{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.870 visninger | Oprettet:

Stoppet af politiet :D {{forumTopicSubject}}


Det er sket så mange gange før, at man blir stoppet af politiet, men denne her historie er ret sjov.

Skulle nok kun køre noget der svarer til 300meter fra hvor jeg bor og hen til en tankstation, havde så en kammerat med.

I et chikane anlæg holder jeg så tilbage for en panservogn og de kører forbi mig, men som altid kigger man jo lige i bakspejlet, for det kunne jo være at de så noget de mente var ulovligt på dytten.. Og ja rigtigt nok, så vender de sgu om..

PIS tænker man så, endnu en bøde på 500 pga. Xenon eller noget andet!

Betjenten ber så om kørekort som altid, og jeg stiger ud af bilen og betjenten kigger længe på mine fælg som stikker et godt stykke ud til skærmkanten.. Så kigger han foran på lygterne og til sidst på mine baglygter.. Eneste bemærkning han havde var at det var en fed bil.. Min kammerat derimod, havde så glemt at tage sele på (det havde jeg husket som altid) og han fik derfor bøde for at køre uden sele..

WOOOT tænkte jeg bare.. ! smiley top fun når de sikkert kunne ha smidt en bøde i nakken pga. diverse ting der ikke er efter deres hoved... Og tror det er første gang jeg er blevet stoppet hvor de er mere interesseret i at give en af mine passagerer en bøde end mig.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stoppet af politiet :D
  • #1   1. jul 2010 nice. har selv prøvet de har standset mig fordi de synes min var nice. de ved man bliver pisse nervøs, men det sq meget sjovt bagefter at de bare ville se ens bil smiley

  • #2   1. jul 2010 Jeg har aldrig fået en bøde i silviaen (7-9-13), og er da blevet stoppet en 10-15 gange i den efterhånden, og man skulle da ikk mene at den er helt lovlig :-D.

    Det sgu dejligt at slippe engang imellem smiley


  • #3   1. jul 2010 Haha fed historie.. Men det er sgu utroligt at de ikke ligger mærke til den slags..

    En af mine venner er blevet stoppet, hvor panserne satte sig på hug foran bilen, og bad ham om at sætte fjernlys på.

    Det skal så sige han havde xenon i hele lortet, nærlys fjernlys & tågelys.. Så de fik en god gang xenon i hovedet, og lod ham køre..


  • #4   1. jul 2010 Jeg så en politi bil med to betjente som hjalp et par unge drenge med at jumpstarte deres BMW :D, de, politiet, er jo også mennesker smiley

  • #5   1. jul 2010 god historie...

    men tager du bilen for sølle 300 meter ??? hehe dovenskaben længe leve smiley


  • #6   1. jul 2010 hmmmm din ven burde ikk ha fået en bøde...
    hvis du er ude og køre og har max 500 meter mellem "hvert" stop er det ikk påkrævet at bruge sele og det er fuldt ud lovligt... og samtidig *MEGA sjovt at smide den i fjæset på dem hehe


  • #7   1. jul 2010 @Dennis: Nu målte jeg ikke lige op hehe smiley men hvis det er sandt, kan du så referere til hvor det står ? evt. link. Kan jo være han kan slippe.


    Nah ikke så meget med dovenskab at gøre, skulle faktisk i vaskehal og så kunne man lige æde på cafeteriet samtidigt med.


  • #8   1. jul 2010 Dennis D... kan du ikke lige vise mig hvor det står

  • #9   1. jul 2010 @Dennis D:

    Hvor har du hørt det henne? Jeg tror sku at det er lige meget om du så har tænkt dig at køre 1 eller 1000 meter. Ingen sele = bøde.


  • #10   1. jul 2010 Dennis det gælder da kun hvis det er erhvervskørsel så vidt jeg husker. Taxa'er, busser osv.

  • #11   1. jul 2010 Pligten til at bruge sikkerhedssele gælder ikke ved erhvervsmæssig kørsel med lav hastighed. Hvis du under kørslen ofte skal stige ind og ud af køretøjet, og afstanden mellem de enkelte stop ikke overstiger 500 m, behøver du ikke at bruge sikkerhedssele. Det gælder fx inden for postvæsenet, politiet, forsvaret og hyrevogne.

    så den var ikke gået Dennis smiley


  • #12   1. jul 2010 Hvis nogen har interesse i at læse bekendtgørelsen om fritagelse for brug af sele:

    http://retsinformation.w0.dk/Forms/R0710.aspx?id=2298&exp=1


  • #13   1. jul 2010 Havde det lidt sjovt med politiet nytåret 2008-2009

    Havde lige været nede ved det lokale fyrværkeri salg og hente en masse tomme kasser m.m. som skule på genbrugspladsen .. Havde godt set at de holdte lidt væk i civil vognen (Renulten)

    Og self køre de jo efter mig da jeg køre derfra ..
    Stopper mig lidt længere nede af gaden og beder om kørekortet.. Efter de havde set den spurte betjenten om han måtte se hvad jeg havde bag i bilen .. self måtte han det
    Kunne godt se at han lyste helt op da han så alle fyrværkeri kasserne.. Men smilet forsvandet ret hurtig da det gik op for dem at det bare var de tomme kasser.
    Efter det så blev bilen ellers gået grundig igennem lys osv. bøde for et eller andet skulle jeg åbenbart have.. Det lykkedes ham dog ikke

    Er også blevet stoppet af det norske politi som bad om at se førekortet.. De fik så mit førekort til Billund komune (taxa kort) Den mente han dog ikke man måtte køre bil på .. Grinte så lidt af ham og spurte om han ville se mit kørekort ..

    Da de så fik forklaringen på førekortet så fik de ellers en god lille griner og vi fik lov at køre videre


  • #14   1. jul 2010 Førerkort - kørekort hahahahaha smiley

  • #15   1. jul 2010 Jeg skulle ind og tanke min Commodore, der kom også en betjent, og stak hans fede hovede ind, og sagde, hold da kæft den er fed.
    Han stod og snakket i 15 min, om sådan en bil havede han også haft engang.
    Hold da kæft han snakkede og snakkede.


  • #16   1. jul 2010 Hvad for en bil blev du stoppet i?

  • #17   1. jul 2010 fed historie!!!! gætter på din ven er godt muggen over det hehe

    til DHB i år kom politiet forbi rulle feltet mens min bil var på. og da den blev kørt ned stod de lige foran den og den havede tågelygterne tændt med xenon 6000 k i og den havede jo osse opc stremer i foruden. og så sagde de bare til mig...når det er en opc du har dig der. er det ikke dem med org turbo på? og så svartet jeg jo det helt rigtigt. og lukket så op så de kunne se motoren. og så spøger den ene betjendt hva den der sidder der (blow off ventilen) er det ikke den der gir den der pift lyd + hvor jeg så svare igen jo det helt rigtigt. okay sagde han så. og så fik jeg bare afvide det var da en fin bil. og andet sagde de ikke til mig hehe osse ret heldigt synes jeg selv


  • #18   1. jul 2010 Jeg er aldrig i mit liv blevet stoppet af politiet i en personbil. Har oplevet det 1 gang i en lastbil, og der var det ALLE der blev stoppet så det tæller ikke.

    De glor, men de stopper mig aldrig.


  • #19   1. jul 2010 Nu er det jo heller ikke alle betjente der er idioter og bare VIL dele bøder ud fordi man er en ung "fartbølle".. Er mere overbevist om de ikke gider papirarbejdet når de kommer tilbage på stationen, for så kunne de ikke lave andet end at sidde ved skrivebordet..

  • #20   1. jul 2010 Kan godt være det kun gælder erhverv.... Har bare en ide om at det oz gælder privat.... Kan ikk huske hvor det står.... Men fik det at vide da jeg kørte for GLS og Xpressen... Men kan se om jeg kan finde det.... Vil ikk love noget... Ellers findes der HELT sikkert en vognmand der ved det hehe

  • #21   1. jul 2010 Kan godt være det kun gælder erhverv.... Har bare en ide om at det oz gælder privat.... Kan ikk huske hvor det står.... Men fik det at vide da jeg kørte for GLS og Xpressen... Men kan se om jeg kan finde det.... Vil ikk love noget... Ellers findes der HELT sikkert en vognmand der ved det hehe

  • #22   1. jul 2010 Honda .

    Kørekort hedder førekort på norsk .. Førekort er noget man får i DK når man køre taxa


  • #23   1. jul 2010 Det gælder kun erhverv.

    Jeg har kørt med Hjem-Is i lidt over 4 år, og jeg tog selen på, når jeg skulle køre længere strækninger. Men jeg tog den altså ikke på, når jeg var midt på min rute.


  • #24   1. jul 2010 Erik A: Det skal man også have når man kører lastbil med tachograf, der skal man dog bare lige give 500 kr. for det smiley

  • #25   2. jul 2010 Lasse Leon4 1,8T til salg

    Det er bare ikke helt same førekort

    Førekortet ved taxa gælder for en komune .. en slags bevis på at du kan finde rundt i den komune .. Selv har jeg til Kolding og Billund .. Oven i det så har jeg køreseddel til Buskerud fylke i Norge


Kommentér på:
Stoppet af politiet :D

Annonce