{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.838 visninger | Oprettet:

Byttehandel. {{forumTopicSubject}}

Jeg har byttet min bil med anden, og skylle give nogen penge oveni. De skulle overføres via bank en søndag, og pengene ville gå ind på hans konto tirsdag, hvor han så ville sende registeringsatesten. Nu har han modtaget pengene, men han vil ikke sende atesten da gerneratoren er gået. Så skal jeg betale halv skade inden han gider og sende. Har jeg så ikke gjort endnu.

Jeg ved godt det var dumt ikke og få atesten med, men stolede p ham, og sket er sket.

Hvad skal jeg gøre. !?
OG er det min bil uden reg.atest. ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Byttehandel.
  • #1   3. mar 2011 fik du ikke svar på det igår?

  • #2   3. mar 2011 ta hjem til ham.. han skal bare udlevere den attest.. det ikke din skyld at generatoren går jo

  • #3   3. mar 2011 har i løbet købskontrakt

  • #4   3. mar 2011 Du skal intet betale når det er privat handel

    Og forstår ikke hvorfor du ikke fik reg. attesten med, med det samme og bare betalte ham kontant ???


  • #5   3. mar 2011 Det har du sgu da fået svar på en gang.

  • #6   3. mar 2011 Idag er det sådan at den der står på regattesten er ejer...

    Men du må bare hente en generator (brugt) og køre op og aflevereden og få din regattest.

    Sjove at du ikke har beholdt din regattest inden handlen er afsluttet.

    Men ja man bliver klog af skade....


  • #7   3. mar 2011 Han skal da ikke give manden en ny generator ?? det er en privat handel = ingen garanti..selv hvis der kan ild i bilen kan han være ligeglad

    Ham han har byttet med må bare tage sig sammen og få afleveret den reg. attest


  • #8   3. mar 2011 ring til panserne. og hvis penge er overført via en bank kan du trække pengne tilbage

  • #9   3. mar 2011 Hvis der er lavet papir på den handel, det er ikke reg.attesten der bestemmer ejerskabet

  • #10   3. mar 2011 VW power G
    Du kan ikke trække pengene retur,


  • #11   3. mar 2011 Vi har som sagt underskrevet en køberkontakt.

  • #12   3. mar 2011 kagekongen: kan man sku da

  • #13   3. mar 2011 VW power G

    Nej, det kan man ikke,

    Har du lavet en bankoverførsel så kan den IKKE trækkes retur.



  • #14   3. mar 2011 Man kan <i>ikke</i> trække pengene tilbage. Og hvis det overhovedet var fysisk muligt, er det ulovligt.

    Der er ikke andet for, end at forsøge at ringe til politiet. Det er jo din bil i henhold til slutsedlen.

    I øvrigt henviser jeg til mine svar i din anden tråd om præcist det samme.


  • #15   3. mar 2011 så siger vi det i forpulede spasser.

  • #16   3. mar 2011 Du skylder ikke manden en krone.. MEn hvis du vil have sagen afsluttet, så gør du som en anden bruger nævner. Køb en brugt generator hos en hugger og få det overstået.

  • #17   3. mar 2011 VW power G ??????????

  • #18   3. mar 2011 Og man kan IKKE trække penge tilbage, hvis der er lavet bankoverførsel.

    Heller ikke selvom man bliver kaldt ukvemsord, i mangel på argumenter.


  • #19   3. mar 2011 Hehe, det er nu en smule humoristisk, at man ikke kan forsvare sig på anden vis, når fakta taler imod éns påstande.

  • #20   3. mar 2011 Ha ha ha

  • #21   3. mar 2011 Elvis

    Jo reg. attesten bestemmer ejerskabet. sådan er det bare...

    Du kan ikke længere bare skrotte en bil uden et EJEREN der står på reg. attesten underskeiver, og skat er ligeglad med en slutseddel...

    Har prøvet at få 3 bilr skrottet og det kan ikke lade sig gøre med skrotningspræmie trods jeg både har slutsedler fra private eller forhandlere.

    Beskeden var at ejer skal underskrive, ellers ingen skrotningsprømie...

    Og der er rigtig mange skrothandlere lige pt. der står med håret i postkassen, da de har taget imod sådanne biler solgt at tredjemand og de rigtige dataer ikke er påført skrotningsblanketter, og skrothandlerne har udbetalt skrotningspræmien på forhånd til sælgerne...
    Så du må lieg opdatere en smule....

    Til dem der ikke forstor hvad jeg skrev med at købe en brugt generator, er at det er det billigste for spørgeren og den nemmeste måde at få reg. attesten på, da der ikke er så meget at gøre, for han kan jo ikke blive ved med at køre i en bil uden omregistreing, og det var den letteste , billigste og nemmeste måde jeg kom med, og kan ikke ikke lide det,,, så fred da være med det.....;-))


  • #22   3. mar 2011 Nej, man er ejer af bilen, når man har indgået aftale om køb. Man har derfor krav på at få udleveret registreringsattesten, når man køber den. Derfor formoder jeg også, at politiet kan hjælpe, hvis de har tid.

    Registreringsattest har ikke som sådan noget med juridiske ejer at gøre.


  • #23   4. mar 2011 Jeg var ude ved skat i går og sagde ejeren ikke gav lyd fra sig, de skrev den nuværende atest var bortkommet, og lavede en ny til mig.

    Tak for hjælpen smiley


  • #24   4. mar 2011 Heidi M: det kan du glemme. Hvis jeg sælger min bil til dig og laver en slutseddel eller kvittering med min underskrift, så sætter det reg. attesten ud af drift på den måde at slutseddelen NU beviser ejerskabet istedetfor reg. attesten.

    Mvh.


  • #25   6. mar 2011 ELVIS

    Jeg prøver lige igen... Den du kommer med der holder IKKE overfor skat når du skal skrotte en bil....

    Jeg har 4 biler jeg ikke kan få skrotpræmie for selv om jeg har slutsedler, de forlanger at det er ejeren på reg. attest der skal udfylde og underskrive skrot erklæringen, har både spurgt skat og flere skrothandlere...


  • #26   6. mar 2011 Men det betyder ikke, at det ikke er dig, der ejer bilerne smiley

  • #27   6. mar 2011 Heidi. Læs og forstå nu hvad Bay og jeg skriver, det har intet med dine skrot biler at gøre, igen, en reg attest beviser ikke ejerskabet hvis der er et underskrevet sahls dokument feks. iform af en slutseddel eller kvittering. Så er den vist ikke længere.

    Mvh.


  • #28   7. mar 2011 Elvis...

    Læser du også imellem linjerne som andre....?


    Offentlig myndighed = Skat = Staten = Lovgiverne.....

    Hmmm, Ja så er den ikke længere.... korrekt....


    Og skat accepterer ikke en slutseddel skriver jeg jo...da jeg har 4 stk. biler jeg ikke kan få skrottet, så i mine øjne avvepterer den offentlige myndigher IKKE en slutseddel bla. fra en forhandler til mig, da forhandleren IKKE er ejer af bilen i henhold til reg. attest.

    At andre accepterer dette er en anden ting...

    Hvis du ejer en bil på en reg. attest og som ikke er registreret nogen steder og laver en slutseddel til mig på bilen som står uden plader, så mener du at det er nok for mig med en simpel slutseddel at få en ny reg. attest...bla. en af dem FDM anbefaler man bruger mellem private foreksempel...

    http://www.fdm.dk/filer/Bil_Slutseddel_privat_bilhandel_skriv.pdf

    Godt så fint....;-))

    Skat forlanger bla. adresse på registrerede ejer i form afdiveres oplysninger osv. bla. (adresse, navn og cpr nummer)
    Det sidste som er CPR nummer men dette anbefaler og skriver FDM ikke noget om i deres slutseddel og er du ikke i stand til at udfylde oplysningerne og underskrive i form af registrerede ejer så er det desværre ikke noget at gøre, uanset om bilen står på plader eller ej..., derfor er en registreringsattest et ret vigtigt dokument at have, med de oplysninger der skal til.
    Se her...

    http://skat.dk/getFile.aspx?Id=71584

    OG det var fordi du skrev at følgende at jeg kommeterede hvad du skrev som IKKE er korrekt i henhold til offentlige myndighedder..:

    >>>>Hvis der er lavet papir på den handel, det er ikke reg.attesten der bestemmer ejerskabet<<<<


    nen hvad folk går og tror er en anden sag, men at en kontrakt sætter en reg. attest ud af kraft er ikke rigtigt...


    Så nej den var "ikke" længere...... ;-)))


  • #29   7. mar 2011 Heidi
    Jeg tror faktisk også, du misforstår lidt, hvad vi skriver. Det lyder i hvert fald sådan.

    En registreringsattest er ikke et dokument, der gør dig til juridisk ejer af bilen. Man bliver juridisk ejer af bilen, når en handel indgås mellem to parter.

    Det er pga. formaliteter, du ikke kan få udleveret en registreringsattest. Det er ikke fordi du ikke er ejer af bilen.


  • #30   7. mar 2011 BAY

    Nu var det fordi spørgsmålet ang. gik skat og manglende reg. attest og ikke det juridiske, og det har jeg jo heller ikke kommenteret på, kun på hans udtalelse...(elvis)

    Men skats regler gælder jo ikke kun skrotnings reglerne, men også udstedelse af ny reg. attest.

    Samtidig står der jo netop idag at man IKKE skal opbevare begge parter af regattesten i bilen Ikk...???

    Der er jo en grund til dette...

    Skat har ikke nogen indflydelse på et ejerskab indgået på en slutseddel.. de kan gøre udlæg osv. og det kræver også en rettrgang, ligeledes at det juridiske går gennem fogedretten, advokater, civilretten, byretten osv...

    Men spørgsmålet angik manglende reg. attest... ikke spørgsmål om gæld osv, da det er en helt anden procedure, du kan sagtens indregistrere en bil du har købt med gæld ved skat selv om ejeren ikke har betalt, det er rettens ord eller fogedretten der afgør disse ting, og ikke skat som varetager regattester for færdselsstyrelsen...

    Men har man ikke dokumenter i orden eller reg. ejers navn og adresse samt underskrift så kan man ikke få en ny attest (sammenholdt med at man heller ikke skal have sin attest liggende i bilen) og det var en reg. attest der blev spurgt til og ikke ejerskabet, for det er SKAT ligeglad med hvis underskrift og CPR nummer ikke er der... (tjek gerne selv igen)

    http://skat.dk/getFile.aspx?Id=71584

    Derfor spurgte jeg også "elvis" om han læste mellem linjerne....;-)


  • #31   7. mar 2011 Nej, jeg mener også bare, der blev svaret i forhold til, at han havde retten på sin side og muligvis kunne få politiet til at hjælpe, hvis han ikke ville udlevere attesten. Alternativt ville man kunne få den gennem retten.

  • #32   9. mar 2011 Ja og den havde jeg også fanget.. hehe

Kommentér på:
Byttehandel.

Annonce