{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
903 visninger | Oprettet:

Bilkøb i udlandet/kørsel i Danmark??? {{forumTopicSubject}}

Nu går jeg og overvejer at finde mig et værelse i Nordtyskland, fx. Flensborg. Jeg regner med at skifte min folkeregisteradresse dertil, og så bo der "for det meste"..
Men nu er det sådan at jeg studerer i Danmark, og det skal jeg gerne fortsætte med.
Her er så lige et par af mine vigtigste spørgsmål:

1: Må man købe en bil i Tyskland med tyske plader, og alligevel bruge den i Danmark? Altså sådan at den er indregistreret og forsikret i Tyskland.

2: Kan man få noget kørselsfradrag igennem skatten?

3: Kan jeg stadig få SU?

4: Er der nogen der kender nogle gode sites med biler til salg i Tyskland? helst fra både private og forhandlere:)

5: Et par links til nogle Tyske forsikringsselskaber hvor man online kan udregne en ca. præmie. Eller hvis nogen har en ide om priserne i forhold til herhjemme.

6: Nogen der ved hvor man kan finde et værelse syd for grænsen, eller kender nogen der gør?

Det ville være fedt hvis nogen kunne svare på et par af spørgsmålene... Eller dem alle smiley

Mvh Ricky


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bilkøb i udlandet/kørsel i Danmark???
  • #1   16. feb 2004 1. Ja den må vidst bare kun være i landet 90 dage om året.

    3. Ja sagtens.

    4. www.mobile.de og www.autoscout.de

    Resten må andre klare smiley


  • #2   16. feb 2004 2: Du kan godt få kørselsfradrag, men det gælder kun til/fra arbejde. Der er ikke noget fradrag i forbindelse med uddannelse, men hvis du arbejder i nærheden af dit uddannelsessted, så får du selvfølgelig fradraget for det. Det kan anbefales at arbejde måske en time eller to daglig efter skole eller hvad det nu er og på den måde sikre sig fuldt fradrag.