{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.920 visninger | Oprettet:

Problemer med varme på Opel Vectra 2,0 {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Min Vectra 2,0 DTI kunne ikke blæse varmt luft i kabinen i morges.
Blæseren virker, og motoren kommer op i arbejdstemparatur, men den blæser kun koldt luft ud, selv om den er sat på varme på knappen.

Har også kørt en lille tur på 10 km, temparaturen har været 90-100 grader, men stadigvæk kun koldt luft fra blæseren.

Har det noget at gøre med den kolde vejr vi hat haft i nat, eller er det en anden problem?

Kunne godt bruge nogle forslag i en fart da det er rigtig koldt i bilen når man kører smiley

Hilsen Riki


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med varme på Opel Vectra 2,0
  • #1   3. jan 2010 Det er sikkert din termostat der er gået i stykker.

  • #2   3. jan 2010 har lidt af det samme problem. min seat blæser kun varm luft når den rammer de 90-100 grader og så når blæseren starter blir luften kold

  • #3   3. jan 2010 Du kan jo have en frostprop i en af slangerne til varmeapperatet, lad bilen stå en time eller to og ud og prøv igen, så kan du være heldig at den er tøet ordentligt op, der er jo ikke ligeså meget cirkulation i varmeapperatet som i køleren og motoren....

  • #4   3. jan 2010 chek lige om der er kølevæske kunne godt tænke sig at der var for lidt på

  • #5   3. jan 2010 Det er nok kølervæske, og alt virkede normalt i går da jeg kørte bilen sidste gang.
    Dan : Håber at du har ret, og at det er bare en frostprop. Bliver nok svært at få den til at tø op i de nærmeste dage smiley



  • #6   3. jan 2010 Hvis du har kørt 10 kilometer så vil varmen fra motoren og kølvand ligeså stille trække op til varmeapperatet...
    Når de har lovet frost igen, ville jeg få det ordnet hvis der er for lidt kølevæske eler lign, da det ofter er der varmeapperatet kan springe da de som regel er mere skrøbelig end en alm. køler.
    Men få den varm og lad den stå når du har stoppet motoren og vent så ca. en halv til en hel time og så prøv at start igen og afprøv varmen...
    Hellere forebygge end at helbrede... ;-))


  • #7   3. jan 2010 Tak for de hurtige svar.
    Problemet har løst sig af sig selv. Har lige kørt en lille tur i bilen igen, og alt virker som det skal. Lidt mærkeligt, men den vigtigste er at man ikke behøver sin skitøj mere for at køre i bilen smiley

    Hilsen Riki


Kommentér på:
Problemer med varme på Opel Vectra 2,0

Annonce