{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.255 visninger | Oprettet:

mercedes automat gearkasse {{forumTopicSubject}}

jeg har en mercedes 300 der har stået stille i ca 6 mdr motor gearkassede virkede perfekt nu skal jeg have den startet men automat gearkassen har sat sig så jeg ikke kan dreje motoren/starte jeg kan sætte den i neutral og skuppe bilen jeg kan dreje motoren baglæns men ikke fremad kun det jeg har drejet baglæns kan jeg dreje frem ? nogen der har en ide hvad det kan være


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mercedes automat gearkasse
  • #1   26. apr 2011 Det har ikke noget at gøre med at den har stået stille.
    Pladen er bare gået i hak :o)
    Lyder underligt.
    Måske er kæden knækket?


  • #2   26. apr 2011 hvad er løsningen og hvilken kæde snakker du om ?

  • #3   26. apr 2011 bilen kørte perfekt til jeg stoppede den

  • #4   26. apr 2011 Jeg tænkte på om forkammer kæden var hoppet en tand men der skal mere end en tand til.

    Du er sikker på at det ikek bare er strøm den mangler?


  • #5   26. apr 2011 En automat gearkasse må ikke stå stille i længere tid, idet o-ringene bliver hårde. Derfor. vær altid opmærksom på dette hvis du køber en automat gearbox ved huggeren.

  • #6   26. apr 2011 men 6 måneder, så skal der ikke være mugne O ringe og det skal slet ikke få den til at opførre sig sådan.

    Men klart, O ringe og andre pakninger har ikke godt at at stå tørre hen i længere tid, så kan de sprække osv.
    men jeg har altså haft adskillige biler til at stå i vinterhi i mere end 6 måneder og en af dem har stået i over 1½ År før jeg igen fik startet den op og der var ingen problemmer og det var sgu den gamle W116er :o)

    Så jeg vil da tro det er starteren som hænger måske, det giver ingen mening at gearkassen gør at den ikke kan køre rundt med motoren i "N".


  • #7   26. apr 2011 det virker helt sikkert som om det er gearkassen det virker som om hvis det var en alm gerkasse man satte den i gear og træder på bremsen og så forsøger at starte den der er strøm på og det er ikke starteren
    det skal siges at den har stået i n hele vinteren


  • #8   26. apr 2011 hvis det var starteren ville jeg kunne dreje motoren
    hvis jeg løfter det ene baghjul kan jeg også dreje det når den står i N


  • #9   27. apr 2011 Ok.
    Tja, min har stået inde flere vintre i længere perioder, så det er ikek fordi den har stået stille, der er sket noget mens den har stået stille, mus har gnavet i kabler/slanger/ledninger der kan få den til at opførre sig såden.

    i praksis så sker der det når du sætter den i P at den låser gearkassen, MEN starteren kan sagtens bryde denne låsning.

    Jeg ved ikke om du har prøvet det, men hvis du eks. sætter den i D og så køre ca. 5 Km/t. så kan man ved et hurtigt ryk få den op i P og så vil du høre en masse klikkeri fordi den kammer over i låsemekanismen til den hodler stille. (ikke noget den har godt af)

    Men hvis den står i gear, så vil du stadig kunne starte den, den tager jo ikke fat som sådan før der er omdrejnigner på motoren, så det er 200% ikke din gearkasse, det vil jeg godt lægge hoved på blokken over.
    Det kan være din Konverter som har sat sig, men selvom din gearkasse står i indgreb kan du sagtens starte den alligevel, det skal konverteren jo netop sørge for.

    Jeg ville få den op på en lift og afmontere starteren så du kan kikek ind og så kan du bare skrue de 6 møtrikker af til svinghjulet så motoren kan dreje uafhængigt af gearkase og konverter.


  • #10   27. apr 2011 jeg kan slet ikke starte den da motoren bliver blokeret af gearkassen
    hvis jeg drejer motoren ca 5 omdrejninger tilbage så kan starteren trække den 5 omdrejninger frem inden motoren bliver blokeret igen
    findes der en pal der går i indgreb i gearkassen så den ikke kan dreje på motorsiden på hjulsiden kan den godt dreje hjulene hvis den står i N og og går i hak når den bliver sat i P som den skal


  • #11   27. apr 2011 Sådan som du beskriver det, med at den går i hak efter 5 omgange. så kan du være 200% sikker på at det inte har med din gearkasse at gøre.
    Den lås den går i ved P gør at den kun kan vugge frem og tilbage, men fysisk så kan motoren ikke køre rundt som du beskriver du kan dreje den.
    Så det er helt udelukket.
    Hvis det så skulle være fordi den er i "gear" så har vi igen konverteren som jo sørger for at du uanset kan tørne motoren, så det giver simpelthen bare ikke mening at det er din gearkasse,
    Du har noget andet, enten ved svinghjulet eller inde i motoren som er gået galt.
    Det kan være lige da du prøvede at starte den op færste gang...

    Jeg ville starte med at frigørre gearkassen da konverteren sidder herpå og så se om du kan tørne motoren.


    Men kan du lade bilen trille? i N ? eller går den så på ved 5 omgang ?


  • #12   1. maj 2011 man kan godt trille den i neutral og den blokere som den skal i P
    konverteren sidder den ikke på svinghjulet


  • #13   1. maj 2011 Hvis du kn trille med den i N så skal den også kunne starte i N.

    Konverteren sidder skruet fast på svinghjulet ja.


  • #14   1. maj 2011 nej den kan ikke starte i N
    det der undre mig er at den ligesom blokere som om at hvis det havde været en mauel gear du sætter i 1 gear og trækker bremsen og forsøger at starte den og at man kun kan turne motoren baglæns for eksempel 5 omdrejninger og det samme antal tilbage igen



  • #15   1. maj 2011 det virker som om at der er noget der blokee motoren i gearkassen

  • #16   1. maj 2011 Der er ikke andet for end at få afmonteret den så og se om du kan tørne motoren efterfølgende, det kan klares på mindre end 1 time at finde ud af og en lift vel og mærke :o)

  • #17   1. maj 2011 Fuld fart fremad

  • #18   3. dec 2018 Hej Dan kan du ikke lige ringe til mig da jeg har samme problem med min Mercedes mit tlf nr 91150241. Eller andre der kan hjælpe.mvh jan

Kommentér på:
mercedes automat gearkasse

Annonce