{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
836 visninger | Oprettet:

Til 406 TS6 ejere med tikkeproblem. {{forumTopicSubject}}

Jaa, i ved jo nok de døjer med tikkeri ved en evt. koldstart og efter lidt stilstand. Dette fjernes blot ved et dap på speederen.
Fejlen vil jeg mene ligger i knastføleren, der giver impulssignal til motorstyringen. Ved opgasning.
Måler jeg 10 VDC på magnetventilen der styrer olietrykket til det skråtskåret nav, der simpelt justerer insugningsknasten. Ved opgasning måler jeg 13VDC, så magnetventilen åbner så olien kan passere. dette burde også være der ved opstart, og skyldes i min hjerne en eller to dårlige knastføler Hvis jeg piller stikkene af til knastfølerne måler jeg kun 10VDC ved opgasning.
Hvis der var en dårlig komponent inde i motoren ville jeg mene, den burde forblive tikkende eller fjernes når den evt er varm. Prøver en af dagene at give mangetventilerne 13 V ved koldstart og ser hvad der sker.
Målingerne er ikke lavet med et billigt måleinstrument men med et Fluke.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til 406 TS6 ejere med tikkeproblem.
Kommentér på:
Til 406 TS6 ejere med tikkeproblem.

Annonce