{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.784 visninger | Oprettet:

Overall billig måde at eje bil? {{forumTopicSubject}}

Godaften folkens.

Jeg har lige fået nyt job, og kommer derfor ikke til at køre voldsomt meget, faktisk ville det være bedre at tage toget de fleste dage, så går lidt med nogle tanker omkring bil. For vil gerne have en bil stående, men kan det gøres billigere end hvad min Seat står mig i. Her er lidt fakta pr måned med tanke på det nye arbejde:
Bil lån: 2200 kr
Vægtafgift: 110 kr.
Diesel: 400 kr
Forsikring: 325 kr
Service: 166 kr ca
Så kommer div vedligeholdelser osv.

Det man også skal tænke på, jeg har sparet op til de 20% i udbetaling og lagt dem i min Seat, så har INTET at give af, man muligvis spare 5000 op over de næste par måneder, men kan det overhoved betale sig at skifte bilen ud? Der skal kigges på en periode over 4 år. Hvis det skal være billigere, vil jeg gerne spare mindst 1500 pr måned før jeg synes det kan betale sig. Hvad ville I have gjort i min situation?

Skal også lige siges, at Seat´en lige er købt for 5 måneder siden, sprit ny.

Kom med et godt og ærligt svar, ikke noget med dumhed, har bare brug for nogle gode råd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overall billig måde at eje bil?
  • Sebastian l
    Sebastian l Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 19 Emner: 15 Svar: 431
    #1   7. okt 2010 sælg seaten og køb en god billig bil.

  • #2   7. okt 2010 Sebastian: Der er jo mange fakta i det simple svar du giver. Hvor meget koster den billig bil du snakker om, hvad sidder man for pr måned osv osv. Så den kan du ikke bare smide i mit hoved. smiley

  • #3   7. okt 2010 Jeg ville købe min gamle fine 2'er smiley Den kører bare og er super billig at holde kørende!! Go bil i mange flere år end 4 endnu!

  • #4   7. okt 2010 ved salg af seat´en skal i jo lige huske værditabet den allerede har lidt under.. Bare 50k mindre end den kostede ville jo være et relativt stort tab på 5 mdr..

  • #5   7. okt 2010 Hvis du vil spare mindst 1500 kr så er der jo ikke andet for end at sælge den også købe en gammel brugt bil.

    Men du skal nok regne med et stort tab på at sælge din seat nu her. Så jeg vil ikke gøre det hvis jeg var dig.


  • #6   7. okt 2010 *Aabenhuus * lige præcis, se du har fattet den. smiley

  • #7   7. okt 2010 GID: Vi deler den samme tanke.

  • #8   7. okt 2010 ja, sælg da seaten og køb en ældre golf 2 eller 3'er så blir det ik billigere, min søster købte en golf 3 for 6000kr nysynet, dog mangler 5 gear. men det eneste hun har ofret er 2 nye for fjedre og lidt olie og så selvføldig forsikring og vægtafgift. så alt i alt har den ik kostet 12000kr at eje på 2år.

  • #9   7. okt 2010 Michael. Ja men hvis du nu køber en brugt polo til 30.000 kr. Så vil den selvfølig heller ikke tabe så meget de næste 4-5 år som seat'en. Men igen jeg syntes det vil være utroligt dumt at skifte den ud.



  • #10   7. okt 2010 Anders. Hyggeligt at komme fra en helt ny bil også til en der kan stå af hvornår det skal være smiley

  • #11   7. okt 2010 Michael. Se på hva du giver i renter for den hver månede. Vil du gerne betale det for at ha en drift sikker bil der stadig er garanti på. Så behold den da. Den er jo mega billig at køre i. Og den koster ikke så meget i ejerafgift smiley

  • #12   7. okt 2010 GID: Ja der er jo mange ting man skal have i tanke når man tænker over en sprit ny bil, og som alle biler taber den jo værdi, men da den jo er ny taber den endnu mere. Men det er super med din mening.

  • #13   7. okt 2010 GID: Ja for det er jo ikke fordi jeg ikke har råd til at beholde den, er bare en typisk dansk nærigrøv! smiley

    Men når jeg sidder og tænker over det, så er det sq rart at vide man bare har en bil som man ved der ikke vil være nogle problemer med overhoved de næste 2 år, og hvis der er, Goddag Seat der er problemer, her er nøglen, henter den når I er færdig. smiley Valgte den netop fordi den er så billige at eje pr måned med de mange kilometer jeg kørte før det nye job.


  • #14   7. okt 2010 Ja men du kan så også holde den mange år endnu uden at tænke på den skal skiftes ud. Den skulle da gerne flyve igennem syn de første gange uden problemer. Hvor imod en gammel spand skal man bruge mere tid og penge på.

  • #15   7. okt 2010 Igen en grund til ikke at låne pengene til en bil .. For som det er nu kan du vel ikke bare sælge seaten og få hele lånet dækket ?


    Jeg ville ihvertfald sælge den også købe en lidt ældre billig bil kontant

    Evt. en fed slæde af en art alt efter hvad der kan blive råd til efter salg af den anden

    Har det selv sådan lige nu at privat bilen nærmest ikke bliver brugt da div. kørsel foregår i taxaen .. Handle osv. .. Kæresten bruger så ATV eller bus på job.. Enste vi egentlig bruger bilen til er til at køre til DK i (Bor i Norge)

    Jeg har så købt drømme bilen for ganske billig penge heroppe . En chervolet blazer K5.. OK den var så billig fordi lidt ting skulle fixes, Lidt rust og såen


  • #16   7. okt 2010 Nå ja .. eftersom den er betalt så er der heller ingen krav om kasko fra bank e.l. dvs. en hel del billigere i forsikring

  • #17   7. okt 2010 Erik A: Tror muligvis jeg lige, også kun lige, kan få dækket lånet hvis jeg sælger den nu.

  • #18   7. okt 2010 Michael. Hva regner du med at få for den?

    Jeg snakket med forhandleren hva han vil gi for min efter 1 år. Det var i bytte med en Ibiza Cupra. Han vil gi 110.000 kr for den o_O


  • #19   7. okt 2010 Michael M Ville jo være det bedste hvis du stod med noget cool cash efter den er solgt ..

    Jeg havde så jeg "bare" kunne købe blazeren uden at sælge den gamle først

    Man kan dog finde fine biler til 10-15K som holder syn de næste 2 år og holde til at køre også må man jo ellers spare op til en næste ..


  • #20   7. okt 2010 Ved privat handel skulle den gerne gå for omkring 130.000, ved forhandler var det vist nok max 115.000. Men det er ikke noget jeg er helt sikker på, det er bare hvad jeg har hørt andre med samme model har fået for dem. Gav jo selv 165.000 for den, så den gør lidt ondt.

  • #21   7. okt 2010 Ved privat handel skulle den gerne gå for omkring 130.000, ved forhandler var det vist nok max 115.000. Men det er ikke noget jeg er helt sikker på, det er bare hvad jeg har hørt andre med samme model har fået for dem. Gav jo selv 165.000 for den, så den gør lidt ondt.

  • #22   7. okt 2010 Behold seaten.

    om 5 er vil det være den på bilbasen med laveste KM antal, og du vil derfor kunne få mere for den.

    Hvis du sælger den nu, mister du alle fordelene ved en ny bil, og har kun haft "glæde" af det store værditab. En gl. bil vil jo kræve reperationer. Der vil seaten ikke.

    Behold den og vær glad for at have en lækker bil.. Det ville jeg ihvertfald gøre..


Kommentér på:
Overall billig måde at eje bil?

Annonce