{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.829 visninger | Oprettet:

Blæser ikke - Fiat {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Fiat Brava 1,6 som driller mig lidt med kabine blæseren - der er 4 trin, men 1,2,3 virker ikke... Det er kun trin 4 som blæser på fuld skru som virker...

Det skal lige siges at de hele virker nogle gange, men de sidst par dage har det kun været trin 4 som virker.

Nogle bud ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blæser ikke - Fiat
  • ED
    ED Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 40 Følgere: 41 Svar: 1.611
    #1   5. jan 2010 Kulden. Kunne være der er er nogle ting der fryser fast så trin 1, 2, 3 ikke virker.

    Prøv at stille bilen et varmt sted et par timer og se om det så virker. Bare et gæt, men ville da være dejligt hvis det bare var det smiley


  • #2   5. jan 2010 Ja, det kunne godt tænkes smiley Håber du har ret - men det kunne jo også være en kendt Fiat fejl smiley

  • ED
    ED Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 40 Følgere: 41 Svar: 1.611
    #3   5. jan 2010 Lækre biler du har haft forresten. Fik en tur i skylinen af Johnni.. den sparker godt nok røv hehe



  • #4   5. jan 2010 Dentzo
    Jo tak smiley Ja den var sq vild den skyliner smiley
    Savner den sq også nogle gange, men når sommeren kommer er det nu også meget sjovt med bimmeren smiley


  • #5   5. jan 2010 det er blæsermodstanden der er brændt af så virker den kun på det trin der ikke er modstand på (højeste trin)

  • #6   5. jan 2010 xanderclaus J har fuldstændigt ret, det er din blæsermodstand der er gået, jeg har pt. samme problem på min 206'er, og det er vildt belastende at der kun kommer varme i bilen på trin 4, trin 1, 2 og 3 er helt døde.

    Jeg har kontaktet Peugeot ang. min egen vogn, og der findes op til flere modstande til en 206'er, også forskellige prisklasser......og den der passer til min S16 model fra 2002 er selvfølgelig den dyreste, ca. 500 kr. + moms ;o(, ved dog ikke om det er billigere eller dyrere til en Fiat.

    Nå, ned til din reservedelsmand og få bestilt en modstand, det er jo pisse koldt udenfor ;o(

    P.s. de er rimelig nemme at skifte selv, da jeg var hos Peugeot forklarede da mig hvordan jeg skulle gøre, så ingen grund til at betale et værksted 1 time for det ;o)

    Held og lykke!


  • #7   5. jan 2010 Formodstand / blæsermodstand. 99.9% sikkert. Nu skal jeg ikke kunne sige om det er det samme på en punto som det er på en brava. Har skiftet på både punto, rover, honda civic og der var det nogenlunde samme sted.

    Den sidder som regel under handske rummet skruet op fra neden, bortset lige fra roveren hvor det var fra toppen. 2stk stjerneskruer, af med stikket og den nye i. Nemt at skifte, på punto & civicen var det uden afmontering af handskerum.


  • #8   5. jan 2010 sry jeg lige hopper ind i dit emne men
    Kasper K ved du evt hva sådanne en modstand koster til en celica t16?


  • #9   5. jan 2010 Tusind takker alle sammen smiley
    Jeg tager forbi Fiat i dag og får købt sådan en smiley For det er ikke til at holde ud at køre på Trin 4 konstant, hehe..

    Tak tak


  • #10   5. jan 2010 Så er den bestil til Fiat´en - 390,- +moms smiley
    Så blir det spænende om jeg kan finde den i bilen smiley


  • #11   5. jan 2010 Hvis du ikke kan finde den defekte modstand bag blæseren eller ved handskerummet, så kontakt værkstedet hos din FIAT forhandler, de forklarer dig det helt sikkert gerne når du har købt den nye modstand hos dem, eller, det bør de gøre, hvis de yder en god service.

  • #12   5. jan 2010 <<DEUTSCHER>> ingen idé beklager. Men de burde ikke koste mere end 5-600 sikkert er de også billigere. Nogle gange kan de loddes efter, prøvede det på min rover som dog er lavet med glødetråd og wupti glødetråden sprang inden loddekolben kom i nærheden, så jeg kører lidt rundt med trin 3 og 4 endnu smiley

  • #13   10. jan 2010 Hej

    Det virker underligt at den effekt modstand skulle været gået.
    Jeg vil skyde på at det er dårlig forbindelse i stikket der er problemet.
    stikket sidder nederst under blæseren og det er det at al kondens "Løber" hen... Mit stik var rusten og anløbet... efter at stikket og spadestikkene var renset så kører blæseren igen i alle trin.

    Hilsen
    Peter


Kommentér på:
Blæser ikke - Fiat

Annonce