{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
322 visninger | Oprettet:

Garanti ved brugtbilforhandler? {{forumTopicSubject}}

G'aften. Er der nogen der har styr på det med garanti ved brugtvignforhandlere?
Det er nemlig sådan at min Astra som jeg købte for lidt over to måneder siden, gik fuldstændig kold på motorvejen lige uden for Herning. Den gik bare ud og da jeg kiggede under hjelmen var hele den ene side af blokken smurt fuldstændig ind i olie, så jeg fik den hentet igår aftes og satte den ovre ved mekanikeren med et fint brev i forruden. Jeg har ingen anelse om hvad der er sket, eller hvordan det er sket. Har ikke villet pille ved noget da det gerne skulle gå under garantien.

Så nogen der har en idé om jeg skal kræve at han laver det under garantien, eller om jeg selv må punge ud? Evt. nogen der har et link til en side hvor der står noget?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Garanti ved brugtbilforhandler?
  • #1   1. nov 2005 Der er ALTID 6 måneders fuld garanti, uanset hvad forhandleren siger. Hvis det da ikke er en fejl ejeren af bilen kan drages til ansvar for.

  • #2   1. nov 2005 hehe jeg havde det samme problem med min pga en kobling og noget andet som han sagde der var i bilen som ikke var der alligevel, men lille ladne idiot jeg købte den af var så hård hele tiden når man snakkede med ham i tlf. men så mig og en kammerat kørte ned og besøgte ham og vupti så var han ikke så hård mere

  • #3   1. nov 2005 Super at i svarer så hurtigt. Tak for det :).
    Men der skulle vel ikke være en der evt. kendte et link hvor der står noget om det?


  • #4   1. nov 2005 Det er op til forhandleren selv......

    Vi giver 3 eller 6 mdr garanti


  • #5   1. nov 2005 "Det er op til forhandleren selv......"

    Yeah right, tror lige du skal nærstudere købeloven een gang til hvis du er forhandler...


  • #6   1. nov 2005 det 1. halveår skal sælger bevise at fejlen ikke var der ved slaget (umuligt)
    det 2. halvår skal køber bevise at fejlen var der ved salget(umuligt)

    så reelt har man et halvt års garanti, hvor der ikke bør være noget bøvl fra sælgers side..


  • #7   1. nov 2005 Garentinen er til at lukke op og skide i.
    De kommer altid med noget der lyder folt, men de finder altid en smutvej når uhældet er ude.

    Bare min mening


  • #8   2. nov 2005 Fandt sgu noget på Forbrugerrådet's HP efter mit net var kommet op og køre igen:


    Bil - købe brugt fra forhandler
    Forbrugervejledning

    Du har to års reklamationsret i følge købeloven. Det gælder også, når du køber brugt

    Når du køber brugte ting hos en forhandler, har du altid to års reklamationsret. Sælgeren kan ikke omgå denne regel ved at skrive "Uden garanti", "Købt som beset" eller lignende. Hvis sælger har givet garanti i en kortere periode, f.eks. 3 mdr., gælder reklamationsretten alligevel i to år.

    Hvad betyder reklamationsretten
    Reklamationsretten betyder, at du som køber har krav på gratis at få repareret de fejl, der er ved en vare. Hvis sælger ikke kan reparere, kan køber kræve at få sine penge igen, mod at levere varen tilbage.

    Hvad kan du reklamere over?
    Ved brugte ting skal fejl og mangler vurderes i forhold til bl.a. alder og pris. Det har også betydning, hvordan varen har været beskrevet i annoncer m.m. Der er forskel på, om en brugt bil er omtalt som "Perfekt mekanisk stand, fremtræder som ny" eller der er skrevet "Bilen kræver nogen istandsættelse, skal synes af køber".

    Hvis de enkelte fejl og mangler er tydeligt beskrevet før købet, kan du naturligvis ikke reklamere senere. Står det udtrykkeligt, at bilen skal have nye bremser, kan du ikke senere kræve at sælger betaler for dem. Du kan heller ikke reklamere over mangler, som umiddelbart kan ses ved købet, f.eks. ituslåede ruder.

    Du kan kun reklamere over fejl, der eksisterer ved købet. Fejl der opstår som følge af senere almindelig slid er ikke omfattet af reklamationsretten.

    Hvis du ikke kan blive enig med forhandleren, kan du i mange tilfælde klage til Forbrugerklagenævnet


    Skulle man ikke mene at hvis han brokker sig, kan jeg henvise til den side hvor jeg fandt det? Det er jo trods alt ikke over hverken 6 eller 3 måneder siden jeg købte den.


  • #9   2. nov 2005 Pheew smiley Det var slet ikke så galt som jeg troede. Det var bare benzinpumpen der var stået af, så der var slet ikke noget at tude sådan over. Og ham den lille forhandler jeg købte den ved var flink og rar, slet ikke noget brok.

  • #10   2. nov 2005 da jeg købte min Mondeo, fik jeg 100% garanti på 3 måneder.. en måned efter var det galt med udstødning og blinklysene, men idioterne sagde at de ikke reparerer sådan nogle "småting" .. Damn jeg blev gal!!!

Kommentér på:
Garanti ved brugtbilforhandler?

Annonce