{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
824 visninger | Oprettet:

Hvem skal man kontakte ? {{forumTopicSubject}}

Ja sagen gjort kort.
Min svoger har en bil fra 2005/06 han købte sidste år af en forhandler til 450.000.
Nu er der kommet en fejl på den som forhandleren nægter og lave fordi han siger det er slid. Vi mener dog at det er en fejl som han ifølge loven skal udbedre da det er indenfor de 2 år.

Hvem skal vi kontakte som kan lave denne vurdering om det er slid eller en fejl der er på bilen som så hører ind under de 2 års reklamationsret ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem skal man kontakte ?
  • #1   25. nov 2009 må man spørge hva fejlen er

  • #2   25. nov 2009 Nu hedder det jo 24 måneders reklamationsret, hvoraf de 6 første er garantilignende, hvor forhandleren har bevisbyrden. Udover det, så vil Forbugerstyrelsen altid lægge vægt på hvor langt bilen har kørt, hvis der kommer en sag ud af det. Hvis de 6 måneder er overskredet, og bilen samtidig har kørt 450.000 km, så kan i lige så godt droppe af få fejlen udbedret af forhandleren.

  • #3   25. nov 2009 Arh fuck. Ja, det var en læsefejl fra min side smiley Det beklager jeg. Men som jeg skrev, hvis det er mere end 6 måneder siden bilen er købt, så har køberen bevisbyrden, og dermed er det køber der skal bevise, at fejlen IKKE kan påregnes som almindeligt slid. Men hvis du oplyser hvad fejlen er, så er det nemmere for os at hjælpe.

  • #4   25. nov 2009 jeg har ringet til forbrugerrådet og eftersom at bilen kostede over 100.000 skal vi gå til bil ankenævnet ELLER selv prøve og kontakte dem og fortælle hvordan og hvorledes loven er .

    Fejlen er :
    Når du gasser bilen op hakker den rigtig meget samt ryster hele bilen. Som om den enten ikke får luft nok eller benzin nok.
    Jeg skal bruge en person der er faglig nok til og ku støtte os i vores sag, folk herinde kan nok ikke give os det helt korrekte svar.


  • #5   25. nov 2009 Vi er med på at vi skal bevise det ikke er slid. Men hvordan gøres det ? Hvem skal vi kontakte ?

  • #6   25. nov 2009 få den testet ved en fdm syns hald de kan også hjælpe jer med at køre en sag hvis det er

  • #7   25. nov 2009 Jamen først og fremmest, så finder i en autoriseret mekaniker af det mærke bilen er, og så forklare i værkstedet situationen, og beder dem om at undersøge fejlen, ikke rette den, men undersøge fejlen, og får dem til at lave et papir hvor der sort på hvidt står præcis hvad fejlen skyldes, og deres vurdering af hvad det skal koste, og hvordan fejlen er opstået.

    Det afleverer i så i første omgang til forhandleren. Er han stadig ikke til at stikke i, så ringer i til FDM (som han forhåbentlig er medlem af, når han ejer en bil til 450.000 kr.) og forklare dem situationen og får gratis juridisk rådgivning. Så hører i på deres råd, de kan give dig et helt klart svar på hvad der vil være mest hensigtsmæssigt at gøre.


  • #8   25. nov 2009 Hej Kenneth.
    Det er en træls en, for slid er et vidt begreb, men prøv at køre ud på evt et aut. værkssted og få til at prøvekøre den.


    /Jesper


  • #9   25. nov 2009 Man skal være medlem af FDM, når fejlen opstår. Det er ligesom at have en forsikring. Det er for sent at tegne forsikring, når skaden er sket.

    Så ja, forhåbentlig er din svoger medlem af FDM allerede.


  • #10   25. nov 2009 Man kan godt få FDM til at undersøge fejlen mod betaling, men de hjælper ikke med at få forhandleren til at udbedre fejlen. Hvis forhandleren er medlem af DBFU, kan du prøve at forhøre dig der:

    http://www.dbfu.dk/


  • #11   25. nov 2009 Jeg tror desværre ikke han er medlem af Fdm .. Han er 19 år så det tror jeg ikke han har tænkt på .
    Men jeg tror jeg kontakter fdm imorgen og spørger om de undersøger sådan noget mod betaling..


  • #12   25. nov 2009 Nu er det ikke for at kritisere de 19-årige, men jeg tror ikke det er det han mest tænker på i den alder..

  • #13   25. nov 2009 Svorger kunne melde sig ind i FDM.. De har deres egne advokater.. Der helt sikkert ville sætte deres tænder i manden efter bedste evne..

    Eller kan man få "gratis advokatrådgivning".. Mener det er om torsdagen, man kan ringe og få råd... (Har ikke noget link, men det burdte kunne google's.. Hvis og hvis)

    /Rass


  • #14   25. nov 2009 Rass *: Af erfaring kan jeg sige, at FDM <b>IKKE</b> går ind i sager, der ligger udenfor medlemsperioden.

  • #15   25. nov 2009 Phuck @lot....

    Det har du sikkert ret i..
    Meen man kunne jo melde sig ind.. Og derefter være "uheldig".. c",)


  • #16   25. nov 2009 Har i undersøgt hvad det vil koste af få bilen lavet..? Og hvad fejlen er.?

    For det kan oftes ikke betale sig hvis det er en lille fejl der kan ordnes får et par tusinde.


  • #17   26. nov 2009 Det vil blive opdaget før eller senere, at fejlen opstod før medlemskabet af FDM begyndte!

Kommentér på:
Hvem skal man kontakte ?

Annonce