{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.548 visninger | Oprettet:

Rep i lakering, hjælp søges {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg er igang med at reparere diverse ting, rust, ridser osv. på min golf 4 fra 2000.

Jeg har købt en spray med farvekoden LB7Z, som der stod bilens farve var på det der klistermærke i bagagerummet. Ved godt spraymaling ikke er optimalt, så behøves der ikke kommenteres på smiley

Problemet er at farven rammer ikke ret tæt på bilens nuværende farve, så jeg ville høre om der er en grunder at foretrække ved sølvlakering? Har en mørkegrå lige pt som er egnet som grunder.. Men det jeg maler har en mørkere tone i det, nemt at se

Så hvis nogen har lidt fifs så skyd løs..

OG, hvad er den bedste måde at fjerne overgange. Vådslibepapir har jeg, men har kun op til 1000 lige nu. Er det noget ala finere vådslibepapir og derefter polering efter et par dage jeg skal ud i?

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rep i lakering, hjælp søges
  • #1   10. feb 2011 lys grunder er mest optimalt, men.. spraydåse rep lak, er knaps så godt, rammer ikke farven 100. Husk klarlak.

  • #2   10. feb 2011 du skal give den et tyndt lag klarlak inden maling gerne 2 komp og maling og til sidst klarlak , det er pga partiklerne i sølvfarve ikke lægger sig ens uden klarlakken . sådan er det i hvert fald med hbc smart repair system

  • #3   10. feb 2011 Ved godt det ikke er topnice med dåse. Men det første gang jeg lige kaster mig ud i dette her, så det må blive med spray denne gang smiley Jeps, jeg har klarlak.. Men skal jeg ikke først sprøjte det på efter jeg har fjernet overgangen af det reparede område så der ikke skal gnides i det klarlakken for meget? Er spritny til det her, så har et hav af spørgsmål..

    Det vil jeg forsøge imorgen Jens


  • #4   10. feb 2011 først spartel , så grunder , så klarlak , så farve , så klarlak . klarlakken indimellem er kun på sølvfarvede biler .

  • #5   10. feb 2011 Jens m - Hva skal den første gang klarlak til for ?? heheh..


  • #6   10. feb 2011 Det således jeg har gjort indtil nu, bortset fra klarlakken inden farve.. Men ser lige om jeg ikke kan få fat i en lysere grunder, ved ikke om det har effekt når klarlakken alligevel kommer over. Det skal da prøves i den rækkefølge, håber resultatet bliver bedre smiley

  • #7   10. feb 2011 har du aldrig set en sølv bil med rep som har mørke pletter. det er fordi de sølv partikler der er i malingen ikke lækker sig som de skal uden . hvis du giver den et tyndt lag klarlak inden ligger de sig alle ens og sølvfarven vil ikke virke mørkere, men derimod have samme lyse farve ; )

  • #8   10. feb 2011 Du kan jo ikke lægge basefarve på en våd klarlak, og hvis klarlakken skal tørre inden farven kommer på, hva er ideen så med det ? For lige meget om du giver den føste gang klarlak, sprøjter du farve på klarlak...
    Glem alt om at give den klarlak inden, og nej der er ikke mørke pletter hvis man kan finde ud af det,


  • #9   10. feb 2011 nej men jonny nu ved du jo ligeså godt som mig at nogen bare ikk kan finde ud a det.,
    ser man hver gang til svendeprøven smiley

    og oppe på skolen er der jo mange der sprøjter transprerant binder på for netop og ungå at sølvet ligger sig forkert.

    men mener selv det kan og SKAL gøres uden da det nemmere og hurtiger og bliver saa meget flottere.


  • #10   11. feb 2011 Du skal afslutte med at vandslibe med korn 2000. Så bliver det helt glat og fint. Det er svært at ramme sølv metal men med korn 2000 kan du slibe det fuldstændigt glat og uden overgange. slut med at polere med lakforsegler eller voks. Korn 2000 kan du købe hos en autolakerer for 20 kr til kaffekassen,
    Så opskriften er sandblæs, spartel, grunde,male og klarlak. Tricket med klarlak mellem spartel og maling kender jeg ikke men prøv det.Slib mellem hver arbejdsgang så det hele tiden er uden overgange til den originale lak.


Kommentér på:
Rep i lakering, hjælp søges

Annonce