{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
460 visninger | Oprettet:

fra 1.4 16v 75 hk til 1.9 tdi 90 hk? {{forumTopicSubject}}

Ja går og overvejer lidt at bygge min bil om til en tdi bilen er med 75 hk og hvis jeg ikk har regnet helt forkert må jeg vel smide 15 hk oveni uden vi over de 20% som loven siger.

Så kan jeg vel bare smide en 90 hk tdi motor og flytter bremser osv med over eller hvordan forgår det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fra 1.4 16v 75 hk til 1.9 tdi 90 hk?
  • #1   2. okt 2010 det er jo ikke kun motor, det er jo tank retur løb instrument osv.. der skal med, og som du selv siger bremser og fjedre/støddæmpere..(hvis det ikke er ens) og om bilen kan type godkendes med ombygningen, skal jo også undersøes, men kan det dog betale sig..? din vægtafgift stiger jo også

  • #2   2. okt 2010 tja bilen findes jo i tdi. og i tyskland kan man jo nemt finde en der er skubbet i røven til ingen penge smiley

  • #3   2. okt 2010 er det arbejdet værd...? at gå fra ca 14 km/l til 18...??

  • #4   2. okt 2010 Er det ikke sådan at hvis man går fra en motor uden turbo, til en motor med turbo, så er man automatisk ude over de 20% ?

    Og der er alligevel en afgift der skal betales når du går fra benzin til diesel?
    Hvis det fx. er en Polo 9N eller 9N3, så findes den kun med 100 og 130 HK i 1,9TDI, dvs. det dur heller ikke, da den 90 HK så vidt jeg husker ikke findes i Polo.
    Så skal man ud i en 70-85 HK 1.4 TDI (3-cylinder).
    Det skal være en motor der er godkendt i den type bil man bygger om.

    Alt andet lige, så tror jeg ikke det kan betale sig. Sælg din benzin-bil og køb en magentil i diesel, det får du meget mere ud af.
    Det kan også ende med at være billigere i den sidste ende.


Kommentér på:
fra 1.4 16v 75 hk til 1.9 tdi 90 hk?

Annonce