{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.671 visninger | Oprettet:

Passat Turbo VS Golf VR6 {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Sidder lige og diskuterer med en kammerat og der udspringer sig et spørgsmål det også kunne være sjovt at høre jeres svar på.

Hvad ville i helst have:

En Golf 3 VR6 fra 95.
145.000 km, fuld servicebog.
NA tunet lidt med chip og knaster og udstødningsværk og sådan til ca 200 HK.
3 dørs. Står flot.


ELLER

En VW Passat 3B 1.8 Turbo fra 97.
215.000 km.
Ikke fuld service bog, men kvitteringer for servicerne.
Chippet. Ca 185-195 HK.
Står flot.



Hvad ville i personligt vælge?
Og hvad syntes i er mest værd, bortset fra det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Passat Turbo VS Golf VR6
  • #1   16. sep 2010 VR6'eren har med garanti fået tæsk af 10 forskellige knægte på 18 år

    Personlig er jeg SLET ikke til 3b, synes den er for træls og køre i, og en bil uden servicebog ville jeg ikke personlig købe smiley

    Men skal man vælge, så blev det passat'en


  • #2   16. sep 2010 vr6! jeg ville godt være en af de 10 knægte casper M ! snakker om smiley

  • #3   16. sep 2010 Vr6 helt sikkert smiley

  • #4   16. sep 2010 VR6 motoren falder bare fra hinanden..gør dem i min kræs's VR6'er selvom de bliver passat på, hvad der ikker af kæder og skidt og lort der falder fra hinanden på dem

  • ED
    ED Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 40 Følgere: 41 Svar: 1.611
    #5   16. sep 2010 Casper M: Det er noget sludder.. så er det fordi de endten har kørt rigtig langt eller måske ikke bliver så godt passet som der bliver givet udtryk for. ForVR6 er som styreboksen en af de bedste motorer vw har lavet.. det siger altså lidt at de stadig bruger dele fra den i golf 4 og 5 R32

  • #6   16. sep 2010 Typisk kommentar fra Martin...

    Hvad gør en gammel sur vinklet rækkemotor med 12 ventiler til en bedre motor? Er det fordi den laver 400 hk på standard indmad? Eller er det fordi den er super nem at skifte tandrem på? Eller er det simpelthen fordi du er glad for lyden?

    Jeg har til dato ikke oplevet en eneste VR6 der ikke er blevet tævet. Det er en oplagt ungdrenge bil imod passaten som er lidt mere morfar.

    Dentzo, hvilke dele bruges fra en golf 3 vr6 i en Golf 5 R32? Motorblokken er forskellig, topstykke er forskelligt, gearkasse er forskellig. Jeg kunne blive ved. ETKA viser ingen sammenligninge numre på kryds af de 2 biler smiley

    Ville uden tvivl sætte en nyere TFSI motor som den bedste VW motor nogensinde. Hvis da ikke man skulle vælge den gamle 2,5 TD maskine med en R5'er. Spørger man tunerne vil de fleste hellere tune på en 20V turbo motor da de fleste uden problemer laver 200-250% af den oprindelige effekt uden at bliver så meget som åbnet. Det kender jeg ikke lige nogen anden motor der kan prale af.


  • #7   16. sep 2010
    *FSDSTEEKSSTEREEDASEtuning*
    ved ikke om der var noget negativt laddet i din kommentar om mig eller om det bare var en simpel konstatering af dit eget ovenstående udsagn om vr6 som ungdrenge bil.
    eneste problem med vr6, er at selvom den står i fars og mors navn koster den stadig kassen at forsikre smiley


  • #8   16. sep 2010 Martin, det var til styreboksen så nej smiley

  • #9   17. sep 2010 smiley

  • #11   17. sep 2010 Helt klart 1.8T

    VR6eren er bare gammel og sur smiley


Kommentér på:
Passat Turbo VS Golf VR6

Annonce