{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
943 visninger | Oprettet:

Moralsk forkert, men vi retter på folk {{forumTopicSubject}}

Det er sku da utroligt som folk til dags dato har ondt i røven over hvad andre gør.

Stiller han et spørgsmål som medføre en ulovlighed som at sætte en lille turbo på sin bil eller noget andet som kræver den skal om synes og betales afgift af så springer folk op af stollen og belærer ham om hvor forkert det er det som han har gang i. Mangle folk som har den samme bil interesse som ham her (fiktiv person) har tænkt tanken om man ikke bare kan montere en turbo og kan man slippe igennem med den i..

Man tør ikke tage chancen og hvis der så er en aom tager chancen følser man sig snydt for di man føler sig nødsag til at holde den std. da det er ulovligt og så skal ham her (fiktiv person) sku ikke gøre det man selv godt gad at gøre, men man bare ikke gør fordi man ikke vil være ulovlig.

Det er typisk at se folk er moralske hele tiden. men lad os sige de folk som sidder og er moralske har købt en bil privat og det viser sig at den er ulovlig ved syn og kun har 1 månede til at lave alle de ting som er ulovligt, me koster den krig så det har de ikke råd til, men de skal bruge bilen hverdag til job og da tiden til syn er ved at løbe ud så får de et tilbud om en syns mand som kan syne bilen selv om den ulovlig, men Lovlig nok i de bærende dele, så ender det med de vælger den løsning fordi di ikke kan se andre udveje og så er denne metode helt "iorden" hvis "bare" det er den eneste løsning.

Så folk tag lige de stillet sko af og kom ned på jorden til os andre og se det fra et andet perspektiv ind dit eget. Personen spørg om hjælp, men får det kun fra de få som tør sige deres mening ind imellem ALLE de folk som er hellige...

Jeg opforde ikke til folk skal snyde og køre i biler som er ved at falde fra hinanden, men til at se det fra mandens synspunkt og prøve at hjælpe ham for han ved sikkert godt det er ulovligt det han har gang i. Er bilen ved at falde fra hinanden er det klart så skal den ikke igennem syn, men fordi der er en intercoller eller et åbent luft filter i bilen eller gevind undervogn hvor han mangler sin Túv godkendelse så behøver man ikke belære ham med afgift og at han skal tage sig sammen osv..

Pointen er:

Folk der sidder og råber op i det fleste tilfælde selv ville vælge at snyde i den sidste ende hvis de var tunget til at bruge bilen og de ikke kunne nå det inden for frist perioden.

NB: Jeg har ikke nogle af disse problemmer som er nænt for alt på min bil er lavet med papir, men derfor kan jeg godt se det fra en andens syns vinkel...

Jeg tager måske helt fejl???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Moralsk forkert, men vi retter på folk
  • #1   20. mar 2010 du har ret (:

  • #2   20. mar 2010 personligt gider jeg ikke belære folk om hvorvide det de laver er elovligt eller ej, er ikke mit problem.
    spørger de til en ombygning som er ulovlig og som jeg kan svare på/give info om hvordan personen skal gøre det, så giver jeg gerne personen den info, dog med en sætning i stil med "du skal huske at ombygningen er ulovligt og ikke kan synes eller godkendes og at det kan få fatale konsekvenser hvis du køre galt og smadre noget/slår nogen ihjel," også kommer smøren om hvordan han laver det somregl. hvorfor jeg gør folk opmærksom på at det er ulovligt. jo, så føler jeg at jeg har min "ryg" fri hvis der skulle ske noget og han har lavet den ombygning som jeg fortalte ham om, da jeg har gjort personen opmærksom på hvilke konsekvenser det kan have for ham/hende.


  • #3   20. mar 2010 Det jeg snakker om her er at folk tit har ondt i røven over folk har en hurtigere bil og næsten ønsker for ham at det ikke kan laves for så har man en bil mindre at kæmpe imod nu man selv har brugt en masse penge på en ny bil som har alt og så har han en billig bil som er hutigere hvorfor skulle man så hjælpe ham når man selv har knoklet for at få en hurtig bil og så bliver det til en kommentar som:

    Betal afgift eller så kan du lære det eller køb en bil som kan holde til det..

    Hvorfor ikke bare svare på spørgsmålet? hvorfor gør det ondt at naboen har en bil som er hurtigere og overhaler dig hverdag og når hans bil så laver ballade så vil man ikke hjælpe hvorfor? Fordi hans bil er hurtigere og overhaler dig hverdag? Det plat..

    Det er klart at hvis folk har en bil som ulovlig og holder den ulovlig så er det op til folk selv at få den igennem syn eller noget så er jeg heller ikke meget for at hjælpe medmindre det er en bil til Dhb osv. Men fordi folk har et åbent luftfilter eller en gevinder under vogn som faktisk er godkend men personen ikke kan finde papir på så hjælper man heller ikke for hvis nu den blev godkendt så ville han overhale en igen...

    Det er klart er bilen fald færdig så giver man et råd som passer til det. Det er oki man siger husk lige det er ulovligt eller det ville være en mulighed at betale afgit, men hvorfor kun skrive: Betal afgift, eller pil det af??

    Er det gode råd?

    Råd i min verden er vejledene. Ikke hån blandet med selv tilfreds stilse over hans bil ikke kan køre eller komme igennem syn..


Kommentér på:
Moralsk forkert, men vi retter på folk

Annonce