{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vw pasat 1.8 turbo
  • #1   24. aug 2010 Det er en god bil og en god motor, men med 330.000 km på bagen ville jeg så afgjort gå i en lang bue uden om den.

  • #2   24. aug 2010 Kommer an på hva det er for nogle 330.000km smiley
    Men service hæfte skal være iorden. Turboen må ikke have slør, og motoren må generelt ikke ligne noget der er løgn, når du åbner hjelmen.

    Derudover skal du tjekke om alt mekanik virker, elruder, elspejle, varmeblæser osv osv osv.

    Har set disse motore køre MEGET mere end de 330.000km, så det kommer altså an på prisen, og hva det er for nogle km.
    Hvis det er en bil som har kørt lange ture HVER dag, og ikke fået tæsk, og altid er blevet passet i service, så er de km der ingenting smiley


  • #3   24. aug 2010 Problemet er, at man ikke har en jordisk chance for at vurdere, hvordan den er blevet kørt. Derfor ville jeg holde mig fra den.

  • #4   24. aug 2010 okay men er der nogen der hved hvad 1 ny motor \ brugt koster ???

  • #5   24. aug 2010 Det er selvfølgelig rigtig Bay.. medmindre at servicehæfte er udfyldt til dagsdato og det er en ejers bil smiley
    -hvilket var tilfældet hos min Passat smiley


  • #6   24. aug 2010 1. Stol <i>aldrig</i> på, hvad sælger fortæller dig! Man kan ikke bruge det til noget som helst, da de ofte i deres desperation efter at komme af med bilen glemmer at fortælle sandheden.
    Service-hæftet fortæller jo desuden intet om, hvordan bilen er blevet kørt.

    2. Det er altså ikke kun motoren, du skal bekymre dig om. Den koster jo kun 10-15.000 at udskifte. Tænk dog på hele bilen. 330.000 km er sindssygt langt for samtlige dele i bilen, hvis den ikke er kørt pænt - ikke kun motoren.


  • #7   24. aug 2010 forhandeleren er siger den har overholdt alle servis smiley så det burde ikk gå helt galt smiley skal give 38.000 for den

  • #8   24. aug 2010 jeg købte min audi a4 1.8T som havde gået 320.000 ca. den stod helt original med luftfilterkasse osv. jeg har lige renoveret min, da den begyndte at ryge en smule i tomgang.
    paraplyerne var ved at være hårde så de var nok årsag.

    jeg valgte dog at skifte hoved og plejelejer, stempelringe, paraplyer, slebet ventiler osv osv. alle lejer var faktisk rigtig fine ang slid.

    men alt i alt blev der købt ind for små 7000 i stumper og nu ved jeg den kan køre langt igen..


  • #9   24. aug 2010 Du kan være heldig. Det er måske en udmærket bil. Men du kan lige så nemt være uheldig - og fattig - hvis du køber den.

  • #10   24. aug 2010 Det er rigtigt Bay.

    Men hvis nu der er blevet brugt det samme værkstted i 10år, og køberen dengang var den samme, som den tidligere ejer på reg. testen, så kan man jo regne nogenlunde ud, hvordan bilen er kørt.
    -Der er jo forskel om manden har været 30, eller 50 da bilen blev købt.


  • #11   24. aug 2010 jaa det er er rigtig vil bytte min nissan primare p11 fra 2000 der har kørt 165.000 for den

  • #12   24. aug 2010 Som sagt:
    Man kan være heldig, men man kan lige så nemt blive snydt smiley
    Og det kan gå hen og blive en pænt dyr fornøjelse.


  • #13   24. aug 2010 Vil hvertfald sige, at jeg har gjort mit livs handel med min Passat, og jeg ville ALDRIG bytte den for noget andet.
    Den kører bare, og alt fungere som var det nyt smiley


  • #14   24. aug 2010 hvorfor kan det blive en -DYR fornøjelse? altså har man lidt snilde kan man da selv renovere feks maskinen som jeg gjorde. har lige renoveret en passat 1.9 tdi sammen med en makker. vi startede om morgenen og var færdig om aftenen samme dag. den fik hele turen med alle lejere, løftere, paraplyer, stempelringe osv osv osv. der var stumper for 4000.. det er fandme da små penge. og min audi kostede 7000 at lave. det er da også forholdsvis billigt. så ved jeg da hvad den består af og ved at den nu uden problemer render de næste 100000 km

  • #15   24. aug 2010 Det handler jo ikke bare om motoren. Men hvis den skulle stå af, kan det jo sagtens komme til at koste omkring 20.000 allerede der.
    Man risikerer, at <i>hele</i> bilen er slidt, når man ikke ved, hvordan den er kørt og holdt. Og der skal ikke skiftes mange sliddele, karosseridele osv., inden det løber op i mange penge.


  • #16   24. aug 2010 ingen problem du kan ikke mærke på bilen om den har kørt 330 de plejer at gå rigtig godt smiley
    min har gået ca 275 og den bruger hverken olie eller vand og det er med 341 hk smiley
    bay : vi snakker om en bil højst sandsynligt fra 98 hvor kvaliteten er en helt anden end feks biler fra 90 som escort-e34-golf osv der er vi enige om det kan mærkes på bilen smiley


  • #17   24. aug 2010 Det ved jeg godt, vi gør. Det ændrer ikke på min holdning.

  • #18   24. aug 2010 helt ok men er rimelig sikker på du ikke kan mærke forskel på om den har kørt 100 eller 350 selvfølgelig hvis tingene er i orden smiley

  • #19   24. aug 2010 Ja netop, hvis tingene er i orden smiley
    Men det har man ingen garanti for, at de er.


  • #20   24. aug 2010 jaa der vil jeg sgu holde med 76- min gamle golf havde trillet tæt på 500.000 til sidst... og det kunne man bestemt ikke mærke på den..

  • #21   24. aug 2010 der er heller ingen garanti for den er i orden selvom den har kørt 100 smiley jeg har "hørt" om leasing selskaber der bare stempler i servicebogen uden at lave noget ved dem da de alligevel skal sælges når de har gået ca 100 smiley
    Men folk bestemmer selv og jeg er bare glad for at mange vil miste store beløber for at køre de første 100-200000km så vi andre kan få lige så stor køreglæde til små penge smiley


  • #22   24. aug 2010 Nej, der er ingen garanti - men chancen for det er langt, langt større.

  • #23   25. aug 2010 okay smiley det lyder da rigtig positivt smiley jeg er ikk bange for at lave noget på bilen smiley

  • #24   25. aug 2010 hold nu bay...

    du siger at hvis motor skulle stå af vil det koste de første 20000. hvor får du det tal fra? selvfølgelig vil der skulle skiftes div sliddele løbende som på ALLE biler. at manden kan risikere at skulle skifte nogle sliddele er jo hvad kan forvente og nu er det jo heller ikke en bil til så mange penge igen. hvis manden selv kan rode med bilen vil jeg sige at den for omkring en 10000 kan stå med en renoveret maskine samt nye sliddele i undervognen. så har han en bil der kan i lang tid.
    hvorfor skulle han stå at skulle skifte karosseridele ligefrem? vag biler fra den tid er ikke slemme til at ruste hvad jeg ved. kender da flere der kører i passater af den model og de står da ellers fine hvad angår rust. det eneste jeg kender til af rustproblem er deres bagklapper.

    desuden er reservedelspriser til passat ikke det værste. og brugtmarkedet er stort hvor mange ting kan erhverves for småpenge


  • #25   25. aug 2010 Du skal være velkommen til at have din mening …

    Det kan godt være, man kan slippe for 15.000 for motorskift, hvis man finder en mindre mekaniker med en knap så høj timeløn. Men meget billigere bliver det ikke.

    Der kan ryge ”almindelige” dele såvel som sliddele i en bil, der har kørt så mange km. Mekanikdele, elektronikdele osv. Hele bilen – uden undtagelse – har kørt de km, og den kan være behandlet på alle tænkelige måder i den periode.

    Og jo, en VAG i den alder kan også sagtens ruste. Men det kan vi da godt blande uden om diskussionen, hvis du har det bedre med det.

    Jeg siger bare, det <i>kan</i> blive en dyr fornøjelse. Det må man forberede sig på.


  • #26   25. aug 2010 kan godt se vi ikke kommer videre. vil da bare til slut sige at det da lige så nemt kan blive dyrt med en ny eller nyere bil med færre km.

    ang priser så må jeg da sige at jeg da gerne vil lave ting for dig hvis du af erfaring snakker om priser i den klasse.


  • #27   25. aug 2010 Ikke <i>lige så nemt</i>, nej. Risikoen er mindre ved færre kørte km. Men det <i>kan</i> da også blive dyrt, ja.

    Ja, selvfølgelig vil du da lave det til de priser. Du skal jo heller ikke betale værksted, skat og moms af dine timer, ligesom mekanikeren skal.
    Det svarer til, en maler siger "Jeg kan da male din bil til det halve!", som jeg har hørt på så mange gange - ja det er fint, men betal du lige skat af din løn, moms af dine materialer osv. og lad os så regne på det én gang til.


Kommentér på:
vw pasat 1.8 turbo

Annonce