt ske det er pga bilen kunne have en nyere opdatering....????

Hjælp...gerne hurtigt... ;o)

Tak tak og go aften...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  535d E61 chiptuning...??
  • #2   11. nov 2009 hvis han siger det er nødvendigt, er det nok det.

    men hvorfor chippe den hvis du har den tilsalg?


  • #3   11. nov 2009 Mener han en opdatering af motorstyringen? Det kan være en god idé, hvis bilen er et par år gammel, for der kommer jo hele tiden opdateringer, som optimere brændstofforbrug, motorgang, turbostyring osv. Så det er nok en ret god idé, når man skal lave et nyt program ud fra dit standardprogram. Det koster ca. en halv timeløn de fleste steder, at få lagt en opdatering ind via. OBD.

  • #4   11. nov 2009 Det er min gamle bil jeg har til salg...har lige købt en anden med orig. M Pakke osv...har bare ikke fået slettet den anden endnu...gør jeg lige om 2 min... ;o)

    Ja, men sys bare det er underligt at det skulle være nødvendigt, når bilen kører oerfekt i forvejen...???


  • #5   11. nov 2009 Det er en kompl. opdatering af motor og gear...og det tager ca. 6-7 timer hvor den skal stå og hente koder...det koster 2.000,- inkl. moms hos BMW... smiley

  • #6   11. nov 2009 det var nu mere dit profilnavn jeg så.

    men i en bil i den prisklasse, og når du jo nu alligevel smider en 4-6k på en chip så få det da gjort ordentligt første gang.


  • #8   11. nov 2009 Det er jo heller ikke nødvendigt, men nok en god idé. Jeg ville gøre det, hvis jeg havde en bil som din med ultra avanceret motor og transmission. Som Tue P siger, når man har en BMW i den prisklasse, så springer man ikke over hvor gærdet er lavest smiley

  • #9   11. nov 2009 #Anders R: BMW chiptuner jo ikke bilen, de opdatere den bare - Stor forskel ... Men når vi snakker 2000 kr så er det da SMÅ penge for en sådan bil, dumt og sparer.

  • ED
    ED Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 40 Følgere: 41 Svar: 1.611
    #10   11. nov 2009 Kan da sagtens være at den kører fint nu, men er der jo ingen der siger den kommer til efter chipning smiley Ville da få den opdateret når han foreslår det. Det er jo ikke engang noget han tjener på, så han mener det vel oprigtigt nok at det er en god ide.

  • #11   11. nov 2009 Ja I skriver faktisk de ting jeg selv har tænkt, så jeg fyrer den derop i morgen tidlig, hvor jeg har en tid, 2k er ikke alverden, men gad jo ik undvære bilen en hel dag hvis det ikke var nødvendigt... ;o)

    Jeg smider den derop og så ser jeg frem tid at mærke en forskel på søndag... :oP


  • #12   11. nov 2009 Altså hvis du valgte og sparer 2000 kr, så havde man altså ret til og kalde dig nærrig røv smiley ..... Men med sådan en 535D, så får du jo nogle mellem acc som kan rykke fra stort set alt ...

  • #13   11. nov 2009 Ja kan godt se det lød lidt cheap...hehe...mht mellem acc. så må jeg give dig ret...den trækker nu dejligt sådan en 35'er... :o) Men er sgu spændt på om de sidste 60-70 sidste hk kan mærkes... ;o)

  • #14   11. nov 2009 Dem som har fået den chippet ved Landberg har ihvertfald sagt det nemt kan mærkes smiley ... Med det moment den får kan der sku ikke være pokkers langt op til M3 i mellem acc ihvertfald.

  • #15   11. nov 2009 Den kører stortset lige op med en E36 M3 cab. standart ihverfald...hehe...

  • #16   11. nov 2009 Kan sku godt ske det var M5 de snakkede om at den næsten nærmede sig i mellem acc smiley ..... Diesel er dælme rar smiley

  • #17   11. nov 2009 hehe bestemt... smiley

  • #18   12. nov 2009 en 535D med chip kan sagtens trække fra en M5 i mellemacc. prøv at se på deres moment.
    M5 : 520nm
    535D : 690nm..!!!

    Chippede en X3 3.0D som jeg mener kører med samme motor som din, og den trak...som jeg ikke har prøvet før!


  • #19   12. nov 2009 Så fik den en komplet opdatering af motor/gear, kan ik mærke forskel overhovedet udover at iDrive'ens skærm gik ud 2 min efter jeg kørte fra BMW, så håber ik det ska til at lave ballade pga opdateringen...!!

    Baggrunden/infoskærm på iDriven er også ændret grafisk, hvor der før var et baggrundslogo til alle fire menuer hver især, er der nu bare rene baggrunde til de fire menuer...det må jo så være fordi det er nyere opdat., troede ellers det var den med baggrundslogo som var den nyeste version...hmm...

    Ser frem til en chip-tur til RH på søndag...må lige se om jeg husker kameraet... ;o)


  • #20   12. nov 2009 hvor kan man få så billig en motor og gearkasse opdaterning fordi har prøvet og høre dem ad, de vil have ca 6-8000. får den flere hk ud af en motor opdaterning???

  • #21   12. nov 2009 jeg har en 530d fra 2005 jeg godt kunne tænke mig og få chippet så du må gerne lige skriver hvordan din chipning er gået og tage nogle billeder og sige hvordan den er og køre

  • #22   15. nov 2009 hvordan gik det med din chipning Ruben R

  • #23   15. nov 2009 Jamen det gik sgu rigtig fint...var hos RH idag...fik den jo opdateret hos BMW i forgårs, så den havde før chip 286,4hk og 630Nm...de sagde at grunden til den har 286 før er, at den eneste forskel der er på min 272hk's og de lidt nyere 286hk's er softwaren, det er 100% samme motor...og den nye 740d er også samme 3.0 diesel som ligger i min, dog programmeret til 306hk...det er fordi BMW mål er, at få deres benzin og diesel modeller til at have lige mange hk, så kan folk så bare vælge om de vil ha benz eller diesel... ;o)

    Men den havde præcis hvad den skulle have inden, dog lidt mere moment og vupti...20min senere havde den så:

    342hk ved 2.627 omdr.

    725Nm ved ca. 4.000 omdr. <--- SWEEET !!

    V-max fjernet, så den ligger ved ca. 290km/t nu...

    Har en kurve til at ligge, som jeg lige kan smide op her en af dagene...kan virkelig mærke forskel, men specielt SE forskel når man kigger på speedometeret, da nålen bare flyver afated, den er på 250km/t med det samme (kunne ikke køre hurtigere idag pga trafik på motorvejen hehe) men den trækker for vildt over 200km/t hvor den "døde" LIDT før...

    Men den kører bare for lækkert nu, så fuld tilfredshed herfra... :oP

    Så en opdatering kan klart anbefales, da jo giver 14hk hos BMW med den nye software...eneste minus er, at man skal have en updatet navi DVD efterfølgende, da den gamle ikke kan samarbejde med den nye BMW opdatering, så den skal man lige ligge oveni og den koster ikke gratis... ;o) Mit iDrive gik ud 4 gange den første halve time efter opdateringen pga navi DVD'en...tog den ud og nu spiller alt... ;o)


  • #24   15. nov 2009 okay ruben. fik du taget nogle billeder og hvad lovede de med hensyn til om motor og gerkasse ville holde det det større Nm. og hvad kostede en opdatering af bilen, og hvor fik du det gjort ???

  • #25   15. nov 2009 lyder satme sweat... smiley

  • #26   16. nov 2009 Hov har skrevet forkert, fik byttet rundt på omdr. det rigtige er sådan her:

    725Nm ved 2.627 omdr <--- crazy !!

    342hk ved 4.045 omdr

    Opdatering hos BMW Randers kostede 2.000,- inkl. moms.

    Tror ik de garanterer noget hos RH, slet ik hvis man får det uden kvitt. smiley

    Men er temmelig sikker på at motor og gear sagtens kan holde, selvom antispin'en godt kan finde på at blinke ved kick down ved 160-170 km/t i vådt føre... smiley


  • #27   16. nov 2009 er der nogen der ved om der er nogle firmaer i dk der gør mere end bare chippe disse dejlige maskiner....???

  • #29   28. feb 2015 Jeg har en bmw 530d e61 fra 2004 som jeg har monteret dpf kit på og fået bilen rullet og chippet hos KJ motors og de fik tryllet 284 hk og 656 nm ud af den:) og lyden er helt fantastisk. Og jeg kan virkelig mærke en forskel.
    De har styr på deres chip tuninger hos KJ motors. Så kan anbefale ham.


Kommentér på:
535d E61 chiptuning...??

Annonce