{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  +/- Ved VW Polo Bluemotion
  • #1   23. maj 2011 Under 40.000km om året så drop planer om diesel bil for ellers skal du være forberedt på at lægge penge til side til ny motor da diesel biler IKKE kan holde til kørsel under 40.000 da filtrene ellers bliver lukket til og ja så kan det hurtig blive en regning på 15-25.000 hvis ikke dyre for ny motor m.v.

  • #2   23. maj 2011 Haha

  • #3   23. maj 2011 Den skal da bare brændes ren i ny og næ, så sker der ikke det store.

  • #4   23. maj 2011 Drop alt om at chippe den når der er garanti på..

    og det eneste minus jeg har ved dem er benpladsen i føresædet


  • #5   23. maj 2011 GAZO hvad hele hule helvede har det med opretters spørgsmål at gøre?

    Og jeg tvivler på en bil SKAL køre 40.000 om året før den går i smadder.. haha.

    40.000 km? Jeesus christ..



    Bilen er sådan set fin nok, den er bare sindsygt dyr, tunning ved jeg ikke noget om, men ville da mene hvis du vil ha mere end 105 heste, så skal du finde dig en anden bil... Den hedder Bluemotion fordi den er økonomisk ikke fordi det er en racerbil.


  • #7   23. maj 2011 Anders C
    Skriver jo netop at den skal køre 40.000 om året for IKKE at gå i stykker... Det jo tydeligt bevist for nylig med folk med dieselbiler som nu står med en defekt bil fordi de kun kørte bykørsel og små ture....

    Det meget normalt en Benzin bils ejer køre 20.000km om året... Hvis du køre mindre end 5.000km om året burde du måske droppe idéen om at have bil fordi det så bedre kan betale sig og køre med bus


  • #8   23. maj 2011 bilen er sat til at skulle køre 30.000 på 2 år, så 40.000 om året naa ?

    Det nok mere om ens kørsel behov nogensinde kommer derop..

    Mere end 25.000 årligt ville jeg overveje diesel, ellers ikke


  • #9   23. maj 2011 GAZO # >> SIkke da noget vrøvl, hvis bare bilen bliver driftvarm når den er ude at køre, og man overholder alle vedligeholdelsesforeskrifter, så er det ligegyldigt om den kører 10.000 km eller 100.000 km/år.

    Der er en grund til at en Polo kører med variablet service-interval, men vejledende er det hvert andet år, eller 30.000 km.

    En Polo 1.6 TDI BMT er ikke den "rigtige" bluemotion, men en der benytter sig af noget af det samme teknik, den har bare ikke alle skørter osv, samt den har en noget større motor.

    ABT tuner med garanti på 1.6 TDI til cirka 135 HK, i hvert tilfælde hvis bunden er en 105 HK version. Men ideen går lidt af at købe en BMT, hvis man alligevel hellere ville have haft den større version.

    Udstyr osv. adskiller sig lidt fra det øvrige modelprogram i den rigtige bluemotion, mens en BMT kan fås i Comfortline og Highline

    Jeg har selv en 105 HK 1.6 TDI Highline, og jeg har ikke fortrudt. Dog kører den knap så langt på literen med de 105 HK, masser af udstyr og så 17" alu med lavprofil. Men den kan godt holde cirka 20 km/l i gennemsnit, uden at man anstrenger sig.


  • #10   23. maj 2011 GAZO - du har et forskruet billede af dieselbiler.

    Småture kan køres i diesel biler uden problemer. Men forestil dig en asmatiker der aldrig fik lov at suge i deres inhalator. Sådan bliver dieselbiler også, nu mere sod og pis og lort de får, nu værre køre de og til sidst giver de op, det er logik.

    Diesel biler skal brændes ren i ny og næ, og min bil f.eks har et selvgenererende filter der skal renses i ny og næ, på en længere tur.


    Men jeg køre under 20.000, og diesel har stadig altid været mit foretrukne brændstof til min bil, og jeg har ikke haft nogen problemer.


  • #11   23. maj 2011 Ja ved godt jeg måske skulle finde en anden bil hvis jeg ville have den hurtigere, men nu er der bare snak om en chip da 90 hk måske lige er i underkanten. Den kører jo stadig en del mere på literen end min golf så det kan godt betale sig.

    Har aldrig hørt om at man skal kører over 40.000km om året ellers brænder motoren af. smiley

    Brian D. Har der været nogen fejl på din endnu eller kører den bare derud af?


  • #12   23. maj 2011 anders C - det passer jo ik helt...

    En af mine venners far købte en dieselbil fra ny og den motor holdte knap 2 år før den knækkede sig pga for korte ture...

    Så drop diesel hvis du har under 10km til og fra job smiley

    Du sparer ik noget på det...

    men tilbage til emmet smiley


  • #13   23. maj 2011 Draaby der er jo (Næsten, næsten fordi den sidste klovn ikke er født endnu) ingen der køber en diesel bil for at køre 10 km for så at være på arbejdet..

    Hvad er det du siger der ikke passer? at den ikke kan køre småture?

    Det kan den godt, men som jeg skrev skulle det suppleres med længere ture hvor den blev renset godt igennem.


  • #14   23. maj 2011 VW golf sælges © >> Der har ikke været nogle problemer jeg har mærket. Den blev indkaldt for at få skiftet styreboksen, der var en fejl i den pga. en dårlig stelforbindelse. Den blev selvfølgelig skiftet uden beregning. Jeg havde ikke mærket noget som helst til det. Men fabrikken havde afgjort at de alle skulle kaldes ind.

  • #15   24. maj 2011 Okay er det ALLE eller bare den årgang du har? For så skal man vel være lidt obs på om den er blevet skiftet ellers skal det jo gøres smiley

  • #16   24. maj 2011 Det er ikke alle, men det var dem der var produceret med den type styreboks i februar 2010. De bliver automatisk indkaldt når de skal have service, men det er ikke noget der er et problem i Danmark. Problemet var at stelforbindelsen ikke var stærk nok til at starte bilen i ekstremt lave temperaturer.

    Så det er ikke noget du behøver at være opmærksom på.


  • #17   25. maj 2011 Der er faktisk noget om det Gazo siger. FDM har lavet en undersøgelse:

    http://www.bilbasen.dk/nyheder/bykoersel-er-draebende-for-dieselbiler_ID29137.htm

    Brian D, dieselbiler bliver også driftsvarme i bykørsel, men som du kan se betyder det ikke at den holder..


  • #18   25. maj 2011 UNBREAKABLE . >> De bliver først driftsvarme efter de har kørt et stykke tid UDEN stop, det er det største problem med bykørsel. Men du kan også sagtens finde biler der kører mange kilometer men som kører ren bykørsel, hvis de ligger og kører frem og tilbage i en by hver dag, så bliver det hurtigt mange kilometer.

  • #19   25. maj 2011 Det er en rigtig fin bil, men man skal dælme vænne sig til gearskift-intervallerne.

    Men hold dig langt fra tuning.


Kommentér på:
+/- Ved VW Polo Bluemotion

Annonce