{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.259 visninger | Oprettet:

Hvilken bil med tanke på gensalg. {{forumTopicSubject}}

Hey folkens.

Jeg sidder og skal vælge mig en bil, og nu er jeg ikke god til at beholde en bil i mere end 2 år, så hvis man har i tanke på værditab, hvor populær bilen er og hvordan folk ser på den efter den runder de 100.000 kilometer, hvilken af disse modeller ville i så selv købe:

Fiat Bravo 09 1,9 MTJ 120 Dynamic Evo1 5d?
Opel Corsa 09 1,3 CDTI 90 Sport 3d?
Kia Pro-Cee´d 08 1,6 CRDi Sport 3d?
Seat Ibiza 09 1,4 TDi ecomotive 5d?

Alle har AC og alle har fartpilot. Alle er selvføl Diesel. De har også alle kørt det samme, 18.000, dog har Seat kørt kun 5000.

Jeg hælder selv mest til Fiat Bravo, da dens motor har et godt ry og Fiat har fået lavet sig en rigtig flot bil som holder i design i mange år frem.

Giv gerne en grund til hvad i ville vælge.

God tirsdag til alle.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken bil med tanke på gensalg.
  • #1   20. apr 2010 jeg vil også tage en Fiat Bravo, hvis det var mig

  • #2   20. apr 2010 udelukkende med tanke på gensalg ville jeg vælge seat da de tyske biler generelt taber mindst i værdi når du køber brugt.

    vil ihvertfald holde mig meget langt væk fra den kia


  • #4   20. apr 2010 ville helt sikkert tage seat ..
    tysk kvalitet går du aldrig gal med, og ved der er mange der tænker det samme som mig. så den vil også være nem at komme af med.
    så det ville helt sikkert være mit valg smiley ..


  • #5   20. apr 2010 fiat plejer at tabe mange penge hvilket er generelt for de franske biler.

    Personligt ville jeg nok gå efter pro ceed eller seat'en hvis du vil have det mindste værdi tab smiley


  • #6   20. apr 2010 for langsom smiley .

  • #7   20. apr 2010 Lars K<<<<< FIAT er sku da italiensk mand smiley Men ja, jeg havde taget SEAT. Ikke fordi jeg synes den er noget særligt overhovedet, men af dem du har nævnt, vil den tabe mindst værdi. Endnu bedre er det dog med en Toyota Yaris D-4D. Den have jeg helt klart købt istedet. De går iøvrigt nærmest aldrig i stykker,

  • #8   20. apr 2010 Uhh Lars, der fornærmede du sikkert en masse mennesker ved at sige den er fransk. smiley

    Havde også kigget på Toyota, men kan bare ikke lide den bil, der skal jo også være en fornøjelse og glæde ved at sætte sig ind i sin bil, må ikke bare tænke praktisk i alt. smiley

    Men indtil videre, Seat good, og Fiat bad. Af de biler synes jeg selv Fiat ser bedst ud og kører bedst, men på den anden side, 27 km/l i Seat´en, det er sq også noget man godt lige kan have i tanke.


  • #9   20. apr 2010 OO==[][]==OO 4ever ! - nå ja kartoffel kartoffel smiley

    Michael M - undskyld undskyld smiley


  • #10   20. apr 2010 Nej Toyota holder - MEN når sådan en diesel går i stykker koster det kassen, kender en 4 år/100.000 km yaris der lige har fået skiftet dyser (20.000 kr) - det hjalp ikke, så der skal en anden pumpe til som et eller andet skvat ved toyota mener skal koste 100K (!) det er fuldstændig sindssygt...

    Mange springer på diesel for at køre et par km længere litteren, men de er sgu dyre hvis de først går i stykker - man får ikke meget pumpe til under 30K...


  • #11   20. apr 2010 The Chicken * Ja der går vi så helt end i et andet emne, for det er nemlig også en ting jeg har haft oppe og vende ved mig selv en del gange. For ved at på en diesel, med deres teknik, så koster ALT lige pludselig en krig hvis det først går i stykker. Men hvis man kører 40.000 kilometer om året, så synes jeg det er værd at satse på at skidtet ikke går i stykker, for så er der seriøse penge at hente ved en diesel som bare kører. smiley Men kender også til nogle stykker hvor de græd hele vejen til banken pga en åndssvag lille del som skulle koste dem mere end hvad bilen var værd.

  • #12   20. apr 2010 seat

  • #13   20. apr 2010 The Chicken * - 20k for dyser ? 30k for pumpe ? jeg tror han bliver taget hårdt i røven, find den nærmeste merkonomen de kan gøre det MEGET billigere.

  • #14   20. apr 2010 Hva med den nye polo bluemotion? Kender kun seaten af de nævnte biler og den er lidt kedelig indvendig. http://www.volkswagen.dk/vw/personbiler/Polo/

  • #15   20. apr 2010 Ronni G: Det var faktisk også den bil jeg helst ville have, men prisen er for høj til hvad jeg kigger efter, men ja super fed bil, men jeg køber heller ikke nye biler, de skal bare 1 år gammel så det store hak har været der og taget det meste. smiley

  • #16   20. apr 2010 Fiat Bravo 09 1,9 MTJ 120 Dynamic Evo1 5d?
    Opel Corsa 09 1,3 CDTI 90 Sport 3d?
    Kia Pro-Cee´d 08 1,6 CRDi Sport 3d?
    Seat Ibiza 09 1,4 TDi ecomotive 5d?

    Jeg formoder det er biler i cirka samme prisklasse:

    Fiat: Den er billig i indkøb, men den taber også hurtigt værdi, den er ikke så kendt på det danske marked, så den kan godt være et problem at slippe af med.

    Opel: De har desværre stadig ikke det bedste ry, de kører udemærket, men bliver hurtigt kedelige. Ikke en bil jeg ville overveje.

    Kia: Den har fordelen mht. garantien, hvis den er passet med service, så har den mulighed for 7år/100.000km garanti. Men dernæst er den nok noget dyrere i vedligeholdelse end den sidste på listen.

    Seat: billig at købe, billig at køre i, lidt dyrere end VW at vedligeholde (min Altea XL var i hvert tilfælde dyrere end en Touran, grundet service for hver 15.000 km, samt generelt lidt højere reservedelspriser, selvom delene er ens).

    Jeg ville helt klar tage Seat af de nævnte modeller, men jeg ville også seriøst overveje alternativer som Skoda Fabia og den nye Polo, hvis du finder en demobil, eller forhandler dig lidt ned, så kan du være heldig at det kan betale sig i den sidste ende.


  • #17   20. apr 2010 FYI: demobiler giver ikke mange penge retur hvis den bliver totalskadet i forhold til en ny model

  • #18   20. apr 2010 Ang. ny vs brugt, så er der nogle forsikringsmæssige ting, hvis bilen bliver tæt ved totalskade, hvis man er første ejer, så får man en helt ny bil det første år, det gør man ikke som anden ejer.
    Derudover er der brugt et år af garantien, som på de nævnte biler ligger på 2-3 år, med undtagelse af Kia'en.

    Afskrivningen ser stor ud på en ny bil, men den er til gengæld meget billig i de første år, mht. vedligehold.


  • #19   20. apr 2010 Om 2 år er der stadig 3 års fabriksgaranti på Kia'en, hvis service er overholdt. Det betyder en forhandler ikke vil være bange for at tage den i bytte, da han dermed kan vidergive sin reklamationsret til Kia.
    Så en Ce'ed vil nok være bedst når man tænker på gensalg.


  • #20   20. apr 2010 Hvis det er med tanke på gensalg, så er Fiat`en klart den du skal holde dig fra - Som det nævnes ovenfor, så holder de tyske generelt et højt gensalgsniveau, men også populære biler fra mindre anerkendte mærker holder prisen godt. Tag f.eks. Suzuki Swiften, den holder prisen meget fornuftigt, da den stadig er utroligt populær, det samme kan jeg forestille mig ville gælde Kia`en.

    Mit valg ville derfor falde på enten seat`en eller Kia`en


  • #21   20. apr 2010 Selvom Kia'en har en lang fabriksgaranti, 7år eller 150.000 km: http://www.kiamotors.dk/garanti/

    Så har den ulempen at det ikke er et anerkendt mærke, og det kræver at den er vedligeholdt, og kørt til autoriseret service, hver eneste gang. Og hvis den kører mange km, så kan man også komme over denne garanti hurtigere.

    Jeg vil stadig mene at Seat'en vil holde prisen bedre, og endnu bedre hvis det er en Skoda eller en VW. Igen fordi det er det folk kender, og det er anerkendt.

    Jeg ville personligt ikke købe Kia'en, men den må være faldet lidt i pris, efter den faceliftede model er kommet.


  • #22   21. apr 2010 Brian D: Hvem vurderer om et bilmærke er anerkendt? Der er vel ikke andre end Audi/VW folk der vrænger på næsen af de koreanske bilmærker. Og som regel er det pga. manglende viden og fordomme de gør det.

  • #23   21. apr 2010 Jesper P - det er muligt det er fordomme der gør det, men det er rimelig tydeligt på bilbasen f.eks. at se det de tyske biler der holder prisen bedst.

  • #24   21. apr 2010 Lars K. Husk at tage med, at udgangpunktet, altså nyprisen er væsentligt meget højere, ikke unormalt at en tysk familiebil kan koste dobbelt op af en koreaner - Set i det lys er jeg ikke sikker på at de holder prisen væsentligt meget bedre!

    Du kan jo få en koreaner til omkring 200-250K og Passaterne, til sammenligning, koster jo gerne et sted mellem 400 og 500K


  • #25   21. apr 2010 i dette tilfælde koster kia pro ceed 230.000 og seat ibiza 175.000 smiley (taget fra bilbasen.dk)

  • #26   21. apr 2010 Lars K: Med samme udstyr og samme motorkraft??

  • #27   21. apr 2010 Jesper P - de biler han har kigget på er disse Kia Pro-Cee´d 08 1,6 CRDi Sport 3d?
    Seat Ibiza 09 1,4 TDi ecomotive 5d? Dem gik jeg så ind og fandt hurtigt på bilbasen for at se om tyskeren virkelig kostede 100% mere end koreaneren, det gjorde den ikke i det tilfælde. Hvis man vil gå mere i dybden med den undersøgelse er i velkomne til det smiley


  • #28   21. apr 2010 Jesper P >> At et mærke er anerkendt betyder at de fleste ikke har nogle fordomme mod det. Skoda er ved at blive anerkendt, men har bestemt ikke været det længe. Lada er stadig ikke anerkendt, men de fleste europæiske biler er anerkendte.

    *Hamsteren* - Et pelsdyr med attitude! & Jesper P>> Man kan ikke altid sammenligne bilerne direkte, det kan godt være du kan få en Kia Magentis til det halve af hvad en VW Passat koster, men får du samme bil ud af det?
    Her ville jeg sige nej, for Kia'en er næsten umulig at slippe af med, teknikken er meget ældre, og den kører som en vandseng set i forhold til. Ikke at Kia'en ikke er en fin bil, men den er ikke med i mange salgsstatistikker.

    Dertil vil jeg heller ikke mene at man kan sammenligne en 08 Kia Pro_Ceed med en 09 Seat Ibiza. Ibiza er nyere, men er også en mindre bil, både i størrelse og motorkraft, men den har en mere økonomisk motor.

    Om de tyske biler holder prisen bedre, det kommer an på hvordan man ser det. De dyreste biler koster selvfølgelig mest når man tænker kroner og øre, men procent-mæssigt kan det være en bedre investering.
    Men alt andet lige, så har du færre penge at miste på en bil til 200.000 kr op mod en bil til 400.000 kr.
    Det samme gælder alle bilerne på gule plader, de er billige i indkøb, og du mister ikke så meget på dem, da de kun koster det halve (cirka). Men der er så en større udgift på dem, og de mister procentmæssigt hurtigere værdien.

    Mht. Kia vs. Seat, så skal de til service med næsten samme intervaller, men undersøg priserne på service, forrige gang jeg kiggede bil opvejede jeg selv fordele og ulemper, og det viste sig i det givne tilfælde at den koreanske bil var dyrest at vedligeholde, fremfor den tyske bil jeg ellers kiggede på.

    Helt sikkert ville jeg vælge Seat'en hvis det skulle være med tanke på gensalg, men hvis det var for at have det sjovt i en bil, og man skulle have den de næste 5-10 år, så kunne man overveje den større Pro_Ceed, men personligt ville jeg vælge Seat'en alligevel.

    Men som sagt der er alternativer, som også er nemme at sælge, de franske biler er som regel altid populære, men på et tidspunkt falder de hurtigt i pris, det vil dog typisk ikke være indenfor de første 2-4 år.

    Men ja, der er mange fordomme, jeg syntes Kia er en fin billig bil, men med tanke på gensalg, indenfor en overskuelige årrække, så ville jeg aldrig vælge en Kia.


Kommentér på:
Hvilken bil med tanke på gensalg.

Annonce