{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.793 visninger | Oprettet:

Fabia TDI
Fabia TDI
Tilmeldt:
19. feb 2007
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 43

Knirker/Knager efter kold vinter {{forumTopicSubject}}

Jeg har set der er flere emner om næsten det samme, men jeg har dog ikke rigtig fundet et for mig brugbart svar - håber der er nogle der kan hjælpe?

Min bil holder ude hver nat, og den fryser sikkert - bilen er i hvert fald begyndt at knirke når der sker nedenstående: (den har holdt ude hele vinteren 2009/2010 og den har jo været kold)

1. Køre over noget ujævnt
2. Bremser og skal starte igen -
3. Når man drejer kraftigt.

Hvad kan man gøre ved problemet?

- Kan det være bremserne der skal rensens?
- kan det være støddæmpere der skal have smørring?

Det lyder for mig som om der er noget der skal maseres eller hvad man nu skal sige, altså gummi der skal have varmen igen - hvis det er rigtigt, hvordan gør man det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knirker/Knager efter kold vinter
  • #1   14. mar 2010 Det er nok bare en støddæmper hvor pakningen er gået .... det kan også være en styre eller bærekugle......

  • #2   14. mar 2010 Men mit bud ville være nye støddæmpere

  • Fabia TDI
    Fabia TDI Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 43
    #3   14. mar 2010 Nye støddæmpere? Lyder for mig lidt vildt? Bilen er 4 år gammel og har kørt omkring 60.000 km. - hmmf. håber ikke det er tilfældet, jeg har købt bilen fra ny og passet på den - håber ikke det er noget der er så dyrt - paknink i støddæmpere, er det en dyr omkostning???! det er vel ikke hele støddæmperen du mener?

  • #4   14. mar 2010 Jo desværre, hvis der er kommet noget kondens vand ind kan den revnet pakningen ved frost..... så hvis det er det er det en ny støddæmper..... Men det kan være alverdens ting så som fjedren der knirker

  • Fabia TDI
    Fabia TDI Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 43
    #5   14. mar 2010 Mange mange tak for svar - håber på en fjeder det lyder ikke så dyrt smiley - Hmm., bilen skal til service i denne mdr., skal have skiftet tandrem og have alm. service, så håber jeg sku de kan fortællle mig hvad det er...

    jeg har læst i nogle af de andre emner at det kan være en bøsning på en bærearm eller sådan noget, men hvad ved jeg - nemmere hvis man vidste BESTEMT hvor der var noget galt, det er jo nemmere at lave..

    Noget helt andet, utrolig flot bil du har.


  • Fabia TDI
    Fabia TDI Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 43
    #6   14. mar 2010 Andre der tror noget andet eller på anden måde kan bidrage?

  • #7   14. mar 2010 Dine bagerste bærearmsbøsninger, dem har jeg skiftet rigtig mange af...

  • #8   15. mar 2010 Jeg synes også det lyder som bøsninger...

  • Fabia TDI
    Fabia TDI Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 43
    #9   15. mar 2010 Martin A det er en skoda Fabia HB 1 fra 2006 - 1,9 TDI 101 Heste

    Jeg har lige testet og lyden fremkommer nu kun når man bremser, altså trykker på bremsen når man triller stille og sådan. Så kan det være noget med bremsen eller er det også bagerste bærearmsbøsninger /foreste eller hvordan???

    tak for svar


  • Fabia TDI
    Fabia TDI Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 43
    #10   16. mar 2010 Nu undersøgt, det var den/de foreste store bøsninger - bliver lavet snart (bare skrevet til andre med samme problem)

Kommentér på:
Knirker/Knager efter kold vinter

Annonce