{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.220 visninger | Oprettet:

spg. ang. C-MAX Van {{forumTopicSubject}}

Hej BG..

Jeg var idag ude og kigge på en Ford C-MAX Van med en 2,0 TDCi fra 2004..

Jeg var ude og prøve den, men der var motorfejl på, så den var totalt DØD, kunne dårligt nå 110 km/t.. nååh, men det ville forhandleren få ordnet..

Så kunne jeg ikke åbne bagklappen med knappen på klappen, KUN med nøglen.. Det syns jeg virkede mærkeligt, men sælgeren sagde at det var ganske normalt ?? Kan det passe ??

Den var med parkerings sensor, men knappen lyste konstant OFF, kunne ikke få det til at virke ???

Hvor meget er det bilens maks tilladte total vægt må være, før der skal betales misundelses udgift ??

Og så sidst.. Nogle der ved, hvor meget det koster, at købe ind til at bygge originalt xenon på sådan en vogn ?

Håber der er nogle derude, med noget viden, eller erfaring om, til at kunne svare på mine spørgsmål.. På forhånd tak.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spg. ang. C-MAX Van
  • #1   7. feb 2011 det med farten er en magnetventil der styrer vacum til turbo om hvor meget tryk den skal lave. havde en for ikke så lang tid siden, den lavde det samme nr. skift den magnet ventil så skulle den gerne køre. den er brun og sidder ved luftfilterett.

  • #2   7. feb 2011 Den laver også motorfejl når den er gal med den ?

  • #3   7. feb 2011 EGR. ventil klassikker på en c-max
    Håndtaget er osse en svaghed på dem, den skal bare nyt håndtag på så virker det igen


  • #4   7. feb 2011 ja. den gør så. den kører i et nødprogram. da den ikke kan få tryk og diesel til og passe. kan ikke lige huske hvad den ventil hedder. det noget ladetryks styring, den er brun hvert fald. den er rimelig nem og komme til. tager et kvarter og skifte, så er der plads til og fumle smiley

  • #5   7. feb 2011 lad da være med at købe den, når der er så mange fejl..
    den er jo ikke særlig sjælden, så der er jo flere end rigeligt til salg her i landet. og de fejl tyder på , at den ikke er blevet særlig vedligeholdt.
    der skal betales misundelsesafgift af alle c-max'er uanset om det er 1,6D, 2,0D eller 1,8 benzin, har selv haft benzin udgaven og der var afgift på.


  • #6   7. feb 2011 Man skal da ikke betale misundelsesafgift hvis bilen er nedvejet til under 2000 kg og der er betalt afgift op til 95%. Men det er de færreste hvor dette er gjort.

  • #7   7. feb 2011 Jo der skal stadig betales privatbenyttelsesafgift ( misundelsesafgift ) selv om den er under 2000Kg, men privatbenyttelsesafgiften er kun 900Kr når den er under 2000Kg.

  • #8   7. feb 2011 Alex S

    Det er jo ikk voldsomme fejl.. Det er jo ved en forhandler så den skal bar ordnes.. Og det er det, den ser netop rigtig velholdt ud, og så er det med lys kabine, hvilket jeg godt kan li.. Har ikk kunne finde mange andre med lys kabine..

    Men der står 2000 kr på siden af bilen, på vægttavlerne, så det er de 5 kg i misundelses afgift ? Den skal være vejet ned til 1995 kg eller hva, før man kan slippe for den høje afgift ?


  • #9   7. feb 2011 Det er fuldstænding som Benny G siger... over 2 tons koster det 5040 kr/år i privatbenyttelsesafgift, under to tons (og 95% afgift), så koster det 900 kr/år.

    Dertil kommer vægtafgiften.


  • #10   7. feb 2011 Det skiller mellem 2000 og 2001, men du kan ikke regne med tavlerne, det kommer an på hvilken afgift der er betalt. Hvis der ikke er betalt afgift op til 95% istedet for de 30%, så vil den stadig koste 5040 kr/år + 4030 kr/år i vægtafgift, altså total 9070 kr/år. Men hvis den er betalt fri til 2000 kg, så slipper du for omkring 4000 kr total.

  • #11   7. feb 2011 Jamen hvis det er på præcis 2000 kg ? hva så ? Nu siger i begge over og under, men hvis den er lige på ? smiley

  • #12   7. feb 2011 jens det er godt klaret du kan sige hvad bilen fejler ved at den køre i nødprogrem! det kan være alt lige fra e-gas til en krumtap føler men hvis det bliver lavet inden salg er der vel ingen problemer

  • #13   7. feb 2011 Lige præcis 2000 kg betyder lav privatbenyttelsesafgift. MEN hvad vægttavlerne siger er ikke altid lig det du skal betale for.

    Der er mange der nedvejede deres biler i 2007, mens der var et hul, men de er alle kommet tilbage på den "gamle" afgift, selvom totalvægten ikke er ændret. Derfor skal du sikre dig at bilen er betalt fri til 95% afgift, og ikke 30% afgift. Ellers giver det den store privatbenyttelsesafgift.


  • #14   7. feb 2011 Okaii.. Men er det dyrt at betale afgiften til 95 % på en bil i 50.000 kr klassen ??

  • #15   8. feb 2011 Allan K >> Det burde det ikke være. Det kan nok hurtigt tjene sig hjem...

  • #16   8. feb 2011 Okaii super smiley

    Så mangler jeg bar nogle kan svare på, hva det koster at få bygget xenon på sådan en vogn..


  • #17   8. feb 2011 Allan K >> Find en bil med Xenon hvis du vil have det, det er ikke ligefrem gratis at få bygget om. Der skal jo både være automatisk lygtejustering, lygtevaskere, og sensorer på både for- og bag-aksel.
    Så jeg ville helt klart råde dig til at finde en bil der har Xenon i forvejen. Ellers undvære.

    Men prisen, den kan du helt sikkert få hos Ford.


  • #18   8. feb 2011 Brian D

    Der er ikke ret mange til salg med xenon.. Og der er lygtevaskere på den i forvejen, og der skal kun sensor på bagakslen.. Og så er det selve lygten..

    Altså hvis prisen er i 10 kg klassen er jeg ikke overrasket.. Men ville gerne vide en nogenlunde pris, der er da en del af forderne der bliver lavet om ?


  • #19   8. feb 2011 Prøv hos Ford.

Kommentér på:
spg. ang. C-MAX Van

Annonce