{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.374 visninger | Oprettet:

Motip spraymaling? {{forumTopicSubject}}

Hej Bg.

Har besluttet mig for, at jeg vil lave rust på bilen her i påsken så jeg kan se, at få den "forårs-klar". Men når jeg nu har fået fjernet rusten og givet det grunder m.m., så skal den jo også males i bilens originalfarve igen, så det kommer til at se pænt ud. Så er jeg blevet lidt i tvivl om jeg skal køre den til autolakerer eller om jeg selv skal bruge Motip's spraymaling (i bilens farve).
- Bilen er snart 20 år gammel, så lakeringen behøver ikke at være perfekt, dog skal det bare se acceptabelt ud, for ved godt at det bedste resultat fås hos en autolakerer.

Hvad havde i gjort og hvad er jeres erfaringer med Motips maling? Har i evt. nogle billeder hvor det er blevet brugt eller en guide til hvordan man får det bedste resultat?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motip spraymaling?
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #1   26. mar 2010 Jeg fik sidste år lidt rust angreb rundt omkring, og brugte motip til at male med, og syns selv det er PÆNT svært at se forskel den dag idag smiley
    Man skal bare male det rigtigt, så skal det nok blive acceptabelt


  • #2   26. mar 2010 Mr. Christiansen:
    Det lyder godt, hvordan var din "malemetode"?

    HARTMANN$ LAK-guruen:
    Har absolut ikke flere tusind kroner til lakering i øjeblikket, så derfor jeg tænkte lidt på spraymaling. Jeg skal have malet bagerste skærmkanter, et par dørbunde og lidt småt under håndtag og ved baglygte. Så ikke noget voldsomt.

    Ville det se pænest ud, hvis jeg malede hele bagskærmen f.eks. istedet for kun, der hvor rusten har siddet? Tænkte lidt på om man ville kunne se malerkanter efter afdækningstapen o.lign, hvis man kun malede ved rusten istedet for hele bagskærmen?

    Når nu du er autolakerer, kan du så ikke give et ca. bud på hvad det ville koste at få malet hos prof? For ovennævnte steder? Som sagt så er det bare lidt småtteri...


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #3   26. mar 2010 En masse tynde lag smiley

  • #4   26. mar 2010 HARTMANN$ LAK-guruen:
    Okay, mange tak for hjælpen smiley

    Mr. Christiansen:
    Hvilken slags rustbeskytter samt grunder brugte du? brugte du klarlak til sidst og malede du kun lige ved rusten eller hele området, som nævnt ovenover? Kan man se malerkanter?


  • #5   26. mar 2010 hvad farve er det er det metal eller alm

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #6   26. mar 2010 Ik en eneste maler kant, og brugte motips egne grunder mener den var rød.
    Og malede et lille stykke udover, da det er lettere at skjule overgangen på den måde


  • #7   26. mar 2010 Det er metallic...

  • #8   26. mar 2010 Mr. Christiansen.
    Jamen så er det jo værd at overveje og prøve.. Når du siger at du "malede et lille stykke udover", sleb du så den lak du malede udover eller malede du bare? For kan det ikke skalle af hvis man bare maler det?


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #9   26. mar 2010 Sleb klarlakken af med noget korn 800 våd papir,
    hvis du ikke er 110% sikker på hvordan og hvor ledes, så gør det et sted som er svært at se smiley


  • #10   26. mar 2010 Ok, mange tak for svarene, de har været til stor hjælp! så må jeg lige overveje lidt nærmere om hvad jeg skal. Go weekend forresten! smiley

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #11   26. mar 2010 Tak og i lige måde da smiley

    Btw lad din bil stå i solen og væk fra vinden inden du skal male, på den måde er metallet ikke koldt, og din maling vil ikke rende lige så let


  • #12   26. mar 2010 Lyder sku' som en god idé... Må jeg huske! Takker endnu engang smiley

  • #13   26. mar 2010 hvis du har en kompressor så vil den bedste løsning være at du maler det på traditonel vis specielt hvis det er en del du skal male

  • #14   27. mar 2010 Ja ved det godt, men det er dog kun lidt hjørner og kanter, der skal laves.. Så derfor jeg tænkte på spraymaling... smiley

  • #15   27. mar 2010 hvis du maler med spray maling og det er metallick så er det specielt svært
    normalt skal der klarlak på efter basen det er meget nemt hvis du maler med sprøjte da basen tørre meget hurtig og når du ligger klarlakken på bag efter og vandsliber og polere det så kan det med lidt træning blive sådan at det ikke kan ses og hvis du har lyst til at lære det så kan du nemt starte med en billig kompressor og en billig sprøjte fra harald nyborg har du et lille værksted/garage du kan sprøjte den i
    hvis du vælger at sprøjte den med en sprøjte så kan du skrive til mig så skal jeg guide dig igennem hvordan du gør trin for trin
    jeg har malet biler i ca 10 år med speciale i custom/special lakker


  • #16   28. mar 2010 Dan R.

    Ok, skal muligvis have fat i en kompressor, så kan det være jeg lige så godt kan skaffe sådan en pistol også. Men mange tak for tilbudet - vil da skrive til dig hvis jeg går istå smiley


  • #17   28. mar 2010 det billigste for dig vil være at finde en maler så kan du sikkert købe de matr du skal bruge i de ca mængder du skal brug og kan sikkert få det orange sprøjten kan du købe hos harald til 100-150

  • #18   28. mar 2010 ok, prøver lige at finde ud af noget.. takker! smiley

Kommentér på:
Motip spraymaling?

Annonce