{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.116 visninger | Oprettet:

Ny bil, men hvilken? {{forumTopicSubject}}

Da mit kørselsbehov er blevet mindre det sidste år, og jeg i det hele taget ikke har brug for sådan en stor bil som jeg har nu, er jeg på udkig efter en lidt mindre bil.

- Det skal ikke være en helt lille økobil, men noget i Golf-klassen, eller deromkring
- Den skal have lidt motor, dvs. ingen små 1,0 osv.
- Må gerne være en GTI eller med turbo osv.
- Helst benzin, men diesel kan godt komme på tale.
- Jeg er åben for det meste, men jeg har dårlige erfaringer med italienske og franske mærker, så disse bør undgås
- Ingen gule plader

De skal helst ikke være over 5-7 år gamle, og budgettet er 150.000 kr.

Pt. hælder jeg selv meget til en Mazda 3 1,6 eller 2,0, og jeg var faktisk et pubeshår for at have købt sådan en, sidst jeg skiftede bil . Opel Astra H 1,6 eller 1,8 er jeg også lidt vild med. For lige at give jer en idé om hvad jeg kigger på!

Og i behøver ikke at skrive "køb min" osv., for den vil under alle omstændigheder blive købt hos en forhandler smiley

Hvad kan i anbefale?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny bil, men hvilken?
  • #1   8. maj 2010 min kammerat har en mazda 3 1.6 og det er virkelig en fantastisk bil at køre i! den er super fræk at kigge på, masser af plads, rimelig valg af udstyr. helt sikkert en jeg ville kigge nærmere på. i mit tilfælde så diesel versionen, da jeg kører langt.

  • #2   8. maj 2010 Jamen jeg er også helt vild med den bil. En af mine kammerater er Mazda-forhandler, så han har dem som firmabil. Det er virkelig en lækker vogn, og så er det jo japansk kvalitet. Jeg synes dog at de er ret dyre, hvis det skal være med den rigtige motor og udstyr.

  • #3   8. maj 2010 Hmm, har jeg mon sat kravene for stramt, siden ingen byder ind :)?

  • #4   8. maj 2010 en corolla e10 1.6 gsi eller carina e, godt nok noget i den billigere ende men evigheds maskiner smiley en kammi's far har haft købt en carina e fra ny af dengang med en 1.6 motor i og den har rundet de 700.000 km på original motor. så nogle penge at spare så kan du altid spare sammen til noget rigtig legetøj som en supra audi s6 eller noget lign smiley

  • #5   8. maj 2010 Ja såden en Mazda går man sku aldrig galt med.. der har sku aldrig været noget med min gamle 626..

  • #6   8. maj 2010 Kan se du skriver du kun køber hos forhandler.. Men tjek evt. min seat leon. 1.9 tdi med 150 hk standard. Kan være du kan finde noget ligende hos en forhandler. Er ihvertfald en sjov og økonomisk bil.

  • #7   8. maj 2010 ja de er ret dyre hvis man vil have den med mere end 1.6 liters motor. men igen hvis du køber en bil i den prisklasse, så er det vel oz meningen du skal have den i mange år?

    fx den seat Simon har, er da oz et super køb! god motor, økonomisk, fed kabine, og så er der plads til lidt af hvert.

    men du kan da prøve at tage ud til din kammerat og spørge om du kan få en tur i en mazda 3?


  • #8   8. maj 2010 hva med den nye corsa?

  • #9   8. maj 2010 Corolla E10 og Carina E er alt for gamle. De skal helst fylde budgettet ud. Altså de skal være så nye som muligt, inden for det budget og de krav jeg stiller smiley

    Sådan en Seat er spændende ja, men jeg synes næsten det er synd at have en så stor dieselmotor, da jeg sjældent kører så langt, at man kan varme en dieselmotor ordentligt igennem. Og jeg holder på at den skal købes gennem forhandler, da jeg skal bytte Saaben ind, desværre.


  • #10   8. maj 2010 Corsa D har jeg også kigget op sidst jeg skiftede bil, men jeg synes den er for lille, og så bryder jeg mig ikke rigtig om gearskiftet på den.

    Har ellers tit kigget på sådan en 1,6 GSI med 150 HK, selvom de er svære at finde til den pris.


  • #11   9. maj 2010 ja sån en GSI havde jeg oz i tankerne. tror de kører super godt! smiley
    har ham forhandleren ikk noget spændende?


  • #12   9. maj 2010 Jeg ved endnu ikke hvilken forhandler det bliver. Jeg leder jo stadig efter bilen jeg skal have, så det er ikke til at vide hvem det bliver.

    Det jeg leder efter er en nyere og mindre bil, som jeg kan beholde i længere tid.


  • #13   9. maj 2010 du kan altid prøve den mazda 3 smiley

  • #14   9. maj 2010 Hvis jeg var dig ville jeg tage ud i et bilhus, f.eks. i Silkeborg og slentre en tur igennem og se hvad der stod derude. Måske få en prøvetur eller 3 smiley

Kommentér på:
Ny bil, men hvilken?

Annonce