{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.928 visninger | Oprettet:

Bøde for brede fælge + synsindkald. {{forumTopicSubject}}

G'aften BG smiley
ja, var så uhledig at få mig en kammeratlig samtale med ordensmagten idag, som mente at mine baghjul var en tand for brede, da de stikker et kuthår ud fra skærmen bl.a - og der fik jeg en disskusion med den gamle.. han mener IKKE at de både må give mig bøde for det, + sende bilen til omsyn, bøden lød på 1000 .- igfl. hvad han sagde, fik ingen tilkendegivelse, og blev sigtet for 3 punkter - nogen der er klogere end mig og dem gamle? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bøde for brede fælge + synsindkald.
  • #1   28. maj 2011 Er det din astra, for det er da også pænt meget de stikker ud over. men jo, det må han gerne, både bøde og syn

  • #2   28. maj 2011 Lad os nu lige blive enige om at herhjemme gælder andre regler end i tyskland. Herhjemme skal både fælge og dæk sidde indenfor skærmkanten. Og efter hvad jeg kan se, så med din tyskermontering, så stikker selve fælgene nu nok et pænt stykke udover skærmkanten, og det er som sagt ulovligt.

  • #3   28. maj 2011 Ja, det ser sådan ud på billeder, men kigger man "ovenfra" så er det MAX 1 cm, og det er nok endda højt sat, de stikker ud, det blotte øje osv taget i betragtning. Ja, det er jeg også ræd for, så det må være 500 for lys, og 500 for de hjul, og så synsindkaldelsen for både lys, hjul og forrude (har en fin stjerne ved bakspejl efter en fejl 40) ..

  • #4   28. maj 2011 Ingen tvivl om at de stikker ud, og at det er ulovligt, det er jeg klar over, men den gamle mente at de ikke både måtte give mig bøde, og synsindkald.

  • #5   28. maj 2011 1cm er også stadig udenfor skærmkanten, så det er en ommer du.. smiley
    En stjerne ved bakspejlet kan han da ikke give dig noget for da det ikke er i synsfeltet, medmindre det selvfølgelig er et stykke til venstre for bakspejlet. smiley


  • #6   28. maj 2011 Vil sgu nødig se den "kut" det hår har siddet på... må dælme være stort = klamt!!!

  • #7   28. maj 2011 Jo han må give dig begge dele, din bil er jo ikke i forsvarlig stand til at køre på vejen (udragende dele = skarpe kanter) Og det koster en synsindkaldelse.

  • #8   28. maj 2011 Og dækstørrelserne kan han også smide dig afsted på, da din bil ikke er født med 2 forskellige fælgstørrelser og dækbredder...

  • #9   28. maj 2011 som sagt, så er jeg helt klar over det er ulovligt, og der var heller ikke noget at rafle om smiley vil man køre med brede fælge, må man også tage skraldet hvis det kommer, og det gør jeg smiley men det var den med bøden + indkaldet jeg tvivlede lidt på.

    Ja, han mente det var i synsfeltet smiley

    Men vil man bryde loven må man tage konsekvensen, og det gør jeg også, man får intet ud af at stille sig på bagben ihvertfald smiley


  • #10   28. maj 2011 Hvis den "gamle" ikke er betjent, så ved betjenten det nok bedre, da han jo har det som sit arbejde smiley

  • #11   28. maj 2011 jo, det bestemmer betjente jo helt selv hvad han vil. i dette tilfælde var han ikke i så godt humør, så det blev både til syn og bøde. sur røv :o(

  • #12   28. maj 2011 Selvfølgelig kan de det. Jeg går udfra du fik lov at køre videre efter du fik bøden, så den eneste måde de kan sikre sig at du får bilen bragt i lovlig stand er jo ved at få en til at tjecke bilen...

    Alternativet havde jo været at de havde bed dig om at lade bilen stå, da den jo ikke er i lovmæssig stand.


  • #13   28. maj 2011 Kim M: ja i princippet kan han jo, men så pernitten var han nu da heldigvis ikke smiley så må jo bare en tur til syn, der er ikke andet for smiley

    Men det betragtes vel som et omsyn? så skal vel stadig til syn, til december hvor den skal synes rigtigt? eller tager jeg fejl?


  • #14   28. maj 2011 Jo det skal den da der er mere end 6 måneder til den skal til periode syn. Så omsyn nu her, og periode syn til december.

  • #15   28. maj 2011 det er nu ikke så svært, hvis man tage et vaterpas og holder det på skærme kanten, når bilen holder på et jævnt underlag,

    så må intet stikke udenfor,
    gør det det, ja så er din fælg/dæk montering forkert.


    og man kan godt få en bøde + syns indkaldelse samtidige.
    .


  • #16   28. maj 2011 Ved ikke om de må men de gør det ihvertfald

    Blev selv nakket omkring DHB sidste år og fik syns indkaldelse + bøde for lidt for mange lygter og for store hjul.. Jeg vandt dog i retten


  • #17   28. maj 2011 Han må smide dig til syn når han vil. Også bare ved 1 fejl på bilen.

  • #18   28. maj 2011 Andreas 3 fejl så kan han vist klippe pladerne


  • #19   28. maj 2011 Han er ikke betjent, og det nok mange år siden han kørte med brede fælge smiley Ja, fejlen er på min side, og tager også skraldet smiley

    Kan godt have én bagi, men så skal det ikke gå for stærkt over ujævne punkter på vejen smiley så længe leve campingklodserne, jeg stadig ikke har fået sat i smiley


  • #20   28. maj 2011 Ja det er jo trods alt dem der er "udannet" i færdselsloven, så de har sgu nok ret smiley

    Men nu har det gået fint i 7 måneder, men så gik den ikke længere, thats life smiley de passer jo også bare deres job, som jeg står op hver morgen og passer mit smiley så ingen sure miner der smiley


  • #21   28. maj 2011 Olli - Ja jeg tog den så i retten pga de for store hjul.. den ville jeg godt nok ikke æde eftersom det var det bilen var typegodkendt til ifølge div. papire

    at jeg så ogå slap for lygterne var bare extra gevinst


  • #22   28. maj 2011 Ja det må han godt. Prøvede selv det samme med min gLød vento. Dér fik jeg også af vide at man kunne risikere at få en bøde for hver fælg/dæk dér stak udenfor:-)

  • #23   28. maj 2011 de kan ikke klippe pladerne ved 3 fejl,

    de kan kun klippe pladerne, hvis man ikke har forsikring eller betalt vægt afgift.

    ellers er det kun synsfolk der kan klipper pladerne,

    det prøvede jeg for mange år siden, da blev jeg eskorteret af politiet hen til en synshal efter lukker tid, som så blev åbnet og bilen tjekket,

    der blev fundet mange fejl, så pladerne sku af,
    og det var synsmanden der skulle gøre det, fordi politiet ikke måtte


    det sagde de til mig


  • #24   28. maj 2011 Ja, hvis vognene er godkendt til det kan jeg godt forstå du gik rettens gang da smiley Men det er min gamle Astra jo langt fra, så det gider jeg ikke brokke mig over, er sgu udemærket godt klar over at det er min egen skyld smiley Godt man stadig kan få nedsat bøden fordi man er i lære smiley

    Slap da heldgvis for selen, det første han sagde var "Nå, nu har du fået sele på, hva?" smiley


  • #25   28. maj 2011 Hvis man ikke har ændret på ET, må fælgkanten gerne stikke ud , bare ikke slid banen.

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #26   28. maj 2011 Bildte betjentene ind at min hvide A3 var synet med fælgene på smiley

    Men jo man kan godt både få bøder og indkaldelse til syn samtidigt !


  • #27   28. maj 2011 Ja, sagde også at den var synet med de fælge på, hvilket jeg ikke er helt sikker på smiley men det sagde jeg da til ham smiley

    Men det finder jeg nok ud af når bøden kommer smiley


  • #28   28. maj 2011 Jeg fik at vide af en betjent i aften (Da jeg spurgte om jeg ikke kunne nøjes med en advarsel denne ene gang?), hvor til han svarer at de har givet alle de advarsler de kan i dag?!

    wtf? -.-'


  • #29   28. maj 2011 Btw - fed gsi astra du har smiley

  • #30   28. maj 2011 haha, de har nok et et begrænset antal advarsler smiley
    Jimmi J: mange tak smiley


  • #31   28. maj 2011 Også fin Golle du har må man sige smiley

  • Tommy B
    VIP
    Tommy B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.551
    #32   28. maj 2011 Christopher, lad nu vær med at komme med hjemmelavet regler. Det er så trættende at se folk der ikke aner hvad de snakker om, når der bliver spurgt til råds smiley

    Faktum er, at du selvfølgelig kan få en bøde samt synsindkaldelse. Og til alle de andre som er i tvivl, må hverken dæk eller fælg stikke ud fra skærmkanterne. Færdig bum.


  • #33   28. maj 2011 mener nu at de går HELE bilen igennem, og ikke bare de 3 pumkter du blev taget for.
    Så tag og få ændret registreringsdatoen og så slipper du for syn der til december og hvis du heldig kan du køre 2 år før du skal afsted igen smiley

    Men selvfølgelig kan han kalde dig til syn på så grundlæggende ting i bilens opbygning som udsyn hjul og så lygteføring også.
    Så manglede vi nærmest bare bremsen ¨ør der var fuld plade smiley


  • #34   28. maj 2011 Luk nu røven tommi !
    Det var det de sagde i kolding lokal syn, og de ved hvad de snakker om!


  • Tommy B
    VIP
    Tommy B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.551
    #35   28. maj 2011 Aha, og min afdøde tipoldefar påstod også, at man gerne måtte skære taget af sin sedan, male alle lygter helt sorte og have et horn i som spiller tema sangen til "Friends". Han ved hvad han snakker om ....

    .. Kan du se hvor jeg er på vej hen med det her? Enten lyver du, eller så tror du på en løgner. Ligegyldigt hvad der så er sagen, er det du siger stadigvæk forkert. Fælg eller dæk må IKKE stikke ud fra skærmkanten, forstå det nu smiley


  • Tommy B
    VIP
    Tommy B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.551
    #36   28. maj 2011 Og før du begynder at fortsætte med din umodne opførsel, såsom at bede mig om at holde kæft, så burde du måske selv læse op på reglerne, i stedet for at tro på en mands ord.

    http://www.fstyr.dk/DA/Syn-og-K%C3%B8ret%C3%B8jer/Regler-om-k%C3%B8ret%C3%B8jer/Regler-om-koeretoejer/~/media/029B93E3814E406F88615CFB1CEBCCA7.ashx
    Kør ned til afsnit 9.01.021 og læs så pisset igennem, så du kan blive klogere og fremover komme med korrekte udtalelser smiley


  • #37   28. maj 2011 Tror de ved lidt mere om det end dig, de lever trodsalt af at syne biler, så de vil nok ikke syne noget ulovligt din klovn

  • Tommy B
    VIP
    Tommy B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.551
    #38   28. maj 2011 Hvis de vidste hvad de snakkede om, ville de jo ikke have sagt det du fortæller. Og jeg tvivler også stærkt på at din historie passer, jeg er mere tilbøjelig til at mene du har misforstået noget, eller direkte lyver.

    Du tager fejl. Indse det, i stedet for at skabe dig som et barn.


  • #39   28. maj 2011 det syn du skal stille til er et §2 syn og det kan ikke stå som et periodesyn eller reg syn.... så §2 syn nu og periodesyn igen i december altså 2 syn.

    <b>§2-syn


    Hvad er §2-syn? </b>

    Ved §2-syn kontrollerer vi - ligesom ved periodisk syn - at bilen er i lovlig stand. Kontrollen omfatter alle forhold og altså ikke kun dem, der gav politiet anledning til indkaldelsen


    http://www.applusbilsyn.dk/til_syn/synstyper/2_syn/


    samt
    http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Syn-og-K%C3%B8ret%C3%B8jer/Syn-af-k%C3%B8ret%C3%B8jer/Registreringssyn/Andre-syn.aspx


  • #40   28. maj 2011 Hvorfor skulle jeg lyve om det? Får jeg sgu da ikk noget ud af

  • #41   28. maj 2011 <b><i>så de vil nok ikke syne noget ulovligt </b></i>

    kender da til flere steder de syner 90% af skrotbiler for en tusse ekstra

    så ja de lever af det he he


  • Tommy B
    VIP
    Tommy B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.551
    #42   28. maj 2011 Jeg ved heller ikke hvorfor du skulle lyve om det? Men det ændrer ikke på det faktum, at det du siger, ikke er sandt. At du så bakker en ukendt synsmand op, som påstår noget der ikke passer, er mig uforstående. Du har det sort på hvidt, lige foran snuden, og nægter stadig at tro på det.

Kommentér på:
Bøde for brede fælge + synsindkald.

Annonce