{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.002 visninger | Oprettet:

syn af min honda {{forumTopicSubject}}

hey BG.
jeg havde min lille honda-vogn til syn i dag.
men den dumpede, fordi de ikke ville ha sportsfilter, momo-rat og backbox.

nu skal jeg uddybe lidt.
min bagpotte manglede en godkendelse
mit rat mangler dokumentation
og mit kn-filter dumpede den på, på grund af unødig støj.

så vidt jeg ved, er en udstødning noget du må gøre hvad som helst ved, så længe den overholder co2, DB og er tæt.
og momo-rattet er godkendt, uden airbag, som resten af bilen.

og luft filteret må de ikke dumpe den på, så længe alle slanger, luft mængde måler og andet er sat til som det skal og uden knæk på slangerne.

er jeg helt forkert på den, eller er der sket ændringer siden jeg var til syn for 2 år siden?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  syn af min honda
  • #1   26. jul 2011 Dit luftfilter laver unødig støj - om du vil have det eller ej. Ergo kan de dumpe den lige så meget de vil. Og er din bil E-godkendt, så skal bagpotten også være E-godkendt, ellers bare holde sig inden for de maksimale db den må afgive af lyd. Og hvis du har airbag i rattet normalt, så kan dit Momo-rat under ingen omstændigheder være godkendt til bilen på nogen tænkelig måde.

  • #2   26. jul 2011 jeps du er forkert på den...

    1:alt du monterer på en E-godkendt bil skal også være E-godkendt, også din bagpotte.

    2:rattet mangler helt sikkert TÜV godkendelse til den gældende bil.

    3:"unødig støj" vurderes altid af den pågældende synsmand og hvis han har vurderet den larmer for meget, så larmer den for meget...


  • #3   26. jul 2011 Ja du er helt forkert på den.

    Udstødning kan jeg ikke udtale mig om, men du må ikke have åbent filter. Det er en konstruktiv ændring af indsugningssystemet.
    Rattet må ikke skiftes på biler efter 1983 uden dokumentation for at den passer til bilen.


  • #4   26. jul 2011 Jeg var til syn for i april tror jeg det var , det var også med sportsudstødning og kn filter og min den larmer rimeligt godt , men der var der ingen problemer og mener da ikke at jeg har hørt om andre der er dumpet pga de ting ? Men på den anden side er det vel den pågældene syns mand der vudere det ? men hvor fik du "synet" bilen henne?

  • #5   26. jul 2011 Hvis den synsmand du fik synet ved BaKz fulgte reglerne, så ville den ikke kunne synes med åbent filter.

  • #6   26. jul 2011 jeg snakkede med synsmanden, hvor jeg fik den synet for 2 år siden, og han siger at luft filteret ikke kan dumpes, så længe at det er ligeså funktionelt som det originale.
    E-gokendelsen gælder kun biler efter en vis årgang, men lige hvilken kan jeg ikke huske.
    men efter hvad "min gamle" synsmand sagde, så hørte min bil ikke ind under de skrappe E-godkendelses regler.

    min honda er født uden airbag, så derfor må jeg gerne montere et momo-rat. og det er ikke engang fordi det er rigtig meget mindre end standard, men lidt er det. så derfor må de heller ikke dumpe den på det.

    jeg har aldrig hørt om at man ikke må sætte anden bagpotte på, med mindre den larmer for meget. men det er ikke tilfældet for min, da jeg har en lyddæmper i, som holder den under de DB de skal.

    jeg var dog så uheldig, så mit mellemrør gik i stykker igår, på vej hjem. så jeg måtte køre til syn med en defekt udstødning, eftersom i dag var sidste frist.
    dog alligevel lavede de en Co2 test. men jeg forstår bare ikke at de kan gøre det, for med en næsten overrevet udstødning, så bliver målingen da ikke korrekt.


  • #7   26. jul 2011 En bil kan sagtens synes med åben filter :)..
    men synsmanden vudere om den larmer for meget.


  • #8   26. jul 2011 han var også en gammel stodder....!!! hvad gir det i bøde at tæve sådan en fætter...? smiley
    jeg havde synspapirerne med fra sidste gang, og understregede at den var synet med lige nøjagtig med de samme dele sidst. der var ingen af de 3 ting som var blevet skiftet.


Kommentér på:
syn af min honda

Annonce