{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  udeblivelse fra militæret?
  • Martin
    Martin Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 17 Biler: 21 Svar: 1.064
    #1   24. jan 2011 Du bliver hentet af MP´erne

  • #2   24. jan 2011 militærpolitiet henter dig og du bliver nok kendt som værende svans

  • #3   24. jan 2011 gjorde jeg 2 gange, der kom bare en ny indkaldelse dagen efter (:

  • Martin
    Martin Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 17 Biler: 21 Svar: 1.064
    #4   24. jan 2011 Og bliver efterlyst af politiet.

  • #5   24. jan 2011 jeps hentet af mp og får nok mindst 1 måned i militær fængsel

  • #6   24. jan 2011 De kommer og henter dig.. og du får en alvorlig straf..

  • #7   24. jan 2011 henrik j ! du aner da ikke hvad du snakker om.

    De sender en indkaldelse igen, de sendte 11 til mig inden jeg tog afsted. Blev hverken hentet eller efterlyst, fik en bøde på en 500 lap, fordi jeg ikke mødte op.

    Var afsted i fredags, og kan så fortælle dig at der ikke er plads til nye værnepligtige indtil marts 2012 smiley


  • #8   24. jan 2011 jakob så kommer du vel bare ind i 2012 med mindre du trak frinummer?

    Største delen trækker frinummer så hvorfor ik bare møde op istedet for at opfører sig som et barn:S


  • #9   24. jan 2011 de fanger dig, og så knepper de dig........

  • #10   24. jan 2011 jeg trak ikke fri nummer og det er problemet... Jeg har så mange andre ting at se til så jeg har sku ikke tid til at komme ind og lege med vandpistoler i beredskabs styrrelsen!!

  • #11   24. jan 2011 du bliver hentet af mp erne og så bliver du fløjet til guntanamo og bliver tortureret med våde håndklæder og derefter smidt i en bunke af nøgne svedige muslimske mænd og bliver først løsladt efter et år

    hvorfor tager du ikke bare afsted der er stor chance for at du trækker fri nr og hvis ikke kan du jo bare nægte, eller bare tage ind og aftjene din værnepligt så kan det jo være de kan lave en mand ud af dig :O)


  • #12   24. jan 2011 Jakob R>>> Du snakker om session det jo ik det der bliver spurgt til.. der snakkes om udeblivelse fra militæret dvs man HAR været til session og er blevet indkaldt stor forskel, men det rigtig nok som der bliver skrevet hvis du udebliver fra din værnepligt bliver du afhentet enten af MP eller alm politi og så bliver du idømt samfundstjeneste eller fængselstraf .... det kan gi op til 6mdr i brummen bare lige så i er klar over det at udeblive fra værnepligt... men helt ærligt det kan da ik svare sig at udeblive, det tager 4-6mdr og det er en ren sommerskole....

  • #13   24. jan 2011 Er det til session eller første dag som værnepligtig vi snakker om?

    Session sker der ikke så meget ved, men det er også ligegyldigt, der findes kun frinumre og måske numre, ingen skal. Så vil man ikke i militæret, så kommer man ikke smiley


  • Tommy B
    VIP
    Tommy B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.551
    #14   24. jan 2011 Jakob R, er du sikker på det ikke er dig selv som har været i gang med natpotten?
    Jeg blev efterlyst, og opsøgt af MP'erne flere gange, indtil jeg fik det ud af verden. Ingen bøder dog.. Men en masse spild tid.


  • #15   24. jan 2011 "... hvad er konsekvenserne ved at blive væk fra indkaldelse?"

    Vil da mene at når man bliver indkaldt, så er det til session smiley


  • #16   24. jan 2011 Useriøst det her nu. Når en Hjælpeadmin begynder at være flabet, så kan det da snart kun gå op ad bakke.

    Hyg jer, ryger en pind!


  • #17   24. jan 2011 Jajob R>>> Du får også en indkaldelse til aftjening af din værnepligt med dato for start.. hvis du udebliver fra den så får det konsekvenser... så nej en indkaldelse er ik automatisk = session

  • Tommy B
    VIP
    Tommy B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.551
    #18   24. jan 2011 Mikkel, skal vi høre på lidt Justin T sammen? Du lyder til at have brug for en skulder. smiley

  • Insider .
    Insider . Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 143
    #19   24. jan 2011 Gør som mig, skriv din helbreds tam tam med knæ, ryg, vandladning problemer osv. jeg blev erklæret uegnet med stooort U smiley

  • #20   24. jan 2011 Er med nu ..

  • #21   24. jan 2011 https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=6463

    og når manden skriver han IKKE trak frinummer gætter jeg på det er indkaldelse til han værnepligt og ikke til session..


  • #22   24. jan 2011 Nice at Tommy B som Admin sørger for at holde den "pæne" tone væk fra tråden af! smiley

    Måske der lige er én hér som skal ud af hjælpe-admin listen og ind i en børnehave plads istedet smiley


  • #23   24. jan 2011 Trond N, Blev erklæret Uegnet fordi jeg sagde jeg røg pinde hver dag, så dur man sku heller ikke smiley

  • Tommy B
    VIP
    Tommy B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.551
    #24   24. jan 2011 Trond, det er ikke alle som er lige heldig med den slags. Jeg havde selv en lang liste af ting, som gjorde at jeg var uegnet, men de mente noget helt andet. Gutten før mig, som nægtede at tage tøjet af, blev meldt uegnet af samme årsag.. Så bliver man lidt bitter smiley

    Og Mikkel, du burde virkelig finde dig et andet sted at begå dig, hvis du ikke kan tåle at høre på andet end nonne snak. Det er så trættende at høre på den slags piveri smiley


  • #25   24. jan 2011 Haha, præcis Mark B

  • Tommy B
    VIP
    Tommy B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.551
    #26   24. jan 2011 Mark, tonen er skam dejlig, men du må gerne skaffe mig en børnehaveplads, det bliver min datter sikkert glad for. smiley

  • #27   24. jan 2011 hvis du vælger at udeblive så skal du gøre det inden din rekrut tid er over, var der selv i 3½ måneden inden jeg valgte ik at spilde mere tid på det cirkus. fik 30dage i brummen for at være væk i 90dage. jo flere dage man udebliver jo mere fængsel får man, og har man overstået rekrut tiden skal man være væk i mindst 60dage for at blive smidt ud derfra.

  • #28   24. jan 2011 hold da kæft i tuder mand...
    Bare fordi han skriver at: Jakob R, er du sikker på det ikke er dig selv som har været i gang med natpotten?

    Så bare fordi han er hjælpeadmin fare i op, slap da af manden har ret.
    jacob r snakker om session og det er slet ikke det der bliver spurgt ind til..


  • Tommy B
    VIP
    Tommy B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.551
    #29   24. jan 2011 Mikkel, du tager fuldstændig fejl. Jeg kan skrive præcis som jeg lyster, forskellen på dig og mig er, at jeg har adgang til nogle flere ting og skal sørge for at folk følger de skrevne regler. Men det ansvar giver mig ikke mundkurv på, selvom du tror det.

    Der er stor forskel fra at prikke til folk, til at være direkte modbydelig eller personlig.
    Hvis du har yderligere problemer, kan du jo tage den i PB eller med Invio ApS, og så lade vær med at sidde og dreje en tråd til noget, der ikke har en daddel med sagen at gøre. smiley



  • #30   24. jan 2011 Ja det kommer an på den kompagnichef samt NK hvad der sker..havde en der udeblev fra tjenesten han blev idømt at han skulle tage værnepligten om samt en bødestraf. Men ja kan give fængsel men kommer igen an på hvordan ens kompagnichef samt NK handler sagen. Men få det nu bare overstået... Det er en fed oplevelse. Den erfaring har jeg da fra Hæren

  • #31   24. jan 2011 Det er dybt useriøst, at man skal ind. Bare fordi jeg ikke trak frinummer.. Der er så mange i forvejen. Så hvorfor ikke tage nogle af alle de gymnasie elever der alligevel ikke h ar en skid at lave.. Fy forhelvede..

  • Tommy B
    VIP
    Tommy B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.551
    #32   24. jan 2011 Heh, har samme holdning Kiehn.
    Da jeg i sin tid kom ind til session, fik vi fortalt at der for første gang i x antal år, ikke var noget som hed frinummer. Der var 2 muligheder, enten skulle du ind meget snart, eller så skulle du vente i et års tid. Tror aldrig jeg har hørt et større fælles suk, gal hvor blev vi ærgerlige smiley


  • #33   24. jan 2011 haha ej hvor surt smiley
    hmm.. jeg må bare finde en måde at kringle mig ud af den på så jeg slipper for alt deres pis og papir smiley


  • #34   24. jan 2011 Så bliv militær nægter? jeg trak frinummer og var ligeglad.. sagde at de bare kunne ringe hvis jeg skulle ind og hoppe alligevel

    har dog kun hørt godt om det fra venner.. man får nye kammerater og en oplevelse


  • #36   24. jan 2011 Kiehn. Kan godt forstå dig..Der er rigelig frivillige til at man kan klarer sig på det. Selv var jeg frivillig. Men nogen kommer altså også ind på tvang og finder ud af det er lige noget for dem. Om ikke andet kammeratskabet du får kan ikke sammenlignes. Og kan forstå på dig du skal ind i Beredskabstyrelsen ?. Nu kender jeg ikke noget til Beredskabstyrelsen eller rettere har ingen erfaring med dem. Men jeg kommer fra fra Hæren og var absolut en af de fedeste oplever i mit liv :). Nu ville jeg så også fortsætte der inde så hjælper self lidt på det :). Men jeg ville i starten ikke fortsætte der inde men er da godt nok glad for jeg tog den beslutning af blive frivillig smiley

  • #37   24. jan 2011 Problemet er jeg har skrevet kontrakt med om jeg skulle i Søværnet og den er blevet ændre 180 grader. Til at jeg skal i beredskabs stryrrelsen. Og dêr for de mig sku ikke.. 1 er at man skriver en kontrakt, det er os fint nok.. men 2. de skal skal fandme ikke gå ind og ændre den. Kun pga der ikke er nogen pladser ligepludselig.. Jeg siger det bare.. synes simpelthen de er ren til grin...

  • #38   24. jan 2011 Og de er fandme ikke til at bide skeer med..

  • #39   24. jan 2011 Jamen det lød som om du ikke trak frinummer ikke ?? Så kan du kun ønske hvor du gerne vil hen men du har ingen kontrol over hvor du skal hen. Hvis de mener du egner dig bedre til noget andet så sender de dig bare derhen istedet og der er ikke noget du kan gøre ved det så længe du ikke er frivillig desværre

  • Insider .
    Insider . Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 143
    #40   24. jan 2011 @Tommy - jeg gjorde det nu pga. jeg ikke gad, synes det tidsspilde. det skulle lige se jeg spiller eliteplan rugby, haha :b

Kommentér på:
udeblivelse fra militæret?

Annonce