589 visninger
|
Oprettet:
vw pasat 1.8 turbo {{forumTopicSubject}}
hej bg jeg skal ud og se på 1 vw pasat 1.8 turbo der har gået 330 er der noget man skal være opmærksom på ??? nogen der hved hvor meget den motor kan holde til at køre ??? da jeg syntes det km tal er noget højt
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
maj 2007
Følger: 32 Følgere: 95 Biler: 3 Emner: 298 Svar: 1.320
Men service hæfte skal være iorden. Turboen må ikke have slør, og motoren må generelt ikke ligne noget der er løgn, når du åbner hjelmen.
Derudover skal du tjekke om alt mekanik virker, elruder, elspejle, varmeblæser osv osv osv.
Har set disse motore køre MEGET mere end de 330.000km, så det kommer altså an på prisen, og hva det er for nogle km.
Hvis det er en bil som har kørt lange ture HVER dag, og ikke fået tæsk, og altid er blevet passet i service, så er de km der ingenting
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
maj 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 28 Svar: 77
maj 2007
Følger: 32 Følgere: 95 Biler: 3 Emner: 298 Svar: 1.320
-hvilket var tilfældet hos min Passat
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
Service-hæftet fortæller jo desuden intet om, hvordan bilen er blevet kørt.
2. Det er altså ikke kun motoren, du skal bekymre dig om. Den koster jo kun 10-15.000 at udskifte. Tænk dog på hele bilen. 330.000 km er sindssygt langt for samtlige dele i bilen, hvis den ikke er kørt pænt - ikke kun motoren.
maj 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 28 Svar: 77
sep 2005
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 7 Emner: 195 Svar: 1.769
paraplyerne var ved at være hårde så de var nok årsag.
jeg valgte dog at skifte hoved og plejelejer, stempelringe, paraplyer, slebet ventiler osv osv. alle lejer var faktisk rigtig fine ang slid.
men alt i alt blev der købt ind for små 7000 i stumper og nu ved jeg den kan køre langt igen..
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
maj 2007
Følger: 32 Følgere: 95 Biler: 3 Emner: 298 Svar: 1.320
Men hvis nu der er blevet brugt det samme værkstted i 10år, og køberen dengang var den samme, som den tidligere ejer på reg. testen, så kan man jo regne nogenlunde ud, hvordan bilen er kørt.
-Der er jo forskel om manden har været 30, eller 50 da bilen blev købt.
maj 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 28 Svar: 77
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
Man kan være heldig, men man kan lige så nemt blive snydt
Og det kan gå hen og blive en pænt dyr fornøjelse.
maj 2007
Følger: 32 Følgere: 95 Biler: 3 Emner: 298 Svar: 1.320
Den kører bare, og alt fungere som var det nyt
sep 2005
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 7 Emner: 195 Svar: 1.769
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
Man risikerer, at <i>hele</i> bilen er slidt, når man ikke ved, hvordan den er kørt og holdt. Og der skal ikke skiftes mange sliddele, karosseridele osv., inden det løber op i mange penge.
jun 2005
Følger: 45 Følgere: 41 Biler: 2 Emner: 152 Svar: 1.063
min har gået ca 275 og den bruger hverken olie eller vand og det er med 341 hk
bay : vi snakker om en bil højst sandsynligt fra 98 hvor kvaliteten er en helt anden end feks biler fra 90 som escort-e34-golf osv der er vi enige om det kan mærkes på bilen
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
jun 2005
Følger: 45 Følgere: 41 Biler: 2 Emner: 152 Svar: 1.063
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
Men det har man ingen garanti for, at de er.
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 385
jun 2005
Følger: 45 Følgere: 41 Biler: 2 Emner: 152 Svar: 1.063
Men folk bestemmer selv og jeg er bare glad for at mange vil miste store beløber for at køre de første 100-200000km så vi andre kan få lige så stor køreglæde til små penge
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
maj 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 28 Svar: 77
sep 2005
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 7 Emner: 195 Svar: 1.769
du siger at hvis motor skulle stå af vil det koste de første 20000. hvor får du det tal fra? selvfølgelig vil der skulle skiftes div sliddele løbende som på ALLE biler. at manden kan risikere at skulle skifte nogle sliddele er jo hvad kan forvente og nu er det jo heller ikke en bil til så mange penge igen. hvis manden selv kan rode med bilen vil jeg sige at den for omkring en 10000 kan stå med en renoveret maskine samt nye sliddele i undervognen. så har han en bil der kan i lang tid.
hvorfor skulle han stå at skulle skifte karosseridele ligefrem? vag biler fra den tid er ikke slemme til at ruste hvad jeg ved. kender da flere der kører i passater af den model og de står da ellers fine hvad angår rust. det eneste jeg kender til af rustproblem er deres bagklapper.
desuden er reservedelspriser til passat ikke det værste. og brugtmarkedet er stort hvor mange ting kan erhverves for småpenge
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
Det kan godt være, man kan slippe for 15.000 for motorskift, hvis man finder en mindre mekaniker med en knap så høj timeløn. Men meget billigere bliver det ikke.
Der kan ryge ”almindelige” dele såvel som sliddele i en bil, der har kørt så mange km. Mekanikdele, elektronikdele osv. Hele bilen – uden undtagelse – har kørt de km, og den kan være behandlet på alle tænkelige måder i den periode.
Og jo, en VAG i den alder kan også sagtens ruste. Men det kan vi da godt blande uden om diskussionen, hvis du har det bedre med det.
Jeg siger bare, det <i>kan</i> blive en dyr fornøjelse. Det må man forberede sig på.
sep 2005
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 7 Emner: 195 Svar: 1.769
ang priser så må jeg da sige at jeg da gerne vil lave ting for dig hvis du af erfaring snakker om priser i den klasse.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
Ja, selvfølgelig vil du da lave det til de priser. Du skal jo heller ikke betale værksted, skat og moms af dine timer, ligesom mekanikeren skal.
Det svarer til, en maler siger "Jeg kan da male din bil til det halve!", som jeg har hørt på så mange gange - ja det er fint, men betal du lige skat af din løn, moms af dine materialer osv. og lad os så regne på det én gang til.
vw pasat 1.8 turbo