{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.174 visninger | Oprettet:

Bil problem motor. {{forumTopicSubject}}

Hej BG, Jeg har en Suzuki baleno 1,3 fra 1997.
Problemet er at den er svær at starte, men når den endelig er startet hukker motoren/ går ikke rent, når man giver gas fra 1000 rpm til 3500 rpm. men efter 3500rpm køre den fint i motoren.
Den har været til mekanikeren han troede det var den lille styreboks der var problemet, men det viste sig så han tog fejl, så sugede han noget olie ud af en slange og det hjalp lidt, men så begyndte den på det igen.
Så er der os et problem med at den bliver utrolig varm motoren, den køler slet ikke ned.
nogle der har en idé?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil problem motor.
  • #1   28. jun 2010 wow bil problem her på bilgalleri ? smiley

    hehe..

    den bruger ikk vand og olie ? du siger godt nok du har været til en mekaniker så han ville vel ligge mærke til det hvis det var noget toppakning ? smiley


  • #2   28. jun 2010 Hehe ja wow smiley
    Jeg ville os tro at toppakningen var dårlige, evt. en revne i en af vand/olie kanalerne som du mener, men nej han har ikke sagt noget. smiley


  • #3   28. jun 2010 zach

    okay, har han prøvet at lave en tryk prøve ? eller har du slet ikk været tilstede ? hehe

    men altså, det skulle da være sjovt hvis en mekaniker ikke skulle tjekke op på det!

    ved ikke hvad det ellers kunne være, udover forkert tændning


  • #4   28. jun 2010 Nej jeg var der ikke, tror ikke han har lavet en kompressions test.
    men det må nok være toppakningen efter han hade flydt nyt olie/oliefilter, kørte den 1000/2000 km så var der ikke så meget olie tilbage, men hvorfor køler den slet ikke ned temperaturmåleren er helt op i det røde felt, kan det vare en termostat af en ting der ikke virker? smiley


  • #5   28. jun 2010 hvis motoren er utæt, også med vand så køler den jo ikke rigtigt, så tror at det er et rigtigt godt tegn på at der skal laves toppakning hehe


  • #6   28. jun 2010 den bruger jo olien, og nu mindre olie der er nu varmere bliver motoren, da den mangler smørrelse smiley

  • #7   28. jun 2010 Ja det jo self rigtigt nok men, når du tjekker pinden til olien ser det fint ud.
    mekanikeren mente der skulle ny motor.
    den har alligevel gået 265000. hvilket jeg synes er pænt af den bil, men da det kun er ældre mennesker der har haft den, tror jeg den er pænt sode til, den skal nok ha nogle tæsk smiley eller noget af det du hælder i benzinen som skulle rense motoren.


  • #8   28. jun 2010 ja hvis motoren er sodet til kan Bell add sikkert hjælpe lidt på det... nu har min nissan kørt 255.000... den bruger ingen olie... så tror da seriøst at du skal ha lavet en kompressionstest... jeg ku heller ikk forestille mig at din pakning er ALT for god mere... men det er jo altid let for en mekker at sige at den nok skal ha en ny motor da han regner med at han sikkert får opgaven... men prøv en anden mekker og se hvad han vil sige...

Kommentér på:
Bil problem motor.

Annonce