{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.463 visninger | Oprettet:

Jonas R
Jonas R
Tilmeldt:
2. nov 2009
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 33

God start bil :) ? {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen smiley
- jeg er lidt ny omkring biler, og er ved at sparer op til en bil smiley jeg regner med at købe en næste år til sommer smiley
prisen skal ligge på maks de 50.000kr. Men har ikke sådan rigtig viden omkring hvilken der er god at købe som start bil, tænker på holdbarhed, køreegenskaber osv.
Krav: går ikke op i den skal have en vild motor, så det skal gerne være den mindste. så den kører langt på litern smiley har selv tænkt på en WV lupo ! smiley men har hørt den skulle være så utrolig skrøbelig og gå meget nemt i stykker ? smiley

Hvilken synes i er en god start bil til omkring 50.000kr smiley ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  God start bil :) ?
  • #1   13. sep 2010 Du ligger udbetalingen på 20% eller mere hvis du vil og køber en sprit ny bil.

    Der findes mange med små motorer og perfekt til nystart. Så skal du ikke bekymre dig om gamle fejl, skader, km osv.

    Så brug pengene på at få den rustbehandlet og et par pæne fælge eller hvad du nu er til, og de sidste 10-15.000 tager du på ferie for eller køber dig en ny fladskærm eller bærbar smiley


  • #2   13. sep 2010 Hvorfor vil du allerede det nu når der er næsten et år til? (: Men jeg havde ikk valgt at bruge så mange penge på den første bil.. Havde nok valgt en corolla, de kører bare (:

  • Jonas R
    Jonas R Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 33
    #3   13. sep 2010 har godt nok overvejet at spare lidt ekstra sammen og købe en sprit ny smiley men synes bare ikke den er særlig kønne de modeller man kan få til under 100.000 kr smiley

    - men bare hvis der var nogle som havde gode forslag til hvilken model der var god at kører i , har altid synes godt om VW. og kan rigtig godt lide den lupo der smiley men har bare hørt den skulle være ret skrøbelig ?


  • Jonas R
    Jonas R Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 33
    #4   13. sep 2010 kasper Gejl : hvorfor jeg vil hvad ? smiley
    - grunden til jeg vil bruge så mange penge på min første bil, er fordi ikke gider købe en bil til 20.000kr og koste en helvedes masse penge på den hele tiden fordi der er det ene og det andet i vejen smiley så heller købe en flot og halv ny bil fra start og have den i mange mange år smiley


  • #5   13. sep 2010 Hvorfor du allerede vil kigge på det nu, de kan falde meget i pris endnu.. Men du kan jo hurtig komme til at bruge lige så mange penge på en bil til 50.000 som en til 5000 kommer jo helt an på bilens stand og ens egen kørsel.. (:

  • #6   13. sep 2010 Køb dig en Corolla ee101. de holder hammer godt. der er ikke noget med dem, Den er ihvertfald mere driftsikker end Lupo. En lupo er en møg kælk at køre i. og det koster kassen når det går i stykker igen og igen. Men held og lykke med det. Men selvfølelig forsikring/vægtafgift/Diesel får du nok ikke billigere end en Lupo. Men det er en møgkasse, der kan koste rigtigt mange penge.

  • #7   13. sep 2010 Husk alle de andre omkostninger der er forbundet med købet af en bil.
    Fx, ved en brugt bil: reparationer; ellers, generelt ved biler: service og vedligeholdelse, årlige afgifter, forsikring og ikke mindst brændstof.
    Hvad regner du med at dit kørselsbehov bliver? Hvis det bliver generelt lange ture, kan en dieselbil anbefales. Fx. en nyere Renault Clio Dci. Hvis du forsikrer den hos ETU forsikring, er forsikringssummen den samme om du vælger den 65 eller 82 hk, og der havde jeg klart valgt 82 hk. Den er nogenlunde kvik og går langt på literen, samtidig med at man får en relativt ny dieselbil til små penge.
    http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Renault-Clio-II-1,5-dCi-Expression-3d_ID621090.htm
    Et alternativ kunne være en Hyundai Getz
    http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Hyundai-Getz-1,5-CRDi-3d_ID658013.htm


  • #8   13. sep 2010 Kan dog heller ikke se nogen mening i at skal kigge bil nu, hvis det ikke er nu du skal have den

  • #9   13. sep 2010
    Kasper Gejl : Læs.. Han vil først købe bilen næste år?

    Lupo 3L har haft mange problemer.

    Men du kan aldrig være garanteret ved køb af bil. Nogle biler er bare mandags biler. Men køb en med fuld servicebog og historie + få km så går du aldrig helt galt i byen.


  • Jonas R
    Jonas R Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 33
    #10   13. sep 2010 Søren S : tak for dine svar smiley nemlig det der jeg gerne vil vide. har jo ikke sagt jeg vil købe mig en Lupo, siger bare jeg synes den er fed og derfor godt kunne tænke mig det smiley men vil gerne hører om det passer at den er så skrøbelig at kører i og går meget nemt i stykker smiley

    Rasmus : har godt overvejet det med en clio, har kørt en af mine venners mors smiley skide lækker bil at kører i ! så det burde ihvertfald osse overvejes smiley jamen bilen skal bruges til at kører til og fra arbejde, hvilket jeg ikke ved hvor bliver endnu, da jeg først skal have købt bilen når jeg har fået min lærerplads til næste år smiley ellers bare generalt lidt "cruisen" her og der smiley så ikke det laaange ture hverdag, men heller nu mest til en diesel smiley så det med clio'en var ikke en dum idé !


  • Jonas R
    Jonas R Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 33
    #11   13. sep 2010 Søren S: jeg vil ikke kigge !! men hører lidt hvad folk siger ! kan der vil ikke skade noget ved at spørge om eller det må man måske ikk ? :s

    Kofed: okay mange tak for svarene smiley !


  • #12   13. sep 2010 Små benzinbiler i dag går altså også langt. Ville ikke anbefale diesel hvis ikke du SKAL køre langt.

    Hvis det bare er til småture her og dær ville en benziner være at foretrække.


  • #13   13. sep 2010 min

  • Jonas R
    Jonas R Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 33
    #14   13. sep 2010 MIkkel N: tager du andre biler i byt ? smiley

  • #15   13. sep 2010 Hvis du ikke skal køre langt, vil en diesel ikke nødvendigvis være den bedste løsning for dig. Så når motoren sjældent at komme i ordentlig driftstemperatur, og det kan virke skadeligt for motoren, og dyrt i sidste ende. Så er der pludselig ingen fidus i at købe en diesel.
    Om et års tid vil disse sikkert være lidt længere nede i prisniveau:
    http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Mitsubishi-Colt-1,1-CZ3-3d_ID194100186.htm
    Jeg ville dog vælge den lidt dyrere 1,3 model med Insport udstyret:
    http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Mitsubishi-Colt-1,3-Insport-3d_ID658392.htm, da 1,1eren er en sløv 3-cylindret og InSport modellen er rigtig veludstyret! Måske er de længere nede i pris om et år.
    Du kunne også vælge Seat Ibiza fra 2002 og frem.
    http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Seat-Ibiza-1,4-16V-Stella-3d_ID651995.htm
    En fin model, med udmærkede motorer (igen, hold dig fra de 3 cylindrede, det kan godt være at der på papiret står at de kører længere på literen, men du kommer i realiteten til at køre lige så langt på literen i en 4 cylindret)


  • #16   13. sep 2010 kommer an på hvad du har at byde på

  • #17   13. sep 2010 Altså ingen tvivl er en lupo da også "smart" i designet. Men det holder af HT. Og kan blive nogle rigtigt dyre værksteds regninger. Nu ved jeg godt nok det ikke er helt det samme, men har du overvejet en Toyota Aygo. De er rigtigt økonomiske og driftsikkert, der er ikke det bedste kørekomfor og der er en del "larm" inde i bilen fra motoren. Men den holder rigtigt godt. Min mor fik jeg til at købe en, Der har ikke været noget med den overhovedet hun fik den i Januar 08, og har kørt ca. 35.000 km, hun har passet servicene, og starter hver gang og hun har ikke haft noget uforsigligt med den, Det eneste der er blevet skiftet på den, er 1 luftfilter og 2 pollen filter, da den har A/C. Ja og olie og oliefilter.

  • Jonas R
    Jonas R Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 33
    #18   13. sep 2010 Rasmus : Du skal have tusind tak for din hjælp ! skal sgu have undersøgt markedet når tiden nærmere sig, har altid været helt vild med den seat ibiza. Har bare aldrig kigget efter det da jeg troede det var en ALT for dyr bil at købe for mit vedkomme smiley men kan da se de findes til rimelig priser smiley

  • Jonas R
    Jonas R Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 33
    #19   13. sep 2010 Søren S: Ja er præcis osse hvad jeg har hørt, og det gider jeg sgu ikke så smiley synes bare ikke de Toyota'er er særlige pæne. men selvfølgelig er en billige og økonomisk bil. men må bare os gerne være en lidt fedt bil, hehe hvis du forstår smiley

  • #20   13. sep 2010 Et andet alternativ er en Opel Corsa:
    http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Opel-Corsa-1,4-16V-Sport-3d_ID661506.htm
    http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat-biler/Opel-Corsa-1,2-16V-Enjoy_ID30071.htm
    http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Opel-Corsa-1,2-16V-Eco-3d_ID302600889.htm
    Den findes i mange forskellige afskygninger.
    Hvis det gerne skal være nyere, ville jeg kigge efter noget koreansk. Fx. Daewoo, Chevrolet (IKKE Matiz!), Kia og Hyundai...
    Ellers kan det være at en Grande Punto kommer langt nok ned i pris om et års tid. Det er også en fin bil, og kan blive rigtig fin med lidt fælge osv.


  • Jonas R
    Jonas R Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 33
    #21   13. sep 2010 du skal ihvertfald have mange tak for din tid og hjælp :)!
    - nu har givet mig noget at tænke over, vil ihvertfald undersøge det meget nøje allerede nu smiley Det er nogle fine biler, til rimelig priser ihvertfald smiley !


  • #22   13. sep 2010 Syntes du skal prøve og tage ud til en forhandler og se om du kan finde en, Så kan du jo prøve og høre hvad de har og sige hvis du siger du ca. har 100 kg til det. og hvis du vil have mere, kan du evt. løne resten evt. til en billig rente.

Kommentér på:
God start bil :) ?

Annonce