{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.669 visninger | Oprettet:

Mustafa Ö
Mustafa Ö
Tilmeldt:
10. jun 2008
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 14

Køb af brugt bil - Reklamationsret {{forumTopicSubject}}

Hej alle,
jeg fik købt min bil sidste år i november måned fra en forhandler.

For et par dage siden begyndte vinduet på førersiden så at lave "knæk" lyde når jeg skulle få den op og ned. Nu i dag vil den slet ikke ned og det fortsætter med at lave de samme "knæk" lyde når jeg prøver.

Har også lagt mærke til at varmetrådene i bag vinduet virker meget langsomt og slet ikke som da jeg først havde købt bilen.

Når jeg læser diverse steder omkring reklamationsret synes jeg ikke jeg bliver 100 % afklaret omkring om forhandleren skal dække de her udgifter til en evt, reparation eller ej.

Er der nogen der ved om det kun er de første 6 mdr jeg kunne få det dækket eller om reklamationsretten også vil virke her?

Nogen vil nok sige at jeg bare skal kontakte forhandleren men vil helst undgå det indtil jeg bliver klog på mine rettigheder smiley

pft.

Musti


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af brugt bil - Reklamationsret
  • #1   17. aug 2010 Det står vel på din købsaftale fra da du købte den? ellers plejer det kun og være et halvt år.. hvilken bil er det? og hvor dyr var den?

  • #2   17. aug 2010 tror ikke der er noget at gøre end selv betale det

  • #3   17. aug 2010 Du har 2 års fuld reklamationsret, hvor du skal bevise at fejlen der er på din bil også var tilstede da du købte den. Indbygget i reklamationsretten er en 6 måneders forholdsregel, hvor bevisbyrden er omvendt, altså hvor det er forhandleren der skal bevise at fejlen ikke var til stede ved købet. Disse 6 måneder fungerer lidt ligesom en garanti, da det er meget vanskeligt for forhandleren at bevise noget.

    Da det er over 6 måneder siden du købte bilen, er det nok noget du selv kommer til at betale.


  • #4   17. aug 2010 Ved køb af brugt bil er der kun 6 måneder med mindre andet er påført købsaftalen! Så det er desværre selv op af egen lomme!

  • #5   17. aug 2010 Hej
    6 måneder og 18 måneder reklamationsret...........så da det er i november du købte bilen,er det egen regning nu.
    Reklamtionsretten efter de først 6 måneder bruges sjældent ved handel med brugte biler.Jeg regner med dette gælder en brugt bil ??
    Reklamationsretten bruges kun hvis forhandleren har lavet bevidst fusk med bilen eller haft kendskab til mangler ved bilen ,da du købte den.
    Mvh. Peter


  • Mustafa Ö
    Mustafa Ö Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 14
    #6   17. aug 2010 Steen L -> Der står ikke andet end at der gælder 6 mdr garanti og 2 års reklamationsret.. Det jeg er ude efter om reklamationsretten dækker de problemer jeg har nu?

    Jeg har ikke de store forventninger men alligevel skal man jo prøve.. smiley

    Og det er bare så f... irriterende at sådan nogle ting altid opstår når garantien udløber smiley


  • Mustafa Ö
    Mustafa Ö Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 14
    #7   17. aug 2010 Ok, tak for info gutter..

    Den må en tur på værkstedet så...


Kommentér på:
Køb af brugt bil - Reklamationsret

Annonce