1.358 visninger
|
Oprettet:
regler for syn af biler med special ud {{forumTopicSubject}}
hey folkens, jeg har lige været til syn med min vw corrado g60.
til syn kommenterede de min justerbar undervogn, sports rat, forskellige dækdimension, intercooler og blowoff. de sagde at de manglede dokumentation på at det måtte sidde i, og derfor blev den ikk synet..
nogen der eventuelt ved hvad det er de mener, og om hvor man får fat i såkaldte dokumentation? Tak på forhånd.
jan 2005
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 864
Kan ikke huske hvad mærket hedder, men de ting du har sat i skal være med det mærke.
jan 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 58
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 8
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 8
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 57 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.351
apr 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 44 Svar: 563
nov 2004
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 13 Emner: 115 Svar: 749
apr 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 44 Svar: 563
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 669 Svar: 5.153
Tænk på du støtter den syns mand i at beholde sin løn når han går i små ting blow off og intercooler...
Find de ting du har købt eller som sidder i på nettet og ring firmaet og få dem til at tilsende dig en tuv godkendelse...
maj 2006
Følger: 83 Følgere: 92 Biler: 1 Emner: 77 Svar: 156
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 669 Svar: 5.153
Altså hvis han køre med 205 brede dæk bagi og 185 foran. Så længe de er ens over for hinanden..
apr 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 44 Svar: 563
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 8
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 8
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 8
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 669 Svar: 5.153
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 8
mar 2007
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 8.853
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.491
Rattet skal godkendes, ellers må du få fat i et der er godkendt (eventuelt et originalt).
Undervognen skal E-godkendes, og helst have Tüv, men Tüv er ikke nogen garanti, for en bil må fx godt have hjul der stikker ud over skærmkanten i Tyskland, men ikke i Danmark, derfor kan nogle fælge godt være Tüv godkendte til en bil, men stadig være ulovlige i Danmark.
Intercooleren skal du nok betale afgift af, blow off kan du vel bare pille af og så blokke hullet. Så skulle der ikke være mere i det.
Det er jo ret dumt at få fusket sig til et syn, for det kan komme til at koste dyrt i den sidste ende.
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 8
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 669 Svar: 5.153
Der er mange moralske ting som er forkert, men folk der ikke har de problemmer eller som har en masse penge kan ikke se hvorfor man snyder (gør jeg nu ikke) for det er da bare at få lavet om da det ikke kan betale sig i den sidste ende, men gang på gang er det bevist at folk som kommer i problemmer og ikke kan klare det på den ærlig måde vælger snyde måden, men det kræver så det er deres eneste udvej og så er det iorden at bruge den metode og få deres sympati, hvis "bare" det er den eneste løsning man har.. LOL...
Come on give him a Break....
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.491
For i sådan en situation vil bilerne blive gennemgået af synsfolk, og så falder hammeren. Derudover er de fleste af "fejlene" umiddelbart lette at råde bod på. Det værste er intercooleren, men den kan vel pilles af igen, jeg ved godt det får nogle følger for effekten, men hvis det er det der skal til for at gøre bilen lovlig, så er det vel billigere end at betale afgift af det?
Rat, undervogn og fælge, der burde man kunne finde noget forholdsvis billigt, hvis ikke han har fået det originale med, rattet kan findes ved en ophugger, undervognen kan eventuelt findes samme sted, eller man kan spørge producenten efter papirer på den. Fælgene, ja, det er ikke det dyreste på den bil, og hvis man er meget i nød, så har T.Hansen og andre dæk-firmaer som regel tilbud på nogle billige fælge, selvom det ikke er drømmefælgene, så er det en løsning der kan gøre bilen lovlig.
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 669 Svar: 5.153
Kan godt forstå dit agument og jeg har samme mening som dig, men hvis nu han står i den situration at han ikke har råd til at få lavet alle de dele og troede bilen er god nok ved køb så er det da fair nok han får den synet og så med tiden som han får åenge til det skifter dele ud eller betaler afgift..
Vi kan godt blive enig om han købe alle de billige dele, men når den går igennem syn kommer det på igen og hvor er vi så? Jeg støtter som kun de folk som har i sinde at udbedere bilens fejl. Dem som snyder og gør forfra igen og igen dem har jeg ikke noget til overs for..
Det er bare så typisk folk ikke kan komme med et hjælpende råd, men kun en kommentar som afgift eller så kan du lære det.. Ikke myntet på dig da jeg syntes du nok forklare dig, men 80% af folk på BG hjælper ikke, menf ryder sig over andre ikke kan køre rundt i deres hurtige biler.
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.491
Men hvis man ser på bilen, så er der ofret mange penge på den. Og den har kostet en del. Han kunne jo starte med at undersøge producenterne for papirer, det koster ikke noget.
På billederne sidder der stålfælge, disse skulle gerne være nogenlunde ens, det ser de i hvert tilfælde ud til. Hvis det så bare er dækkene der er forskellige, så er det kun to dæk der skal skiftes, det koster ikke en bondegård, og pille det tun af der er ulovligt. Det er nok ikke den dyreste del af det.
Man skal ikke fryde sig, men jeg håber da han får bilen lavet lovlig og så synet. Det er trods alt ikke kun hans eget liv der er til fare, hvis der er nogle ting i vejen med ændringerne, hvis fx. undervognen er godkendt, så er det jo ikke noget problem, hvis han kan skaffe papirerne.
regler for syn af biler med special ud