{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.358 visninger | Oprettet:

regler for syn af biler med special ud {{forumTopicSubject}}

hey folkens, jeg har lige været til syn med min vw corrado g60.
til syn kommenterede de min justerbar undervogn, sports rat, forskellige dækdimension, intercooler og blowoff. de sagde at de manglede dokumentation på at det måtte sidde i, og derfor blev den ikk synet..

nogen der eventuelt ved hvad det er de mener, og om hvor man får fat i såkaldte dokumentation? smiley Tak på forhånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  regler for syn af biler med special ud
  • #1   20. mar 2010 Sportsrat er ikke godkendt, sæt det org. i.
    Kan ikke huske hvad mærket hedder, men de ting du har sat i skal være med det mærke.


  • #2   20. mar 2010 du mangler TUV godkendelse


  • #3   20. mar 2010 er det ikk bare det der euro mærke så?


  • #4   20. mar 2010 mikkel p: okay, hvordan kan man se de er det ? dækkene er fordi de er bredere i bag end for, men de stikker ikk ud smiley


  • #5   20. mar 2010 Du skal skaffe dokumentation på at de ting du monterer, er iorden.

  • #6   20. mar 2010 det med dækkende kan de stikke et vis sted hen, det har min syns mand aldrig sagt noget til, bare de ikk stikker ud over.. hvis de gør kan du bare købe to plastikskærme og noget dobbeltklæbbende tape på, så spiller det.. smiley

  • #7   20. mar 2010 hjulene må ikke have forskellig dimension, hvis bilen ikke er født med det.. smiley

  • #8   20. mar 2010 karbu er du sikker på den.?

  • #9   20. mar 2010 Kør til et andet sted og få syntes din bil :-.)

    Tænk på du støtter den syns mand i at beholde sin løn når han går i små ting blow off og intercooler...

    Find de ting du har købt eller som sidder i på nettet og ring firmaet og få dem til at tilsende dig en tuv godkendelse... smiley


  • #10   20. mar 2010 lav den standart eller betal afgift for dine ændringer så får du aldrig mere problemer med din synsmand

  • #11   20. mar 2010 Så længe hjulene over for hinanden er ens bettder det da ikke noget.

    Altså hvis han køre med 205 brede dæk bagi og 185 foran. Så længe de er ens over for hinanden..


  • #12   20. mar 2010 er nu os enige med tommy der, havde ihvertfald ikk problemer på min gamle vogn..


  • #13   20. mar 2010 mikkel p: har købt bilen med de monterede dele og fik ingen papir med på delene, det har nok ikk været godkendt så smiley tror sku ogs det var et eller andet med ham smiley


  • #14   20. mar 2010 synes fandme ogs det lyder underlig det med fælgene smiley

  • #15   20. mar 2010 har prøvet at kontakte den første ejer af bilen, og prøve at høre ham hvor han fik den synet. så kunne jeg jo prøve at køre derhen smiley

  • #16   20. mar 2010 Find et lille værksted som en masse synede biler han kan sikkert trylle for dig hi hi..

  • #17   20. mar 2010 hehe ja sikkert for en lille mønt, kunne godt være jeg prøver det. tror bare ikk det er forfærdeligt mange der fusker med det mere, det er jo trods alt deres eget navn de sætter på papirerne smiley

  • #18   20. mar 2010 En bil må ikke have forskellige dæk/hjul dimmensioner medmindre den er typegodkent med det, og det er en Corrado ihvertfald ikke.

  • #19   20. mar 2010 Hvis bilen ikke er født med forskellig fælgdimension, så skal de også være ens på begge aksler. Så du må have fat i nogle fælge der er lige bredde, så du kan sætte fire "ens" hjul på.

    Rattet skal godkendes, ellers må du få fat i et der er godkendt (eventuelt et originalt).

    Undervognen skal E-godkendes, og helst have Tüv, men Tüv er ikke nogen garanti, for en bil må fx godt have hjul der stikker ud over skærmkanten i Tyskland, men ikke i Danmark, derfor kan nogle fælge godt være Tüv godkendte til en bil, men stadig være ulovlige i Danmark.

    Intercooleren skal du nok betale afgift af, blow off kan du vel bare pille af og så blokke hullet. Så skulle der ikke være mere i det.

    Det er jo ret dumt at få fusket sig til et syn, for det kan komme til at koste dyrt i den sidste ende.


  • #20   20. mar 2010 brian d: tak for hjælpen, skal i hvert fald bare snart have den synet ! hehe smiley


  • #21   20. mar 2010 Hvis det er mig som har købt en sådan bil uden at have undersøgt det nærmere (hvilket der ikke ville være tale om i mit tilfælde) så havde jeg sku fusket mig igennem et syn og de næste 2 år skaffet penge til at få lavet det om så den kan synes ordenligt næste gang...

    Der er mange moralske ting som er forkert, men folk der ikke har de problemmer eller som har en masse penge kan ikke se hvorfor man snyder (gør jeg nu ikke) for det er da bare at få lavet om da det ikke kan betale sig i den sidste ende, men gang på gang er det bevist at folk som kommer i problemmer og ikke kan klare det på den ærlig måde vælger snyde måden, men det kræver så det er deres eneste udvej og så er det iorden at bruge den metode og få deres sympati, hvis "bare" det er den eneste løsning man har.. LOL...

    Come on give him a Break....


  • #22   20. mar 2010 Tommy P >> Jeg kan godt se din pointe, det bliver det bare ikke mere rigtigt af. Og det kan give vældigt bagslag, hvis for eksempel bilen er indblandet i et færdselsuheld, for selvom man ikke mener det har nogen betydning, så kan det have konsekvenser mht. skyld, samt om forsikringen i det hele taget vil dække det.
    For i sådan en situation vil bilerne blive gennemgået af synsfolk, og så falder hammeren. Derudover er de fleste af "fejlene" umiddelbart lette at råde bod på. Det værste er intercooleren, men den kan vel pilles af igen, jeg ved godt det får nogle følger for effekten, men hvis det er det der skal til for at gøre bilen lovlig, så er det vel billigere end at betale afgift af det?
    Rat, undervogn og fælge, der burde man kunne finde noget forholdsvis billigt, hvis ikke han har fået det originale med, rattet kan findes ved en ophugger, undervognen kan eventuelt findes samme sted, eller man kan spørge producenten efter papirer på den. Fælgene, ja, det er ikke det dyreste på den bil, og hvis man er meget i nød, så har T.Hansen og andre dæk-firmaer som regel tilbud på nogle billige fælge, selvom det ikke er drømmefælgene, så er det en løsning der kan gøre bilen lovlig.


  • #23   20. mar 2010 Brian D:

    Kan godt forstå dit agument og jeg har samme mening som dig, men hvis nu han står i den situration at han ikke har råd til at få lavet alle de dele og troede bilen er god nok ved køb så er det da fair nok han får den synet og så med tiden som han får åenge til det skifter dele ud eller betaler afgift..

    Vi kan godt blive enig om han købe alle de billige dele, men når den går igennem syn kommer det på igen og hvor er vi så? Jeg støtter som kun de folk som har i sinde at udbedere bilens fejl. Dem som snyder og gør forfra igen og igen dem har jeg ikke noget til overs for..

    Det er bare så typisk folk ikke kan komme med et hjælpende råd, men kun en kommentar som afgift eller så kan du lære det.. Ikke myntet på dig da jeg syntes du nok forklare dig, men 80% af folk på BG hjælper ikke, menf ryder sig over andre ikke kan køre rundt i deres hurtige biler.


  • #24   20. mar 2010 Tommy P >> Jeg er enig.

    Men hvis man ser på bilen, så er der ofret mange penge på den. Og den har kostet en del. Han kunne jo starte med at undersøge producenterne for papirer, det koster ikke noget.
    På billederne sidder der stålfælge, disse skulle gerne være nogenlunde ens, det ser de i hvert tilfælde ud til. Hvis det så bare er dækkene der er forskellige, så er det kun to dæk der skal skiftes, det koster ikke en bondegård, og pille det tun af der er ulovligt. Det er nok ikke den dyreste del af det.

    Man skal ikke fryde sig, men jeg håber da han får bilen lavet lovlig og så synet. Det er trods alt ikke kun hans eget liv der er til fare, hvis der er nogle ting i vejen med ændringerne, hvis fx. undervognen er godkendt, så er det jo ikke noget problem, hvis han kan skaffe papirerne.


Kommentér på:
regler for syn af biler med special ud

Annonce