Til 406 TS6 ejere med tikkeproblem. {{forumTopicSubject}}
Jaa, i ved jo nok de døjer med tikkeri ved en evt. koldstart og efter lidt stilstand. Dette fjernes blot ved et dap på speederen.
Fejlen vil jeg mene ligger i knastføleren, der giver impulssignal til motorstyringen. Ved opgasning.
Måler jeg 10 VDC på magnetventilen der styrer olietrykket til det skråtskåret nav, der simpelt justerer insugningsknasten. Ved opgasning måler jeg 13VDC, så magnetventilen åbner så olien kan passere. dette burde også være der ved opstart, og skyldes i min hjerne en eller to dårlige knastføler Hvis jeg piller stikkene af til knastfølerne måler jeg kun 10VDC ved opgasning.
Hvis der var en dårlig komponent inde i motoren ville jeg mene, den burde forblive tikkende eller fjernes når den evt er varm. Prøver en af dagene at give mangetventilerne 13 V ved koldstart og ser hvad der sker.
Målingerne er ikke lavet med et billigt måleinstrument men med et Fluke.
jan 2007
Følger: 30 Følgere: 36 Biler: 5 Emner: 146 Svar: 1.545
jun 2007
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 7 Emner: 69 Svar: 929
Hader simpelthen ventetid!
jun 2007
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 7 Emner: 69 Svar: 929
jan 2007
Følger: 30 Følgere: 36 Biler: 5 Emner: 146 Svar: 1.545
jun 2007
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 7 Emner: 69 Svar: 929
Har endnu ikke fået min knastføler, men har testet noget idag.
Startede motoren, og hørte den tikker som den plejer.
Tog stikkene af magnetventilerner, og gav dem 12v.
Tikkelyden forsvandt i den ene side, og gjorde det samme ved den anden. vupti. Så spinder den som en mis.
Ingen defekt motorkomponent i selve motoren.
jan 2007
Følger: 30 Følgere: 36 Biler: 5 Emner: 146 Svar: 1.545
jun 2007
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 7 Emner: 69 Svar: 929
jan 2007
Følger: 30 Følgere: 36 Biler: 5 Emner: 146 Svar: 1.545
Til 406 TS6 ejere med tikkeproblem.